Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenals het met een verdamper is best nieuwe membranen steken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenals je 'm verstaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichteninderdaad. en toch weet ik nooit op voorhand of ik m'n auto's zo lang zal bijhouden tot een nieuwe installatie terugverdiend is. best lastig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichtenin peekaap's geval was ze al teruggewonnen na 1 jaar...
tegenover een diesel ???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichtenin peekaap's geval was ze al teruggewonnen na 1 jaar...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenik snap het zelf niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendas liefde he frankie
bovendien volstaat 'ie voor mijn gebruik.
Comment
-
(Belga) Vanaf zaterdag wordt LPG motorbrandstof per liter 0,0140 euro goedkoper. Dat deelt de FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie vrijdag mee.
Een liter LPG motorbrandstof kost voortaan, btw inbegrepen, 0,4610 euro. De prijsdalingen zijn het gevolg van de dalingen van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (sij)BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenAan een gemiddelde benzineprijs van € 1.30 heb je maar liefst 248,34 euro per maand bespaard.
Op jaarbasis betekent dat 2487 euro. Trek daar je jaarlijkse extra belasting van 148 euro af en je steekt 2340 euro in je zak. Je installatie is dus al meer dan terugbetaald.
Mooi zo.Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichtenin peekaap's geval was ze al teruggewonnen na 1 jaar...
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten(Belga) Vanaf zaterdag wordt LPG motorbrandstof per liter 0,0140 euro goedkoper. Dat deelt de FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie vrijdag mee.
Een liter LPG motorbrandstof kost voortaan, btw inbegrepen, 0,4610 euro. De prijsdalingen zijn het gevolg van de dalingen van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (sij)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenMja ik heb mijn installatie nu steken van september 2005, dus die heb ik ondertussen terug verdiend. En idd, die €148,68 taks weegt dan ook niet meer zo zwaar door.
natuurlijk zit je dan met een tractormotor
Comment
-
Peeka verbruikt nu (als ik 't me goed herinner) een 9-tal liter LPG per 100km.
Laat ons ruwweg rekenen: voor diesel: +100 eur taks; voor LPG: + 150 eur taks
- Voor 'n DIESEL zou hij een ruige 5 liter per 100km verbruiken.
Bij 1000 km betekent dat dus 50 liter aan gemiddeld 1 euro per liter is dat dus €50.
Peeka reed in 2006 32988km, dat zou dus [B] € 1650 brandstofkost zijn.
Dit vermeerderd met 350 euro taks komt uit op €2000. - Bij 'n benzine zou 'ie 'n 8 liter kunnen verbruiken, per 1000km is dat 80 liter of 104 euro aan 1.30 euro/liter.
Voor 32988km betekent dat 3430 euro.
Reken daar ruig 250 euro taks bij: € 3680
- Met z'n gas verbruikt 'ie dus 9 liter per 100km, dit aan gemiddeld 0,47 euro/liter betekent per 1000km 90 liter of 42,3 euro.
Op jaarbasis betekent dit voor 32988km een ronde 1395 euro.
Tel daarbij de €250 taks en €150 taks en je bekomt €1795.
Benzine - diesel: 1680 euro voordeel
Benzine - LPG: 1885 euro voordeel
LPG-Diesel: 205 euro voordeel.
Comment
- Voor 'n DIESEL zou hij een ruige 5 liter per 100km verbruiken.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenLPG-Diesel: 205 euro voordeel.
BMW E46 318d '05
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk BerichtenT.o.v. een diesel kan ie dus amper zijn installatie terugverdienen.
blijkbaar. maar ik denk dat deze dan alleen geldt als je gaat kijken naar nieuwe auto's.
auto A in diesel, en exact dezelfde auto B, maar dan in benzine, en dan een lpg installatie erin. dan is het inderdaad niet echt meer voordelig. zelfs ik zou het niet doen, en ik ben toch een vrij groot voorstander van lpg.
't is pas voordeliger als je een oudere 2dehands koopt, met een vrij grote motor ( pakt 2.0 of meer, liefst 2.5+ ), met niet al te veel kilometers op en van een merk die een goed waardeverlies heeft. maar wel met de nodige betrouwbaarheid, zodat je er nog lang mee kunt rijden. en dan lpg erin gooien. zodat je totale kost bv niet meer is dan 8-10d €.
dan ga je zeker en vast een goéd voordeel hebben. je moet het natuurlijk ook nog wel willen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenklopt, je moet al een die-hard 'benzine'liefhebber zijn
maar de diesel was wel pakweg een € 2500 duurder bij aankoop
dus peekas 200 euri is nettowinst per (schoon) jaarBMW E46 318d '05
Comment
Comment