Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
    Als ik goesting heb om eens goe gas te geven dan zet ik hem altijd op benzine, das gezonder!
    idem.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Vandaag bij Eco-Drive geweest in Leuven voor mijn jaarlijks onderhoud.

Zij installeren verschillende merken van LPG. Maar sinds kort zijn ze gestopt met Vialle te installeren. De beruchte pomp die het al eens begeeft was de oorzaak.
      Zij raden nu Prins aan, omdat hiermee het minst problemen zouden zijn. De kwaliteit van de onderdelen was beter en vooral de injectoren waren heel goed.
      Je kon enkel nog op speciale aanvraag Vialle laten installeren bij hun.
      Aldus de jongens ginds...

Vriendelijke kerels trouwens!
      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• wat betaal je voor zo'n check-up als ik vragen mag ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          wat betaal je voor zo'n check-up als ik vragen mag ?
          € 104 had 'ie eerst gezegd toen ik de afspraak maakte, € 95 bleek het nu te zijn.

Comment

• laat het dan al maar

ik heb trouwens geen probleem dus zie ik niet in wat er aan gedaan zou moeten worden, filter zit er al bijna 30000 km in

Comment

• Ik vond het ook prijzig!

Filter is trouwens niet eens vervangen, gewoon schoongemaakt
              Zij raden jaarlijkse onderhoud aan of om de 25k km.

Maargoed ik wou toch even langs gaan.
              Had graag een second opinion gehad van het hele zaakje, aangezien ik mijn installatie elders heb laten plaatsen.

Comment

• Filter? Ik weet van niks

Heb eens gevraagd in de garage wat het onderhoud inhield van de installatie. Er moest niks gebeuren volgens hun.
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ik heb ook al gemerkt dat ik zowat de enige hier ben die daarmee op onderhoud gaat...

Gierige LPG'ers hier allemaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                    Had graag een second opinion gehad van het hele zaakje, aangezien ik mijn installatie elders heb laten plaatsen.
                    en second opinion dus goed bevallen ?

Comment

jup !

alles wat met de wagen heeft te maken moet zo weinig mogelijk kosten

Comment

en second opinion dus goed bevallen ?
                        Zeker, zij hadden geen opmerkingen!
                        Had het ook wel niet verwacht hoor...

Comment

Ik heb ook al gemerkt dat ik zowat de enige hier ben die daarmee op onderhoud gaat...

Check!
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                            Filter? Ik weet van niks
                            Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER
                            auto

hier zie je de filter...dat grijs potteke rechts van de olievuldop, dat zal bij jouw ook wel ergens steken

Comment

• mij hebben ze ook niets verteld over onderhoud daarvan

Comment

hier zie je de filter...dat grijs potteke rechts van de olievuldop, dat zal bij jouw ook wel ergens steken
                                Geen idee eigenlijk. Heb wel een "potteke" steken maar ik dacht dat dat een ontspanner was ofzo... .
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                                  De motor zit voortdurend om te schakelen tussen LPG en benzine. Op de autostrade bvb als je de gas lost of remt op de motor, of gewoon een kickdown geeft.. Ook stationair draait ie soms heel onregelmatig. Ik ga er waarschijnlijk morgen ofzo nog eens mee terug gaan.
                                  stationair draait de mijne ook erg ongegelmatig als ie koud is (en nog erger als het koud is)... valt soms stil e.d. Op benzine geen problemen. Geen idee waaraan dit kan liggen?
                                  Hoewel ik de indruk heb dat dit probleem erger wordt met de tijd, heb ik er ook mee leren leven. Als ik moet remmen blijf ik steeds in versnelling en laat de toerenteller dan komen tot op het stationaire niveau. zo valt het wel mee...

Comment

• en het leuke is dat ondanks alle zever je motor niet sneller slijt

Comment

Inderdaad, dat is een filtertje dat bedoeld is om "sludge" tegen te houden die de gasinjectoren zou kunnen beschadigen. Een aantal jaren was er veel "vuile" LPG op de markt, soms moest een verdamper zelfs gereinigd worden.
                                      Nu ik heb ook zo'n filtertje steken, en pas laten vervangen (kost 25€) zonder uurloon. Het vorige stak er 40.000 km in.

Comment

Is het normaal als je op LPG eens goed gas geeft en hoog in toeren gaat, dat de motor dan automatisch overschakelt op benzine?

Hallo,
                                        Wat voor type installatie ligt erin? De installateur die bij mij LPG plaatste reed vroeger met een A6 4.2, en hij had een extra verdamper moeten plaatsen om voldoende voeding te krijgen.

Comment

Ja, gewoon op onbepaalde momenten begint plots de LED van gas te knipperen en brandt de LED van de benzine
                                          Hallo,

Al een oplossing gevonden voor je probleem? Heb in het begin ook wat problemen gehad met het stationaire toerental, er bleef een gasinjector iets open staan zodat de motor iets te veel voeding kreeg. Er zijn wel zes kunstof buisjes in de inlaatcollector gestoken, die verhinderen dat er gas "blaast" in de regelsensoren van het stationaire toerental.
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X