Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    En hebben alle Europese auto's dat wel?
    Peugeot, Ford, Opel, Renault, Volkswagen, Audi, MB, Volvo...
    Toyota & Mazda worden vaak afgeraden bij mijn weten.

Totnogtoe heb ik er geen probs mee, hopelijk blijft dat zo.
    Ow sorry, my mistake
    Ik dacht dat het enkel de vergelijking Toyota-Hyundai was.

nee, niet alle Europeanen hebben dat.

Ach, ze raden zoveel merken af. Meestal gebeurt dat door mensen die er geen zak van af weten.

hoe zou iemand ford aanraden en mazda afraden, als je weet dat ze verschillende motoren gemeenschappelijk hebben.

Er zijn toch verschillende LPG-merken die Toyota ombouwen.

bvb: BRC (Flying injection)
    type/jaar
    Avensis 1.8i 16V 2000 95
    Land Cruiser Amazon 4.7i V8 32V 2001
    Yaris 1.0i 16V 2000 50
    Yaris Verso 1.3i 16V 2000 63

Jij hebt toch een yaris 1.3 ?
    A Twist of the Wrist

Comment

• een maserati 422 biturbo zou ik nooit op gas zetten, bvb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
        hebt toch een yaris 1.3 ?
        Corolla 1.4 VVTi
        gasinstallatie zat erin van vorige eigenaar die ik kende.

Comment

Corolla 1.4 VVTi

ai, nu was ik toch wel even heel ver weg.
          A Twist of the Wrist

Comment

Corolla 1.4 VVTi
            En wat voor type?
            A Twist of the Wrist

Comment

• Vriendin is testrit gaan maken met de nieuwe Yaris.
              Ze twijfelde tussen de 1.3 benzine en die op LPG te laten leggen en de 1.4 diesel.
              De garagist heeft haar gezegd dat ze met lpg niks dan problemen hebben en dat je later veel sneller kosten zal hebben, zodat het eigenlijk veel duurder uitkomt.
              Hij zegt dat de electrische sturing van de kleppen ook niet tegen lpg kan.

EN....

hij zegt ook dat je, als je lpg laat steken, dat je de volledige garantie op de motor verliest....

Nuja, wie wil er nu 5 jaar garantie op zijn motor verliezen?
              KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                Vriendin is testrit gaan maken met de nieuwe Yaris.
                Ze twijfelde tussen de 1.3 benzine en die op LPG te laten leggen en de 1.4 diesel.
                De garagist heeft haar gezegd dat ze met lpg niks dan problemen hebben en dat je later veel sneller kosten zal hebben, zodat het eigenlijk veel duurder uitkomt.
                Hij zegt dat de electrische sturing van de kleppen ook niet tegen lpg kan.

EN....

hij zegt ook dat je, als je lpg laat steken, dat je de volledige garantie op de motor verliest....

Nuja, wie wil er nu 5 jaar garantie op zijn motor verliezen?
                Dat is dus de typische garagistenzever hé.
                A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                  En wat voor type?
                  Bigas EVO 03.

Totnogoe geen probs mee gehad. 'k Hoop dat het zo blijft. Buren hadden een Rover 620i op gas. Die hebben wel wat kosten gehad waardoor de laatste jaren 't financieel voordeel tov een dieselwagen verdween.

Comment

• Wat die garagistenzever betreft,

't lijkt me interessant 'es een topic daaromtrent te openen. Er zijn heel wat verhalen en nog meer misverstanden omtrent garantiebepalingen van garagisten in 't algemeen.

Blijft m'n motor onder garantie bij inbouw van LPG, heb ik recht op garantie als ik m'n splinternieuwe wagen laat onderhouden bij een onafhankelijk garagiste...edm zijn maar enkele voorbeelden.

't Mag zelfs iemand in mijn plaats doen bij gebrek aan tijd vanaf overmorgen

Comment

• Hier nog een oude post van me:

Hier kan ik héél duidelijk over zijn aangezien hier een europese verordening over is uitgekomen, er zijn verschillende mogelijkheden:

-Stel dat bvb je differentieel, ruitenwissermotor, schijfrem of je versnellingsbak..... (alles wat niets te maken heeft met een LPG-installatie) kapot gaat. Dan moet je garagist/fabrikant altijd zijn garantie behouden aangezien dat hij niet kan bewijzen dat de LPG-installatie een oorzakelijk verband heeft met de kapotte onderdelen.

-De andere mogelijkheid is dat het mankement zou kunnen veroorzaakt worden door de LPG-installatie, en dan moet je vragen aan je garagist of hij schriftelijk wil laten bevestigen dat hij geen garantie geeft. Dan ga je naar je verzekering en vraag je via je rechtsbijstand bemiddeling van de geschillencomissie van BE(L)-LPG, die sturen één van hun 2 technische experten (2 hard-core LPG-rijders) en deze zullen een verslag opstellen en als de garage dan nog zijn garantie weigert gebruik je hun verslag voor een gerechtelijke procedure.
                      Dit is nog steeds geldig buiten dat ik denk dat er nu nog maar 1 expert is bij BEL-LPG.
                      (minder probs op lpg tegenwoordig? niettegenstaande er veel meer wagens op rijden?)
                      A Twist of the Wrist

Comment

• Ben deze middag een LPG systeem gaan bestellen bij mijn garage.
                        Het wordt een systeem van Bigas en zou perfect werken op mijn auto. Zijn broer heeft net dezelfde auto als mij maar dan tot 250kp getuned en rijdt daar ook mee. Geen enkel probleem.
                        Ze werken dan met een dubbele ontspanner, dikkere darmen voor de toevoer en grote verdamper en middelgrote injectoren.
                        Alles samen met tank van 90l, werk, vervangauto komt het op 1900€.
                        Dat is 900€ goedkoper dan Vialle. Ik hoop dat het meevalt...

Bij Vialle zijn er trouwens nog steeds problemen met de pomp in de tank. Om de 3-4 jaar kan je je aan een nieuwe tank/pomp verwachten naar het schijnt. Kost 700€. Daar wordt je ook niet goed gezind van
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Proficiat Jochen! Hopelijk verloopt alles vlot!
                          Prijs valt heel goed mee. Grote cilindertank ook.

Dat vaillesysteem blijkt dan toch niet zo feilloos. Ik hoorde tot nu toe hier enkel positieve dingen van...

Wanneer gaat 'ie binnen?
                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                            Proficiat Jochen! Hopelijk verloopt alles vlot!
                            Prijs valt heel goed mee. Grote cilindertank ook.

Dat vaillesysteem blijkt dan toch niet zo feilloos. Ik hoorde tot nu toe hier enkel positieve dingen van...

Wanneer gaat 'ie binnen?
                            De 29ste pas. Ze hebben het wat druk met het autosalon in januari en dan nemen ze geen lpg- of carroseriewerk aan.
                            Achja, heb zeer veel vertrouwen in mijn garagist (lees mijn laatste post in het topic van mijn auto maar) dus ik zie het wel zitten...
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ik heb de totalen voor 2006 ook uitgerekend:

Totaal 2006:
                              • Liter (lpg): 3458,44l
                              • Prijs: €1510,86
                              • Km's: 32988,63
                              Gemiddeld 2006 (per maand):
                              • Liter (lpg): 288,20l
                              • Prijs: €125,91
                              • Km's: 2749,05

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                                Ik heb de totalen voor 2006 ook uitgerekend:

Totaal 2006:
                                • Liter (lpg): 3458,44l
                                • Prijs: €1510,86
                                • Km's: 32988,63
                                Gemiddeld 2006 (per maand):
                                Damn, gij rijdt ook wel veel rond precies. Zal u wel een serieuze slok op de spreekwoordelijke borrel bespaart hebben!
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                                  Ik heb de totalen voor 2006 ook uitgerekend:
                                  [U][B]
                                  Aan een gemiddelde benzineprijs van € 1.30 heb je maar liefst 248,34 euro per maand bespaard.

Op jaarbasis betekent dat 2487 euro. Trek daar je jaarlijkse extra belasting van 148 euro af en je steekt 2340 euro in je zak. Je installatie is dus al meer dan terugbetaald.

Mooi zo.

Comment

• maar je mag blijven zeuren over 150 extra tax
                                    en dat een reden vinden om het niet te doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      maar je mag blijven zeuren over 150 extra tax
                                      en dat een reden vinden om het niet te doen
                                      Een logisch denkend mens die meer dan €2000 euro kan besparen per jaar ligt niet wakker van €150 euro.
                                      Diegene die anders beweren beseffen niet dat ze bij ieder litertje diesel de staatskas voor meer geld vullen dan €150 per jaar.

Comment

Een logisch denkend mens die meer dan €2000 euro kan besparen per jaar ligt niet wakker van €150 euro.
                                        inderdaad. en toch weet ik nooit op voorhand of ik m'n auto's zo lang zal bijhouden tot een nieuwe installatie terugverdiend is. best lastig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                          inderdaad. en toch weet ik nooit op voorhand of ik m'n auto's zo lang zal bijhouden tot een nieuwe installatie terugverdiend is. best lastig.
                                          install overplaatsen voor 500 ?

Comment

Working...
                                          X