mss wordt het ooi nog een hip ding, een duidelijk zichtbare lpg-vuldop
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenIdd, nu ik het goed bekijk, ken ik het systeem wel.
Al meerdere keren gezien, valt goed op.
Ik ben toch voorstander van mijn systeem, zo'n zwart ding in het midden van je carrosserie... Nee, dankje!
Dan draai ik liever een nippel erop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk BerichtenJe kan dat zwart ding natuurlijk ook in koetswerkkleur laten spuiten!
je blijft dat zien, gespoten of niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmss wordt het ooi nog een hip ding, een duidelijk zichtbare lpg-vuldop
Comment
-
persoonlijk vind ik dat niet zo lelijk, die ronde zwarte
bij fabrieks-af geleverde saabs en volvo's zijn het de die...en meestal staan die op een bereikbare plaats
ik heb nou al eenbeetje spijt dat ik haast op me knieen moet gaan om te kunnen tanken...maar dat was een bewuste keuze omdat ik de installatie normaal geizen zal ovetrplaatsen naar de volgende
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ingo Bekijk BerichtenMaar gij betaalt een stuk meer BIV, jaarlijkse taks en verzekering...
Alleen een nuancering, ik ben zelf ook wel gas-minded, het zal altijd een optie zijn bij een nieuwe aankoop.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik heb nou al eenbeetje spijt dat ik haast op me knieen moet gaan om te kunnen tanken...
Ik ben er niet voor al die uiterlijke kenmerken, aan de mijne is langs de buitenkant niet te zien dat 'ie op LPG ligt en dat is perfect voor mij!
Ik heb zelfs het stikkertje op de ruit weggelaten, bekijkt toch geen kat...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzowat zoals een gecrocheteerd hoedje voor over een rol wc-papier op de hoedenplank ?
je blijft dat zien, gespoten of niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk BerichtenTja, sommige modellen van Mercedes hebben een grote tankklep, dan kunnen ze de vulnippel daar bij achter plaatsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendat zou mooi zijn, maar ik had geen plaats genoeg
Of het systeem toepasbaar op wagens waar de nummerplaat niet op de achterklep hangt. Men heeft een nummerplaathouder met een veersysteem, de vulnippel wordt dan daarachter geplaatst. Nummerplaat wegklappen en tanken maar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenIk heb zelfs het stikkertje op de ruit weggelaten, bekijkt toch geen kat...
vroeger had ik ook liever niet dat het zichtbaar was, ik had nog meer imago toen
nou zou het mij geen ruk meer uitmaken, een mens verandert, zelfs op 3 jaar tijd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk BerichtenIk heb het niet zelf opgelost. LPG DeRoover heeft samen met de invoerder van AG Systems het systeem voor BMW op punt gesteld. Hun eerste was een 320ci, een nieuwe! De eigenaar nam het verval van zijn garantie als risico. Ze kregen hem stationair niet goed aan het draaien. Jean-Marie De Roover heeft toen een inlaatcollector besteld en de LPG injectoren onder verschillende hoeken ingebouwd. Niets werkte, tot hij sprak met iemand uit een BMW garage, die merkte op dat de regeling van het stationaire toerental werkte op een meetpunt per cilinder. De buisjes waren uiteindelijk de oplossing. Alleszins mijn 525i draait perfect stationair op LPG. Overschakelen gebeurt wel pas als het koelwater 30° is.
De meestergast bij mijn BMW dealer heeft me ook verteld dat mijn wagen de eerste is die hij ziet, die bolt op LPG en waarvan het lichtje van "motorstoring" links onderaan op het dasboard, niet brand, de tolerantie bij BMW zou zeer gering zijn + of - 1% ten opzichte van lambda 1....(althans zo beweerde de meestergast). Bij veel wagens, die bij Schillebeekx op onderhoud komen,brandt dit quasi constant bij het rijden op LPG.
Pfew dit was een hele uitleg, hopelijk heb je er iets aan.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk BerichtenInderdaad, dat is een filtertje dat bedoeld is om "sludge" tegen te houden die de gasinjectoren zou kunnen beschadigen. Een aantal jaren was er veel "vuile" LPG op de markt, soms moest een verdamper zelfs gereinigd worden.
Nu ik heb ook zo'n filtertje steken, en pas laten vervangen (kost 25€) zonder uurloon. Het vorige stak er 40.000 km in.A Twist of the Wrist
Comment
-
hoe 'ziet' dat vuil eruit ?
want ik weet dat ze bij lpg als motorbrandstof al grafiet toevoegen om te smeren
bij campers die koken op lpg heb je een filter om dat grafiet tegen te houden om de branders niet te verstoppen
heeft daar iemand meer weet over ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk BerichtenNiets werkte, tot hij sprak met iemand uit een BMW garage, die merkte op dat de regeling van het stationaire toerental werkte op een meetpunt per cilinder. De buisjes waren uiteindelijk de oplossing. Alleszins mijn 525i draait perfect stationair op LPG. Overschakelen gebeurt wel pas als het koelwater 30° is.
van welk jaar is je bmw (is het ook een E34?), hoeveel kms, sedert wanneer in je bezit? Anders moet je ook eens een topic openen onder "mijn auto", dan ben ik niet de enige 525 op lpg
Comment
-
BMW E39
Hallo,
Ben het hier op de site allemaal nog een beetje aan het uitzoeken. Ik heb dus nu een 525i E39 van september 2001. Gekocht in september 2003, met 45000km op de teller. Een jaartje rondgetoerd op benzine, vond dat duur uitvallen vergeleken met mijn vorige 525 i (E34, bouwjaar 1991, gekocht in 1995 met 138000km verkocht in 2003 met 345000km op de teller) In deze E34 lag een lambda geregelde LPG installatie gasspruitstuk in de inlaat, geplaatst bij Vogels in Eindhoven. Enkele keren backfire gehad, telkens opgelost door het darmpje onder inlaatcollector (dat dient voor regeling van het stationaire toerental) terug op zijn plaats te steken. Zonder dat darmpje bleef hij nauwelijks draaien stationair.
Dus daarom ik op zoek naar een geschikte LPG installatie. De Roover in St Truiden was de enige die me op papier zette dat eventuele schade aan de motor ten gevolge van een backfire te zijne laste was. Momenteel ben ik dus zeer tevreden met deze AG SGI LPG installatie.
Ik zal ook ne keer uitvissen hoe het allemaal werkt en zal wat fotokes op de site zetten.
groeten,
djhoegie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk BerichtenJe kan dat zwart ding natuurlijk ook in koetswerkkleur laten spuiten!
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik veronderstel dat jij net als ik de aansluiting hebben met het vierkantr klepje waarop alle nippels kunnen worden gezet
voor belgie en duitsland is er een rechtstreekse aansluiting
deze :
in feite praktischer
peeka heb jij deze ?
Comment
-
Lpg vraag
Hallo iedereen,
Ik rij al een half jaar met een mercedes clk (bwj.1999)die op lpg gezet is geweest van bij vorige eigenaars.
Het gaat om een BRC installatie., lpg/lpi systeem.Ik heb een probleem, als ik vertrek met koude motor, slaat die na een tijdje over op lpg, dit gaat altijd met een serieuze zware schok en beetje inhouden, daarna loopt die soepel.
Als alternatief, laat ik nu eerst de motor warm lopen en schakel ik manueel over naar lpg, dan is die schok (overgang)amper voelbaar, maar dit is niet de bedoeling.
Weet iemand raad daaromtrent?
Nu iets anders als ik op benzine rij, heeft hij soms een dood punt als ik optrek(automaat), ttz, hij houd zich in en schiet dan vooruit. Ik zeg wel soms en steeds als de motor warm heeft.
Ze raden me aan injector cleaner te gebruiken, ik zal het uitproberen, hopelijk met resultaat???
Flashlube is dit aan te raden of geldverspilling??
Bedankt voor jullie aandacht.
Comment
-
flashlube werkt volgens mijn installateur alleen maar tss de oren
rij steeds met een volle benzinebak, is goed tegen het verschralen van je benzine-injectors en voor je pomp naar't schijnt
is die schok zo dramatisch ?
bij oudere installaties had ik ook een anderhalve seconde geen voeding, maar erg vond ik dat niet
welke motor heb je en hoeveel stookt die ?
Comment
Comment