Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bassface Bekijk Berichten
    ik bellen?
    ge kunt blijkbaar wél typen,
    mailen gaat ook

    Comment


    • Prins Autogassystemen B.V.

      Jan Hilgersweg 22
      5657 ES Eindhoven
      Nederland

      Tel : +31 (0)40 2547700
      Fax : +31 (0)40 2549749



      E-mail verkoop :
      sales@prins.eu

      E-mail service :
      service@prins.eu
      A Twist of the Wrist

      Comment


      • Vandaag een mailtje gestuurd naar Eco-drive in Leuven hoe het nu juist zit met onderhoud op een Prinsinstalltie en wat dit zou kosten...
        Hun reactie:
        mijnheer,
        jaarlijks ond of 25000 km
        102 euro incl btw
        groet
        eric
        eco-drive
        Kort maar krachtig dus...

        Slechts één vraagje hierbij, hoe zit het nu precies bij mij?
        Ik heb op 1 jaar ongeveer een 13k km op gas afgemaald. Moet ik dan binnekort langsgaan voor mijn onderhoud of wachten tot ik de 25k km passeer?
        Ik veronderstel "whichever comes first"...
        Last edited by Kartfreak; 30/01/2007, 12:22.
        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
          Ik verduidelijk me hieronder in stappen.

          Bij de aankoopbeslissing LPG/Diesel moest 'ie kiezen:

          De plaatsing van de LPG-installatie of de verkoop van de benzine + de aankoop van een TDI (incl alle rimram van schouwingen & inschrijvingen) zouden inderdaad ook volgens mij +/- een gelijklopend geweest zijn.

          Momenteel rijdt 'ie LPG en spaart 'ie per jaar tov een TDI ruimweg 250 euro uit. Qua taks komen ze veruit 't zelfde uit, de TDI zal iets duurder komen in onderhoud.
          Als 'ie met de Seat 5 jaar rijdt heeft 'ie dus 1250 euro uitgespaard tov een diesel.

          Bij verkoop komt de kat op de koord. 't Verschil is niet zó erg groot dan je laat uitschijnen hoor.
          Voor een 11-jarige benzine kan 'ie nog 2000 euro krijgen, voor een 11-jarige TDI is dit, ondanks iedereen dit verwacht, niet veel meer hoor. Veel meer dan 3000 euro zal zoiets niet meer gaan.
          Op dat moment is de winst inderdaad nihiel tot 0 euro. Maar je hebt dan wel de eigenschappen van een benzinemotor gehad voor de prijs van een diesel.

          Als laatste, maar niet onbelangrijk punt, komt erbij dat je voor 500 euro je LPG-installatie kan laten overplaatsen. Eens de Toledo buiten kan 'ie zich makkelijk een 3 jaar oude benzine aanschaffen die merkelijk goedkoper zal zijn dan vergelijkbaar dieselmodel en waar 'ie voor 400 eur een volledige LPG-installatie in heeft liggen.

          Vanaf dan wordt de winst per maand makkelijk verdrievoudigd!
          Mits goed rond te kijken op de occasiemarkt kan je véél winst maken tov een diesel.

          't Is dan uiteindelijk aan de koper om te kiezen. Een dik uitgerustte benzine + LPG laten inbouwen of een quasi standaard dieselmodel...
          'k Heb is effe zitten rekenen en 'k vroeg mij 't volgende af:

          Rond 2008 gaat de overheid de accijnscompenserende belasting op diesel afschaffen en wordt de prijs voor 'n litertje diesel kwasi gelijk aan de prijs van 'n litertje naft.

          Dat brengt met zich mee dat de dieselrijders massaal meer gaan betalen. Voorbeeldje: Iemand die nu 350 euro aan tax voor 'n dieseltje betaalt, gaat in 2008 slechts 250 meer moeten betalen aan tax.
          Dieselprijs gelijk aan benzineprijs wil zeggen dat een liter diesel dan ongeveer 1.15 zou kosten (stel dat dat vandaag gebeurd uiteraard).

          Iemand die dus 25000km/jaar rijdt betaald (1.15-0.85) 0.30 euro/liter meer. Bij 25.000km en 6l/100km is dat 450 euro.

          't Is dus ofwel 350 euro taks
          ofwel € 250 taks + 450 euro extra brandstofkost = 700 euro
          of 't dubbele...

          De vraag is nu: gaan ze ook iets aan de LPG-prijs en taks veranderen? Zoja wat?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            wordt de prijs voor 'n litertje diesel kwasi gelijk aan de prijs van 'n litertje naft.
            Waar staat dat precies?

            Bij mijn weten is er nog geen wetsontwerp of KB dat de accijzen op diesel gelijkstelt aan die van benzine, vanaf 2008.
            BMW E46 318d '05

            VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              De vraag is nu: gaan ze ook iets aan de LPG-prijs en taks veranderen? Zoja wat?
              Wat je vertelde van 2008 in compleet nieuw voor mij...

              Ik denk dat het optimistisch is te denken dat de prijs van LPG en de tax net hetzelfde gaan blijven... Zeker met de vooruitzichten die je stelde naar de dieselrijders toe.
              Moest LPG rijden toch niet duurder worden, denk ik dat het logisch is te zeggen dat deze groep in aantal zal toenemen. Zeker als je kijkt naar de restwaarde van een benzinewagen vandaag.

              Volgens mij kan het 2 kanten op.
              Of men denkt aan het milieu en stimileert onrechtstreeks door verhoging van diesel/benzine het LPG rijden.
              Of men denkt aan de kassa en trekt stilletjes aan ook de prijs van LPG op...
              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                Rond 2008 gaat de overheid de accijnscompenserende belasting op diesel afschaffen en wordt de prijs voor 'n litertje diesel kwasi gelijk aan de prijs van 'n litertje naft.
                aha. ze hebben het door. verkeersbelasting in de brandstof inwerken is veel rendabeler dan forfaitair op cilinderinhoud belasten. 'k zou graag wat meer betalen voor de benzine van m'n Jag, als ik die belachelijke verkeersbelasting maar niet moet betalen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                  'k zou graag wat meer betalen voor de benzine van m'n Jag
                  Heb je die nu toch gekocht?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                    Heb je die nu toch gekocht?
                    een andere.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                      een andere.
                      Ah.
                      Pics?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                        Wat je vertelde van 2008 in compleet nieuw voor mij...

                        Ik denk dat het optimistisch is te denken dat de prijs van LPG en de tax net hetzelfde gaan blijven... Zeker met de vooruitzichten die je stelde naar de dieselrijders toe.
                        Moest LPG rijden toch niet duurder worden, denk ik dat het logisch is te zeggen dat deze groep in aantal zal toenemen. Zeker als je kijkt naar de restwaarde van een benzinewagen vandaag.

                        Volgens mij kan het 2 kanten op.
                        Of men denkt aan het milieu en stimileert onrechtstreeks door verhoging van diesel/benzine het LPG rijden.
                        Of men denkt aan de kassa en trekt stilletjes aan ook de prijs van LPG op...
                        De LPG-rijders zijn 't afgelopen jaar met 20% toegenomen dacht ik.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                          Ah.
                          Pics?
                          binnenkort.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                            Waar staat dat precies?

                            Bij mijn weten is er nog geen wetsontwerp of KB dat de accijzen op diesel gelijkstelt aan die van benzine, vanaf 2008.
                            Hayes heeft dat verteld in 'n ander topic. We zijn dan ook nog geen 2008

                            't Gaat er wel komen vermoed ik, ze spreken er nu al zo lang over.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                              Hayes heeft dat verteld in 'n ander topic. We zijn dan ook nog geen 2008

                              't Gaat er wel komen vermoed ik, ze spreken er nu al zo lang over.
                              Die geruchten doen al lang de ronde, maar zolang er niks vastligt, geloof ik er niet veel van. De dieselprijs kan wel iets stijgen, via de FOD, maar een algehele stijging van de accijnzen... niet voor 2012, da's mijn mening. Immers, die stijging kan niet eenzijdig opgelegd worden door de Vlaamse overheid, er moet overeenstemming zijn tussen al de overheden, vooral voor wat betreft de verdeling van de extra opbrengsten. En zoals gewoonlijk is het niet makkelijk als men onderling iets moet overeenkomen. 2012 wordt een veel "gemakkelijkere" datum, vanwege de Europese verplichting om alle vaste autolasten af te schaffen. Aangezien dit opgelegd wordt door een hogere instantie, zal het op dat punt vele gemakkelijker zijn om tot een akkoord te komen (ze kunnen de verantwoordelijkheid voor de beslissing immers afschuiven op "Europa").

                              Dus voor 2012 heb ik weinig/geen schrik dat er veel verandering komt in de accijnzen.
                              BMW E46 318d '05

                              VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                              Comment


                              • Verhofstad heeft deze maand overduidelijk gezegd op tv dat ten laatste tegen 2009 alle bestaande taksen vervangen zullen worden door een CO2-taks, met andere woorden de vervuilers(vooral de verouderde en zware diesels dus) zullen mogen betalen naargelang hun vervuiling en CO2 uitstoot.

                                Nu is het natuurlijk wel zo dat de gemiddelde LPG-bak toch ook wel redelijk wat verbruikt, en aangezien het verschil kwa CO2 uitstoot tussen rijden op benzine en LPG minimaal is zouden wij als LPG gebruiker ook wel eens pech kunnen hebben.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                                  Verhofstad heeft deze maand overduidelijk gezegd op tv dat ten laatste tegen 2009 alle bestaande taksen vervangen zullen worden door een CO2-taks, met andere woorden de vervuilers(vooral de verouderde en zware diesels dus) zullen mogen betalen naargelang hun vervuiling en CO2 uitstoot.
                                  Als dit waar is, maakt Verhofstadt in één keer al zijn blunders goed.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                    Als dit waar is, maakt Verhofstadt in één keer al zijn blunders goed.
                                    Heeft hij gezegd op het nieuws tijdens de opening van het autosalon!
                                    Van mij mag dat er ook aankomen, zo wordt er ineens een schone opruiming gehouden van die vieze stinkende oude diesels waardoor het weer wat aangenamer vertoeven is op de weg

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                                      Verhofstad heeft deze maand overduidelijk gezegd op tv dat ten laatste tegen 2009 alle bestaande taksen vervangen zullen worden door een CO2-taks, met andere woorden de vervuilers(vooral de verouderde en zware diesels dus) zullen mogen betalen naargelang hun vervuiling en CO2 uitstoot.

                                      Nu is het natuurlijk wel zo dat de gemiddelde LPG-bak toch ook wel redelijk wat verbruikt, en aangezien het verschil kwa CO2 uitstoot tussen rijden op benzine en LPG minimaal is zouden wij als LPG gebruiker ook wel eens pech kunnen hebben.
                                      Verhofstadt

                                      Excuseer As usual geloof ik geen bal van wat die beweert of zegt.
                                      BMW E46 318d '05

                                      VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                                        Die geruchten doen al lang de ronde, maar zolang er niks vastligt, geloof ik er niet veel van. De dieselprijs kan wel iets stijgen, via de FOD, maar een algehele stijging van de accijnzen... niet voor 2012, da's mijn mening. Immers, die stijging kan niet eenzijdig opgelegd worden door de Vlaamse overheid, er moet overeenstemming zijn tussen al de overheden, vooral voor wat betreft de verdeling van de extra opbrengsten. En zoals gewoonlijk is het niet makkelijk als men onderling iets moet overeenkomen. 2012 wordt een veel "gemakkelijkere" datum, vanwege de Europese verplichting om alle vaste autolasten af te schaffen. Aangezien dit opgelegd wordt door een hogere instantie, zal het op dat punt vele gemakkelijker zijn om tot een akkoord te komen (ze kunnen de verantwoordelijkheid voor de beslissing immers afschuiven op "Europa").

                                        Dus voor 2012 heb ik weinig/geen schrik dat er veel verandering komt in de accijnzen.


                                        Maar wat gebeurt er dan concreet. De verlaging van de autobelasting voor dieselvoertuigen is dus ook maar voor 2012? Ik kan mij niet inbeelden dat m'n 4 jaar inkomsten gaat mislopen door het niet verhogen van de literprijs?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                                          Dus voor 2012 heb ik weinig/geen schrik dat er veel verandering komt in de accijnzen.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                                          As usual geloof ik geen bal van wat die beweert of zegt.
                                          Schrik?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X