Mij hebben ze verteld dat die filter om de 20000km moet vervangen worden
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk BerichtenHallo,
Wat voor type installatie ligt erin? De installateur die bij mij LPG plaatste reed vroeger met een A6 4.2, en hij had een extra verdamper moeten plaatsen om voldoende voeding te krijgen.
Deze hebben we laten plaatsen op een 745iBMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk BerichtenHallo,
Al een oplossing gevonden voor je probleem? Heb in het begin ook wat problemen gehad met het stationaire toerental, er bleef een gasinjector iets open staan zodat de motor iets te veel voeding kreeg. Er zijn wel zes kunstof buisjes in de inlaatcollector gestoken, die verhinderen dat er gas "blaast" in de regelsensoren van het stationaire toerental.
Ja ondertussen is dit opgelost. Ze hebben hem eens aan de computer gelegd tijdens het rijden. Dan hebben ze de druk van de gas verhoogd, zodat hij ook op hogere toeren op gas blijft rijden en niet meer overschakelt. Ze hebben ook iets veranderd aan die kabels aan de computer, maar meer weet ik er helaas ook niet van
Het beste is van er gewoon eens mee langs te gaan en dan lossen ze uw probleem wel opBMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenVandaag bij Eco-Drive geweest in Leuven voor mijn jaarlijks onderhoud.
Zij installeren verschillende merken van LPG. Maar sinds kort zijn ze gestopt met Vialle te installeren. De beruchte pomp die het al eens begeeft was de oorzaak.
Zij raden nu Prins aan, omdat hiermee het minst problemen zouden zijn. De kwaliteit van de onderdelen was beter en vooral de injectoren waren heel goed.
Je kon enkel nog op speciale aanvraag Vialle laten installeren bij hun.
Aldus de jongens ginds...
Vriendelijke kerels trouwens!
Die bij Eco-drive doen niet moeilijk als je daar aankomt met een op een ander gelegde installatie? En dat onderhoud is vrij duur!
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenFilter? Ik weet van niks
Heb eens gevraagd in de garage wat het onderhoud inhield van de installatie. Er moest niks gebeuren volgens hun.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenJaarlijks onderhoud... Om de 30.000km een nieuwe filter en meer moet er niet gebeuren...
Betwijfel wel of ik de volgende keer nog zo snel ga gaan, ik kom nl niet aan 25 of 30k km op een jaar.
Helemaal niets van onderhoud doen zoals sommigen hier zou ik toch niet vertrouwen...
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenDie bij Eco-drive doen niet moeilijk als je daar aankomt met een op een ander gelegde installatie? En dat onderhoud is vrij duur!
Ik heb enkel positieve ervaringen met ze! Ze reageren altijd en snel op hun mails, heel vriendelijk aan de telefoon en de jongens die het boeltje hebben nagekeken zijn ook heel vriendelijk!
Duur is het wel ja...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenJa ondertussen is dit opgelost. Ze hebben hem eens aan de computer gelegd tijdens het rijden. Dan hebben ze de druk van de gas verhoogd, zodat hij ook op hogere toeren op gas blijft rijden en niet meer overschakelt. Ze hebben ook iets veranderd aan die kabels aan de computer, maar meer weet ik er helaas ook niet van
Het beste is van er gewoon eens mee langs te gaan en dan lossen ze uw probleem wel op
Ok, fijn te horen dat 't probleem is opgelost. Ik rijd inmiddels, na een paar kleine storingen alweer 70.000 km op LPG, met de vorige 525i heb ik er een dikke 200.000 km, op LPG afgemalen. Teller stond toen op 345.000 km, alles nog dik OK.
Begrijp niet dat niet meer mensen op LPG rijden, ik rijd met een 2500 zescilynder en verbuik zoveel als iemand met pakweg een Megane 15 dCi.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk BerichtenBegrijp niet dat niet meer mensen op LPG rijden, ik rijd met een 2500 zescilynder en verbuik zoveel als iemand met pakweg een Megane 15 dCi.
ben gasser pur sang, na zes jaar ontrouw te zijn geweest met een golf diesel
van de 5 installaties die ik heb gehad, werkte er maar 1 kompleet feilloos...met de anderen kon ik leven maar perfect kon ik het niet noemen
tot ik m'n kilometerprijs zag, en dan ben ik weer verkocht
anderen vinden hun kilometerprijs blijkbaar minder belangrijk dan ik
Comment
-
Tja, wat heet feilloos, laatst bij de BMW dealer, stond er een klant met een nieuwe 530d met een kapotte injector, gelukkig onder garantie vervangen, anders kost da grapje een fortuin.
Vroeger een paar back-fires gehad, maar nu buiten een fluitende ontspanner (inmiddels opgelost) en een gasinjector die bleef openstaan marsjeert da best goed.
Comment
-
een backfire is rot maar allesjans nooit schade van gehad
buizeke er terug opsteken en klaar is kees, maar als lover van techniek krijg je daar de weubbes van
maar den tijd van backfires ligt gelukkig achter ons
nu heb ik een perfecte installatie, alleen het probleem van na langdurig in de file...en daar bedoel ik + 1 uur mee (2 keer gehad in bijna 3 jaar), verteert het slecht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk BerichtenBegrijp niet dat niet meer mensen op LPG rijden, ik rijd met een 2500 zescilynder en verbuik zoveel als iemand met pakweg een Megane 15 dCi.
Alleen een nuancering, ik ben zelf ook wel gas-minded, het zal altijd een optie zijn bij een nieuwe aankoop.
Comment
-
Ik vandaag ook m'n bak gaan voldoen (€0,420), maar ik moest in de rij staan. Voor mij was nog een 3-serie coupé aan het tanken en daarachter stond een E-klasse break. Een tijdje geleden dan nog die Cayenne gezien...blij te zien dat voor sommigen de drempel weg is.
Ik heb getankt bij de Esso op de baan van schaffen naar tessenderlo, daar dus aan €0,420. Op de weg van scherpenheuvel naar aarschot kost het bij eveneens een esso maar €0,380. Dé goedkoopste hier in de regio!
Ondertussen terug in't stad en toen merkte ik toch wel niet dat ik m'n dop er terug vergeten op te draaien was!!
10km omweg kunnen terugrijden om hem daar nog steeds op de grond te vinden... Ik wist dat het er op een dag van ging komen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk BerichtenHallo,
Al een oplossing gevonden voor je probleem? Heb in het begin ook wat problemen gehad met het stationaire toerental, er bleef een gasinjector iets open staan zodat de motor iets te veel voeding kreeg. Er zijn wel zes kunstof buisjes in de inlaatcollector gestoken, die verhinderen dat er gas "blaast" in de regelsensoren van het stationaire toerental.
hoe heb je dit exact opgelost want ik snap je uitleg niet helemaal?
thx
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenOndertussen terug in't stad en toen merkte ik toch wel niet dat ik m'n dop er terug vergeten op te draaien was!!
10km omweg kunnen terugrijden om hem daar nog steeds op de grond te vinden... Ik wist dat het er op een dag van ging komen!
Hoe werkt jou systeem dan eigenlijk?
Ik moet gewoon een dop erop draaien om te gaan tanken en 'm terug eraf doen als ik gedaan heb... Veel kan ik dus niet vergeten en als ik 't toch zou doen hangt 'ie er nog mooi aan vanachter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik veronderstel dat jij net als ik de aansluiting hebben met het vierkantr klepje waarop alle nippels kunnen worden gezet
Kan je met die andere aansluiting dan wel in andere landen tanken?
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door axeldb Bekijk Berichtenben wel geinteresseerd hierin. rijd ook met een 525i op LPG. probleem heb ik hoger beschreven.
hoe heb je dit exact opgelost want ik snap je uitleg niet helemaal?
thx
De meestergast bij mijn BMW dealer heeft me ook verteld dat mijn wagen de eerste is die hij ziet, die bolt op LPG en waarvan het lichtje van "motorstoring" links onderaan op het dasboard, niet brand, de tolerantie bij BMW zou zeer gering zijn + of - 1% ten opzichte van lambda 1....(althans zo beweerde de meestergast). Bij veel wagens, die bij Schillebeekx op onderhoud komen,brandt dit quasi constant bij het rijden op LPG.
Pfew dit was een hele uitleg, hopelijk heb je er iets aan.
Comment
Comment