Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ik vind het nog steeds een compromis
    maar ik leef er wel mee

als ik van D naar R gaat, of omgekeerd durft hij stilvallen...en met mijn lastig alarm geen pretje, zeker niet op een drukke kruising

voor mij geen prob, ik wacht even tussen de standen, maar als je een niet kenster laat rijden zorgt het voor ergenis
    tja bobo, als op een drukke kruising in achteruit schakelt is dat zeker geen pretje voor je medemens in het verkeer of je nu stilvalt of niet

trouwens, wanneer ik ´s ochtends vertrek en pas op LPG rijd, en moet remmen voor een rood licht, dan valt de mijne ook soms stil... is vervelend maar als dat het enige is....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
      Dus dat systeem zal veel minder last ondervinden van het feit dat het om een gas gaat. En de onderdelen slijten hierdoor minder snel.

Ik was trouwens onlangs nog bij mijn LPG-boer om een administratieve formaliteit. Ik sprak hem even aan omdat ik binnekort op mijn jaarlijkse controle moet. Hij vertelde mij dat er dan kleppen vervangen zouden moeten worden. Of dit toch allesinds gedaan wordt op 15 à 20k km.
      Ik stond daar van te kijken... Is dit normaal?
      de kleppen van je BMW motor vervangen?? wie is de kerel die dat beweert?
      ik rijd al 65000 km zonder problemen op LPG en de motor draait nog steeds als een zijdeke - zowel op LPG als benzine...

of bedoelde hij de LPG filter?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door axeldb Bekijk Berichten
        ... is vervelend maar als dat het enige is....
        voila, ik zal het er niet voor laten

Comment

de kleppen van je BMW motor vervangen?? wie is de kerel die dat beweert?
          ik rijd al 65000 km zonder problemen op LPG en de motor draait nog steeds als een zijdeke - zowel op LPG als benzine...

of bedoelde hij de LPG filter?
          Ja, dat dacht ik dus ook. Dat hij de kleppen van de motor bedoelde, vandaar dat ik dus ook zo raar opkeek...
          Ik heb mijn installatie laten plaatsen bij garage Aldo in Genk.
          Hij zei wel degelijk de kleppen, niets gezegd van de filter.
          In februari moet ik erlangs voor dat onderhoud...
          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Gisteren kwam hier iemand van het Saabforum mijn velgen ophalen en hij reed met een 9-5 Aero (230pk) op gas. In het begin wat problemen maar dat kwam omdat ze nog niet de juiste software hadden voor die auto. Nu met die nieuwe software en de grootste injectoren rijdt het perfect zei hij.

Het was een installatie van Prins ook met een traditionele verdamper.

Volgens mijn garage moet je gewoon zorgen dat de verdamper groot genoeg is om (zoals bobo al zei) te zorgen dat je voldoende gas naar de cilinders kan voeren.
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Das mooi! Saabs staan imo toch ook wel bekend van zeer goed te draaien op gas net als Volvo's.
              Ik denk dat het belangrijk is dat je bij een installateur gaat die al eerder dezelfde wagen op gas heeft gelegd.
              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• en vooral de installateur niet altijd (willen) geloven

en er rekening mee houden dat je mss bij vollast beter op benzien rijdt

Comment

• Ja idd, diegene waar ik ws gaan vragen doet bijna alleen Volvo's en Saab met turbo motoren.

En mijn garage heeft ervaring genoeg met Saab dus...
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

tja bobo, als op een drukke kruising in achteruit schakelt is dat zeker geen pretje voor je medemens in het verkeer of je nu stilvalt of niet
                    je zou eens moeten weten op hoeveel kruispuinten je soms moet schipperen

Comment

• Ik heb interesse in een lichte vracht voertuig met een een cilinderinhoud van 4000 of 5200 cc. Deze wagen is nog niet voorzien van een LPG installatie, maar ik zou eventueel een LPG installatie van een andere wagen kunnen 'overnemen' uit een wagen met een motorvolume van 1600 cc.

Mijn vraag is dus vrij eenvoudig: is het mogenlijk om deze LPG installatie over te nemen (1600 naar 4000 / 5200 cc). Is het een kwestie van enkel de toevoer op te drijven / zwaardere injectoren / ...

Ik neem aan dat de LPG tank overnemen geen enkel probleem is.

Comment

• Denk niet dat dat gaat lukken. Die lichte vracht van jouw zal waarschijnlijk meer dan 4 cilinders hebben en de cilinderinhoud per cilinder lijkt me ook net iets groter. De brnadstofbomp en injectoren zijn er niet op voorizen lijkt me.
                        Te tank overnemen zou misschiennog gaan maar ik denk dat je met een 4l of een 5.2l wel een tank van 120 liter ofzo wil hebben.
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                          Meen toch al een aantal keer gehoord te hebben dat de VTEC van Honda nog meer dan andere Japanners, gevoelig is aan het doorbranden van de kleppen.
                          Zelfs met een kleppensmering.
                          Overlaatst stond er eentje bij mijn Mazda garage, CR-V met kleppensmering. Kleppen waren er volledig aan.

Misschien eens best mailtje sturen naar een paar Honda garagisten of zij klanten hebben met een CR-V op lpg?
                          Honda garagisten hebben natuurlijk liever dat je die gewoon op benzine laat rijden. (dat heb ik ondertussen al ondervonden)

Dus niet aan te raden eigenlijk ?

Comment

• als je dat liever hoort okee

maar nogmaals, bij me op de job rijdt er een accord een een crv op gas, beide probleemloos

al is de crv verkocht net op 200000 gaskilometers omdat de join de culasse over is, niet gas-gerelateerd

Comment

• CRV met LPG

Wij hebben zelf heel goede ervaringen met de Honda CRV op LPG. Noodzakelijk is wel om een kleppensmeersysteem te gebruiken (bvb. Flashlube). Hieraan moet regelmatig olie worden toegevoegd (anders heeft het weinig zin...).

Zelf hebben wij testen gedaan op de Honda CRV en op de klepspeling hierbij. De resultaten hiervan kan u terugvinden op de website (zoek in google op "lpg crv flashlube" en het eerste resultaat is de test zelf).

Voor een Honda garage die veel ervaring heeft met LPG: informeer eens bij de Honda garage in Waarschoot.

Comment

• mijn installateur, die hollander...vond flashlube weinig meerwaarde bieden

wie heeft er gelijk ?
                                (en dank voor de goede service met m'n camper)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ivesvanmeenen Bekijk Berichten
                                  Wij hebben zelf heel goede ervaringen met de Honda CRV op LPG. Noodzakelijk is wel om een kleppensmeersysteem te gebruiken (bvb. Flashlube). Hieraan moet regelmatig olie worden toegevoegd (anders heeft het weinig zin...).

Zelf hebben wij testen gedaan op de Honda CRV en op de klepspeling hierbij. De resultaten hiervan kan u terugvinden op de website (zoek in google op "lpg crv flashlube" en het eerste resultaat is de test zelf).

Voor een Honda garage die veel ervaring heeft met LPG: informeer eens bij de Honda garage in Waarschoot.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  mijn installateur, die hollander...vond flashlube weinig meerwaarde bieden

wie heeft er gelijk ?
                                  (en dank voor de goede service met m'n camper)

De technische expert van Bel-LPG zijn uitleg was dat kleppensmering een verschil uitmaakte behalve indien de motor lang en zwaar belast werd.
                                  A Twist of the Wrist

Comment

• Uit welk materiaal worden de kleppen van de meeste Japanse wagens gemaakt? Bij Toyota's wordt 't puur gebruik van LPG vaak afgeraden, bij Hyundai lijkt dit geen probleem te zijn. Verschil ligt bij de kleppen. Waarom weet ik, welk materiaal ze beiden hebben niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                      Uit welk materiaal worden de kleppen van de meeste Japanse wagens gemaakt? Bij Toyota's wordt 't puur gebruik van LPG vaak afgeraden, bij Hyundai lijkt dit geen probleem te zijn. Verschil ligt bij de kleppen. Waarom weet ik, welk materiaal ze beiden hebben niet.

Misschien ligt het ook aan het wel of niet draaien van de kleppen? Dat niet alle toyota's dat hebben? Dat maakt ook een verschil in thermische belasting.
                                      A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                        Misschien ligt het ook aan het wel of niet draaien van de kleppen? Dat niet alle toyota's dat hebben? Dat maakt ook een verschil in thermische belasting.
                                        En hebben alle Europese auto's dat wel?
                                        Peugeot, Ford, Opel, Renault, Volkswagen, Audi, MB, Volvo...
                                        Toyota & Mazda worden vaak afgeraden bij mijn weten.

Totnogtoe heb ik er geen probs mee, hopelijk blijft dat zo.

Comment

• gadver !
                                          er zijn heel weinig auto's ongeschikt voor lpg, dat zit vooral tss de oren...en al zeker tss de oren van garagisten

Comment

Working...
                                          X