Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mij hebben ze verteld dat die filter om de 20000km moet vervangen worden
    BMW E61 525d LCI '09
    Suzuki Bandit 1250NA /07
    Fiesta Red Edition '16

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk Berichten
      Hallo,
      Wat voor type installatie ligt erin? De installateur die bij mij LPG plaatste reed vroeger met een A6 4.2, en hij had een extra verdamper moeten plaatsen om voldoende voeding te krijgen.
      Het is een BI gas sequentieel installatie ofzoiets. Info kan je vinden op de site van Vanmeenen
      Deze hebben we laten plaatsen op een 745i
      BMW E61 525d LCI '09
      Suzuki Bandit 1250NA /07
      Fiesta Red Edition '16

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk Berichten
        Hallo,

        Al een oplossing gevonden voor je probleem? Heb in het begin ook wat problemen gehad met het stationaire toerental, er bleef een gasinjector iets open staan zodat de motor iets te veel voeding kreeg. Er zijn wel zes kunstof buisjes in de inlaatcollector gestoken, die verhinderen dat er gas "blaast" in de regelsensoren van het stationaire toerental.

        Ja ondertussen is dit opgelost. Ze hebben hem eens aan de computer gelegd tijdens het rijden. Dan hebben ze de druk van de gas verhoogd, zodat hij ook op hogere toeren op gas blijft rijden en niet meer overschakelt. Ze hebben ook iets veranderd aan die kabels aan de computer, maar meer weet ik er helaas ook niet van
        Het beste is van er gewoon eens mee langs te gaan en dan lossen ze uw probleem wel op
        BMW E61 525d LCI '09
        Suzuki Bandit 1250NA /07
        Fiesta Red Edition '16

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
          Vandaag bij Eco-Drive geweest in Leuven voor mijn jaarlijks onderhoud.

          Zij installeren verschillende merken van LPG. Maar sinds kort zijn ze gestopt met Vialle te installeren. De beruchte pomp die het al eens begeeft was de oorzaak.
          Zij raden nu Prins aan, omdat hiermee het minst problemen zouden zijn. De kwaliteit van de onderdelen was beter en vooral de injectoren waren heel goed.
          Je kon enkel nog op speciale aanvraag Vialle laten installeren bij hun.
          Aldus de jongens ginds...

          Vriendelijke kerels trouwens!
          Jaarlijks onderhoud... Om de 30.000km een nieuwe filter en meer moet er niet gebeuren...is dat op vrijwillige basis dat je dat dan doet? Ik ga ook veranderen van LPG-installateur, de mijne ligt gewoon te ver in the middle of nowhere. Ik ben getver bijna 2u kwijt voor een tripje naar de mijne.
          Die bij Eco-drive doen niet moeilijk als je daar aankomt met een op een ander gelegde installatie? En dat onderhoud is vrij duur!

          Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
          Filter? Ik weet van niks

          Heb eens gevraagd in de garage wat het onderhoud inhield van de installatie. Er moest niks gebeuren volgens hun.
          30.000km, lijkt me zo op elke installatie te zijn, nee?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
            Jaarlijks onderhoud... Om de 30.000km een nieuwe filter en meer moet er niet gebeuren...
            Jaarlijks of om de 25k km is de regel bij hun...
            Betwijfel wel of ik de volgende keer nog zo snel ga gaan, ik kom nl niet aan 25 of 30k km op een jaar.

            Helemaal niets van onderhoud doen zoals sommigen hier zou ik toch niet vertrouwen...

            Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
            Die bij Eco-drive doen niet moeilijk als je daar aankomt met een op een ander gelegde installatie? En dat onderhoud is vrij duur!
            Daar zeiden ze niets van. Ik had het hen op voorhand wel al meegedeeld toen ik de afspraak maakte.
            Ik heb enkel positieve ervaringen met ze! Ze reageren altijd en snel op hun mails, heel vriendelijk aan de telefoon en de jongens die het boeltje hebben nagekeken zijn ook heel vriendelijk!

            Duur is het wel ja...
            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
              Ja ondertussen is dit opgelost. Ze hebben hem eens aan de computer gelegd tijdens het rijden. Dan hebben ze de druk van de gas verhoogd, zodat hij ook op hogere toeren op gas blijft rijden en niet meer overschakelt. Ze hebben ook iets veranderd aan die kabels aan de computer, maar meer weet ik er helaas ook niet van
              Het beste is van er gewoon eens mee langs te gaan en dan lossen ze uw probleem wel op

              Ok, fijn te horen dat 't probleem is opgelost. Ik rijd inmiddels, na een paar kleine storingen alweer 70.000 km op LPG, met de vorige 525i heb ik er een dikke 200.000 km, op LPG afgemalen. Teller stond toen op 345.000 km, alles nog dik OK.
              Begrijp niet dat niet meer mensen op LPG rijden, ik rijd met een 2500 zescilynder en verbuik zoveel als iemand met pakweg een Megane 15 dCi.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk Berichten
                Begrijp niet dat niet meer mensen op LPG rijden, ik rijd met een 2500 zescilynder en verbuik zoveel als iemand met pakweg een Megane 15 dCi.
                ik begrijp het wel !

                ben gasser pur sang, na zes jaar ontrouw te zijn geweest met een golf diesel

                van de 5 installaties die ik heb gehad, werkte er maar 1 kompleet feilloos...met de anderen kon ik leven maar perfect kon ik het niet noemen

                tot ik m'n kilometerprijs zag, en dan ben ik weer verkocht
                anderen vinden hun kilometerprijs blijkbaar minder belangrijk dan ik

                Comment


                • Tja, wat heet feilloos, laatst bij de BMW dealer, stond er een klant met een nieuwe 530d met een kapotte injector, gelukkig onder garantie vervangen, anders kost da grapje een fortuin.

                  Vroeger een paar back-fires gehad, maar nu buiten een fluitende ontspanner (inmiddels opgelost) en een gasinjector die bleef openstaan marsjeert da best goed.

                  Comment


                  • een backfire is rot maar allesjans nooit schade van gehad

                    buizeke er terug opsteken en klaar is kees, maar als lover van techniek krijg je daar de weubbes van

                    maar den tijd van backfires ligt gelukkig achter ons



                    nu heb ik een perfecte installatie, alleen het probleem van na langdurig in de file...en daar bedoel ik + 1 uur mee (2 keer gehad in bijna 3 jaar), verteert het slecht

                    Comment


                    • ik ga nu rap eerst een stukske eten en wa boodschappendoen, tot straks misschien

                      Comment


                      • smakelijk en goei comishkes doen

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk Berichten
                          Begrijp niet dat niet meer mensen op LPG rijden, ik rijd met een 2500 zescilynder en verbuik zoveel als iemand met pakweg een Megane 15 dCi.
                          Maar gij betaalt een stuk meer BIV, jaarlijkse taks en verzekering...

                          Alleen een nuancering, ik ben zelf ook wel gas-minded, het zal altijd een optie zijn bij een nieuwe aankoop.

                          Comment


                          • Ik vandaag ook m'n bak gaan voldoen (€0,420), maar ik moest in de rij staan. Voor mij was nog een 3-serie coupé aan het tanken en daarachter stond een E-klasse break. Een tijdje geleden dan nog die Cayenne gezien...blij te zien dat voor sommigen de drempel weg is.

                            Ik heb getankt bij de Esso op de baan van schaffen naar tessenderlo, daar dus aan €0,420. Op de weg van scherpenheuvel naar aarschot kost het bij eveneens een esso maar €0,380. Dé goedkoopste hier in de regio!

                            Ondertussen terug in't stad en toen merkte ik toch wel niet dat ik m'n dop er terug vergeten op te draaien was!!

                            10km omweg kunnen terugrijden om hem daar nog steeds op de grond te vinden... Ik wist dat het er op een dag van ging komen!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk Berichten
                              Hallo,

                              Al een oplossing gevonden voor je probleem? Heb in het begin ook wat problemen gehad met het stationaire toerental, er bleef een gasinjector iets open staan zodat de motor iets te veel voeding kreeg. Er zijn wel zes kunstof buisjes in de inlaatcollector gestoken, die verhinderen dat er gas "blaast" in de regelsensoren van het stationaire toerental.
                              ben wel geinteresseerd hierin. rijd ook met een 525i op LPG. probleem heb ik hoger beschreven.
                              hoe heb je dit exact opgelost want ik snap je uitleg niet helemaal?
                              thx

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                                Ondertussen terug in't stad en toen merkte ik toch wel niet dat ik m'n dop er terug vergeten op te draaien was!!

                                10km omweg kunnen terugrijden om hem daar nog steeds op de grond te vinden... Ik wist dat het er op een dag van ging komen!
                                Ai, niet zo prettig natuurlijk.

                                Hoe werkt jou systeem dan eigenlijk?
                                Ik moet gewoon een dop erop draaien om te gaan tanken en 'm terug eraf doen als ik gedaan heb... Veel kan ik dus niet vergeten en als ik 't toch zou doen hangt 'ie er nog mooi aan vanachter.
                                Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                Comment


                                • ik veronderstel dat jij net als ik de aansluiting hebben met het vierkantr klepje waarop alle nippels kunnen worden gezet

                                  voor belgie en duitsland is er een rechtstreekse aansluiting
                                  deze :



                                  in feite praktischer

                                  peeka heb jij deze ?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ik veronderstel dat jij net als ik de aansluiting hebben met het vierkantr klepje waarop alle nippels kunnen worden gezet
                                    Dat klopt bobo.

                                    Kan je met die andere aansluiting dan wel in andere landen tanken?
                                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                    Comment


                                    • ja dat gaat ook, met een verloopstuk

                                      maar toch handig, dat je niet steeds de nippel moet draaien

                                      pic is ni zichtbaar, maar het is een zwarte ronde dop

                                      Comment


                                      • Idd, nu ik het goed bekijk, ken ik het systeem wel.
                                        Al meerdere keren gezien, valt goed op.

                                        Ik ben toch voorstander van mijn systeem, zo'n zwart ding in het midden van je carrosserie... Nee, dankje!
                                        Dan draai ik liever een nippel erop.
                                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door axeldb Bekijk Berichten
                                          ben wel geinteresseerd hierin. rijd ook met een 525i op LPG. probleem heb ik hoger beschreven.
                                          hoe heb je dit exact opgelost want ik snap je uitleg niet helemaal?
                                          thx
                                          Ik heb het niet zelf opgelost. LPG DeRoover heeft samen met de invoerder van AG Systems het systeem voor BMW op punt gesteld. Hun eerste was een 320ci, een nieuwe! De eigenaar nam het verval van zijn garantie als risico. Ze kregen hem stationair niet goed aan het draaien. Jean-Marie De Roover heeft toen een inlaatcollector besteld en de LPG injectoren onder verschillende hoeken ingebouwd. Niets werkte, tot hij sprak met iemand uit een BMW garage, die merkte op dat de regeling van het stationaire toerental werkte op een meetpunt per cilinder. De buisjes waren uiteindelijk de oplossing. Alleszins mijn 525i draait perfect stationair op LPG. Overschakelen gebeurt wel pas als het koelwater 30° is.
                                          De meestergast bij mijn BMW dealer heeft me ook verteld dat mijn wagen de eerste is die hij ziet, die bolt op LPG en waarvan het lichtje van "motorstoring" links onderaan op het dasboard, niet brand, de tolerantie bij BMW zou zeer gering zijn + of - 1% ten opzichte van lambda 1....(althans zo beweerde de meestergast). Bij veel wagens, die bij Schillebeekx op onderhoud komen,brandt dit quasi constant bij het rijden op LPG.

                                          Pfew dit was een hele uitleg, hopelijk heb je er iets aan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X