Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenSchrik?BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk BerichtenDoordat ik weet dat ik geen bal moet geloven van wat hij zegt/beweert/belooft, heb ik inderdaad weinig/geen schrik dat er effectief veranderingen doorgevoerd zullen worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenMaar wat gebeurt er dan concreet. De verlaging van de autobelasting voor dieselvoertuigen is dus ook maar voor 2012? Ik kan mij niet inbeelden dat m'n 4 jaar inkomsten gaat mislopen door het niet verhogen van de literprijs?
De extra inkomsten haalt men zowiezo via andere, minder zichtbare zaken/belastingen binnen, zoals tegenwoordig met alle belastingen het geval is.BMW E46 318d '05
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk BerichtenEen stijging van de accijzen is veel te opvallend voor de consument, daar wordt de regering op afgerekend. Kijk maar naar het "cliquet-systeem" dat men ooit eens ingevoerd had op de dieselprijs. Serieuze afgang was dat! Op eigen risico zal men nooit een serieuze accijnsstijging doorvoeren. Op risico van iemand anders (Europa) kan dat wel "het is niet mijn schuld, ik voer uit wat een hogere instantie oplegt".
De extra inkomsten haalt men zowiezo via andere, minder zichtbare zaken/belastingen binnen, zoals tegenwoordig met alle belastingen het geval is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenDe autobelasting gaat toch omlaag?BMW E46 318d '05
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk BerichtenJep jep, verkeerstaks diesel en benzine worden gelijkgesteld vanaf 2008.
En er zijn nogal wat dieselwagens in België...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenHeeft hij gezegd op het nieuws tijdens de opening van het autosalon!
Van mij mag dat er ook aankomen, zo wordt er ineens een schone opruiming gehouden van die vieze stinkende oude diesels waardoor het weer wat aangenamer vertoeven is op de weg'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten't Zal allesinds een serieuze streep door de rekening van de dieselrijder zijn. Misschien daarom dat 't er nog niet onmiddellijk zal komen. De zelfstandige zou maar 'es benaadeeld worden...BMW E46 318d '05
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenDus loopt de overheid per dieselwagen toch minsens 100 euro mis?
En er zijn nogal wat dieselwagens in België...BMW E46 318d '05
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenDus loopt de overheid per dieselwagen toch minsens 100 euro mis?
En er zijn nogal wat dieselwagens in België...Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk BerichtenRedeneer zelf even mee. 't Verschil in accijns tussen benzine en diesel bedraagt nu : 0,264 euro/liter, da's meer dan 10 oude belgische frank/liter. Denk je dat er 1 minister zal zijn die durft voor te stellen om die extra accijnstaks op te leggen? No way!
Comment
-
Is een 745i een motor met directe injectie?
Op de site van LPG Van Meenen staat dat auto's met directe injectie niet kunnen voorzien worden van lpg.. Daaronder staat dan een lijstje met merken en bmw staat er niet bij. In de catalogus van de '7 staat bij de 760i nochtans dat deze directe injectie heeft. Nu vraag ik me af of een 745i dat ook heeft?BMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenIs een 745i een motor met directe injectie?
Op de site van LPG Van Meenen staat dat auto's met directe injectie niet kunnen voorzien worden van lpg.. Daaronder staat dan een lijstje met merken en bmw staat er niet bij. In de catalogus van de '7 staat bij de 760i nochtans dat deze directe injectie heeft. Nu vraag ik me af of een 745i dat ook heeft?A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenVerhofstad heeft deze maand overduidelijk gezegd op tv dat ten laatste tegen 2009 alle bestaande taksen vervangen zullen worden door een CO2-taks, met andere woorden de vervuilers(vooral de verouderde en zware diesels dus) zullen mogen betalen naargelang hun vervuiling en CO2 uitstoot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenIs een 745i een motor met directe injectie?
Op de site van LPG Van Meenen staat dat auto's met directe injectie niet kunnen voorzien worden van lpg.. Daaronder staat dan een lijstje met merken en bmw staat er niet bij. In de catalogus van de '7 staat bij de 760i nochtans dat deze directe injectie heeft. Nu vraag ik me af of een 745i dat ook heeft?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk BerichtenIk mag hopen dat die CO2 taks zich niet eenzijdig op CO2 richt, anders zijn we weer geen stap verder. Bij mijn weten zijn het nog altijd de roetdeeltjes die de grootste impact hebben op ons leefmilieu, niet de CO2 uitstoot.
En bij de extreme vervuilers behoren de LPG rijders bij mijn weten toch ook niet bij, maar indien er een belasting komt puur op CO2uitstoot berekend hebben wij het ook vlaggen denk ik!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenInderdaad, CO2 is op zich niet schadelijk voor de gezondheid maar zorgt wel voor het broeikaseffect, de vervuiling valt bijna enkel toe te schrijven aan dieselwagens en het zware wegvervoer met een immense NOX en vooral roetuitstoot.Dus die mogen voor mijn part serieus belast worden.
En bij de extreme vervuilers behoren de LPG rijders bij mijn weten toch ook niet bij, maar indien er een belasting komt puur op CO2uitstoot berekend hebben wij het ook vlaggen denk ik!
met de euro-6 uitlaatgasnormen zullen diesels (weliswaar nieuwe) uitgerust moeten worden met deNOx cats, zodanig dat hun NOx uitstoot gelijk komt te liggen met die van benzinemotoren...
CO2 is inderdaad niet schadelijk voor de gezondheid (in beperkte concentraties...) en zorgt inderdaad ook voor het broeikas effect...
volgens vele mensen is CO2 dus dé grote boosdoener en moeten we allemaal overschakelen op waterstof, met als uitstoot H2O (bij de doorsnee mens gekend als waterdamp)... geen vuiltje meer aan de lucht dus of niet?? het "grappige" hieraan is dat waterdamp een 4x sterkere invloed heeft op het broeikaseffect als CO2!!
is CO2 dan echt zó nefast als de overheid wilt dat we zouden denken???
Comment
-
Op de site van LPG Van Meenen staat dat auto's met directe injectie niet kunnen voorzien worden van lpg.. Daaronder staat dan een lijstje met merken en bmw staat er niet bij. In de catalogus van de '7 staat bij de 760i nochtans dat deze directe injectie heeft. Nu vraag ik me af of een 745i dat ook heeft?2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
Comment