Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
    Ah, ook een limburger.

hmm, feitelijk niet, ben een randgeval, nog juist provincie Antwerpen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      Zoiets?

Of zoiets
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djhoegie Bekijk Berichten
        Of zoiets
        Foto' is een beetje klein uitgevallen, maar het is idd precies hetzelfde systeem

EDIT: dat is jouw wagen veronderstel ik? Dringend topic erover openen
        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Idd, netjes
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            flashlube werkt volgens mijn installateur alleen maar tss de oren

rij steeds met een volle benzinebak, is goed tegen het verschralen van je benzine-injectors en voor je pomp naar't schijnt

is die schok zo dramatisch ?
            bij oudere installaties had ik ook een anderhalve seconde geen voeding, maar erg vond ik dat niet

welke motor heb je en hoeveel stookt die ?

Dan ga ik toch hulpveren moeten steken vrees ik. 65 liter benzine en 80 liter lpg wordt wat zwaar

Ik rij meestal met 20-25l benzine... .
            Last edited by Jochen; 02/03/2007, 15:33.
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Goh, weegt LPG wel zoveel?
              Ik denk dat het vooral het gewicht van de tank zelf is.

Comment

• Ok wat betrefd die flashlube.
                Ik rij veel half/half,... benzine/lpg, ttz, op bijv.1000km, 500km op benzine, de andere 500km lpg, gemiddeld tank ik benzine als hij iets over de helft zit.
                Ja de schok is serieus zwaar, ik stond laatst aan een rood ligt met een wagen achter me, bij groen zette ik aan en toen dit moment hij oversloeg naar lpg, zat die auto bijna in mijn g.. .
                Enkel als hij koud staat de motor, bij warme motor voel ik de overschakeling amper, manuele overschakeling dan.
                Het gaat hier over een clk200 (2000cc motor).
                Vroeger had ik het probleem niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                  Dan ga ik toch hulpveren moeten steken vrees ik. 65 liter benzine en 80 liter lpg wordt wat zwaar

Ik rij meestal met 20-25l benzine... .
                  lpg weegt ongeveer 550 gram/liter

Benzine 720 gram, ff rekenen 46.8 + 43.2 = 90 kg, het gewicht van één volwassene.
                  Een lege 100 liter tank weegt 37 kg. Dus alles samen valt dat nogal mee. Als je meestal alleen rijdt, maakt het echt niks uit. Best is dat de benzinepomp ondergedompeld zit in de benzine, kwestie dat ze koeling heeft, ze blijft immers draaien bij moderne lpg installaties. Ik heb gemiddeld tussen de 30 en de 50 liter benzine bij.

Comment

lpg weegt ongeveer 550 gram/liter
                    Toch zwaarder dan ik dacht...

Ik rij zelden met passagiers op de achterbank, dus zoals je zelf al aanhaalde zal het dan amper verschil maken.
                    Geen nieuwe veren nodig dus Jochen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                      Foto' is een beetje klein uitgevallen, maar het is idd precies hetzelfde systeem

EDIT: dat is jouw wagen veronderstel ik? Dringend topic erover openen
                      Waar vind ik da topic ding? Wat is de bedoeling juist? Mits enige uitleg zal ik er dan eens werk van maken.

Comment

Waar vind ik da topic ding? Wat is de bedoeling juist? Mits enige uitleg zal ik er dan eens werk van maken.
                        Het topic staat hier.
                        Als je even naar wat voorbeelden kijkt, zie je meteen wat de bedoeling is.
                        Het reglement is hier te vinden

Succes ermee!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

bij fabrieks-af geleverde saabs en volvo's zijn het de die...en meestal staan die op een bereikbare plaats

bij saab is dit inderdaad zo (zie attachement) maar bij een volvo bi-fuel zit de lpg vuldop achter het benzineklepje, naast de gewone benzinedop...is natuurlijk de mooiste oplossing
                          Bijgevoegde Bestanden
                          saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                          saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                          saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                          saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                          saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                          renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                          Porsche 993 (1994)

Comment

• welliswaar langs de verkeerde kant maar wel mooi praktisch

Comment

• Deze week is LPG opgeslagen bij mij achter den hoek, en vorige week ook al, ik vraag me af waarom ik nooit iets lees over officiele prijsstijgingen.

Comment

• dat zal voor de media niet interessant genoeg dat bericht op te pikken en uit te bazuinen ?

alle courante prijzen staan dagelijks in elke gazet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                                  Deze week is LPG opgeslagen bij mij achter den hoek, en vorige week ook al, ik vraag me af waarom ik nooit iets lees over officiele prijsstijgingen.
                                  ge moet u eens abonneren bij www.brandstofprijzen.be. Ik krijg telkens een emailtje wanneer de LPG opslaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door axeldb Bekijk Berichten
                                    ge moet u eens abonneren bij www.brandstofprijzen.be. Ik krijg telkens een emailtje wanneer de LPG opslaat
                                    Juij, twee jeer gekloot. Spam en duurdere prijzen!
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• joepie, sebiet tanken

jammer genoeg is den total toe, en zit ik zonder bijstand even

Comment

• Op woensdag 14 maart wordt LPG duurder. Deze prijsstijging is volgens de FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie het gevolg van de stijgende noteringen van de olieproducten op de internationale markten.

Voor LPG betaalt men vanaf woensdag maximum 0,486 €/liter (een stijging van 0.007 €/l).

't Is niet veel, maar dan zijt ge tenminste op de hoogte
                                        BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• En nog even dit berichtje van De Morgen

Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
                                          De prijs van de ruwe olie is onder de 60 dollar per vat gezakt. Door de milde temperaturen is de vraag gedaald en er is voldoende aanbod van de producenten. De prijs van een vat ruwe olie daalde maandagmiddag in New York met 80 cent tot 59,25 dollar.

De daling van de koersen is een jaarlijks terugkerend fenomeen...

VOLLEDIG ARTIKEL
                                          En als je dan verder leest....ik begin er verder niet over, dergelijke zaken krijgen mij echt

Comment

Working...
                                          X