Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    CO2 wordt door de boompjes terug omgezet. Roet wordt niet omgezet, snap je will?

Vandaar dat die idiote CO2 taksen eigenlijk bedriegen. Een investering in bossen zou beter zijn.
    'k Zal nog een paar dikgeprinte deeltjes van dat artikel intypen, of het nu LPG of biodiesel is, het schijnt allemaal even nefast te zijn. Ze geven ook nog een mening over de Bush administratie aangaande dit onderwerp. Tot binnen ......

Comment

• Hier dus een deel uit het artikel hetwelk dikgeprint staat:

We weten dat bio-ethanol minstens even schadelijk is als een petroleumproduct.Een heel andere kwestie zou zijn als we een wagen konden laten rijden op elektriciteit, die geproduceerd wordt door windmolens (niet op watersoft, dat deugt om andere redenen ook niet), maar het is vermetel en zelfs leugenachtig de idee te verspreiden dat brandstof afkomstig van suikerbieten, maïs, riet, koolzaad of welk organisch gewas ook, een schonere en veiligere uitlaat en verbranding zou veroorzaken, waardoor er op aarde minder boeikasgas zouden vrijkomen en de longen van de mensen zouden gespaard worden. Integendeel zelfs.

Tot hier het vetgedrukt deel, nu waar het over Bush gaat:

George Bush, de Amerikaanse president, die de Irakoorlog ontketende omwille van de aardolie, ontpopte zich intussen als de grote promotor van biodiesel. In de V.S. wordt grootscheeps overgeschakeld van tarwe- op maïsaanbouw voor d productie van bio-ethanol. Hij bereikte verder met Mexico een overeenkomst voor maïslevering, die de voedselvoorziening van de Mexicanen met maïs in gevaar brengt. En met Brazilïe sloot hij een akkoord dat nog vedrder gaat: hele gebieden gaan daar gerooid worden en maïs produceren voor Amerikaans bio-ethanol. Bio-ethanol speelt gewoon in de kaart van de aardolie- en energieconcerns.

Voila, dat was 't.

Comment

• elke dag zie ik roetwolken uit dieseluitlaten gespuwd worden, elke dag proef en ruik ik de zure smaak dat zo'n diesel uitbraakt, bijna elke dag bekijk ik de vuistdikke uitlaten van trucks en denk ik aan de hoeveelheid roet en andere brol dat eruit komt.

...dan voel ik werkelijk alsof ik op die moment een bijdrage lever aan het milieu door met mijn propere lpgkar rond te bollen. Geen roetwolken, minder kwalijke dampen en dus ook minder vergif.

Elke -wannabe- minister heeft tegenwoordig de mond vol over het milieu en haar omgeving, maar nog geen enkele heeft het woord LPG in de mond genomen...

LPG is niet dé oplossing, maar hell het is wel beter dan elke smerige dieseluitlaat, met of zonder roetfilter.

Dit geheel terzijde...

Comment

• de groenen waren zowa de enige slimme partij in dit opzicht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            de groenen waren zowa de enige slimme partij in dit opzicht
            Jammer genoeg!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
              Hier dus een deel uit het artikel hetwelk dikgeprint staat:

We weten dat bio-ethanol minstens even schadelijk is als een petroleumproduct.Een heel andere kwestie zou zijn als we een wagen konden laten rijden op elektriciteit, die geproduceerd wordt door windmolens (niet op watersoft, dat deugt om andere redenen ook niet), maar het is vermetel en zelfs leugenachtig de idee te verspreiden dat brandstof afkomstig van suikerbieten, maïs, riet, koolzaad of welk organisch gewas ook, een schonere en veiligere uitlaat en verbranding zou veroorzaken, waardoor er op aarde minder boeikasgas zouden vrijkomen en de longen van de mensen zouden gespaard worden. Integendeel zelfs.

Voila, dat was 't.
              Schrijven ze in 't artikel ook waarom dit zo is? Ik kan me bijvoorbeeld indenken dat het rooien van die verschillende gewassen zodanig energievretend is dat het amper beter uitkomt voor 't milieu dan bvb gewone diesel.

Hetzelfde met bvb de batterijen in een Prius. Naar 't schijnt is de verwerking daarvan ook niet milieuvriendelijk waardoor 't eindplaatje negatief uitdraait.

TENMINSTE, met de eerste modellen.

Naarmate de techniek vordert en uitgediept wordt ontdekt m'n nieuwe technieken, nieuwe manier...De eerste LPG-systelen zuipten ook meer dan de hedendaagse. De eerste dieselmotor stootte meer roet uit dan diegene vandaag...enzoverder.

Dus, ik kan me perfect inbeelden dat rijden op koolzaad bvb evenveel vervuiling veroorzaakt dan diesel, maar blijft dat daarom ook zo...?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                Jammer genoeg!
                zeker weten, maar iet of wat slimme partij, of persoon alsuwil, beseft dat het vollen bak promoten van deze brandstof de staat zonder inkomsten zet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                  Hier dus een deel uit het artikel hetwelk dikgeprint staat:

Akkoord, als je enkel de Co2 emissie meet en de auto ziet als een losstaand iets. Je moet kijken naar het totaalsaldo aan Co2.
                  Als je aardolie verbandt zal je alleen minder aardolie overhouden. Je kan er geen bijproduceren. Tarwe en mais kan je wel bijplanten. Er wordt zelfs C02 omgezet in 02 hiedoor, wat bij aardolie vele duizenden jaren geleden is gebeurd.
                  Biobrandstoffen zijn hernieuwbaar, en de gewassen zetten CO2 om in O2.

en ja, er moet een trade off zijn tussen voedsel en brandstof. Maar dan spreek je over een andere discussie.

Comment

• Volgens hetgeen ik er kan uit opmaken zeggen ze dat de regeringen blijven verkondigen dat er met biodiesel zo'n 50 tot 60 percent minder schadelijke stoffen zouden uitgestoten worden in vergelijking met fossiele brandstoffen. Ze (de achterliggende lobby) vergeet daarbij echter dat moesten alle voertuigen overschakelen op biobrandstof er niet genoeg landbouwgrond beschikbaar zou zijn om ethanol te fabriceren, het zou ook ten nadele van de voedselproductie gaan.
                    Er moet eerder uitgekeken worden naar gas dat kan onttrokken worden aan rottingsprocessen en afbraakmechanismen van organische materiaal zeggen ze en ook de wind- en zonneënergie op een schone manier leren gebruiken. Hun conclusie: bio-diesel de hemel inprijzen is een flagrante, wetenschappelijk oneerlijke en dus ook geen "natuurlijke oplossing" voor het immense probleem. Daarvoor zijn een beetje meer overtuiging en een beetje minder lobbywerk noodzakelijk.

Comment

• Maar de LPG die er nu ontstaat bij het productieproces v aardoliederivaten kan idd beter gebruikt worden om voertuigen aan te drijven , dan heeft de lpg nog nut ipv ze zoals nu domweg af te fakkelen !

Comment

• het probleem blijft dat de staat geen inkomsten heeft

Comment

• behalve de lauzi 250 extra tax per jaar

Comment

behalve de lauzi 250 extra tax per jaar
                            Schandalig dat we meer moeten betalen om milieu vriendelijk te rijden.
                            België

NOT

Onze freelander reed al enkele maanden slecht op lpg, soms schokt hij bij optrekken, we dachten dat het een een slechte lpg/lucht mengsel was of een probleem met de injectie maar zoals ik al vermoede een probleem met de bougies. Hij wordt volgende weeks ergens gerepareerd. 2 bougies vervangen en nog enkele kabels.

Comment

• hou ons op de hoogte maar verwacht vooral ni te veel
                              al hoop ik natuurlijk van wel

het gas kost in belgie per liter zowat 0.25 euro minder als in de ons omringende landen, hou op over het zeuren van de extra tax

Comment

• (zware diesels hebben jaaaren moeten extra betalen en nog geen klein beetje meer, hebben die gezaagd ? behalve ik ?)

Comment

het gas kost in belgie per liter zowat 0.25 euro minder als in de ons omringende landen, hou op over het zeuren van de extra tax
                                  Amen.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  (zware diesels hebben jaaaren moeten extra betalen en nog geen klein beetje meer, hebben die gezaagd ? behalve ik ?)
                                  Nu ni zelf beginnen he.

Comment

• Mijn flashlube is op en ik vind er hier in de buurt niet direct weer...het enigste pompstation waar ze het verkopen (lokale verdeler) heeft voorlopig geen meer.

Iemand idee waar ik het nog wel zou kunnen halen...behalve bij mijn installateur.

Comment

hou ons op de hoogte maar verwacht vooral ni te veel
                                      al hoop ik natuurlijk van wel

Sorry ik kom niet in het buitenland dus dat kan ik niet weten.

Comment

• Op zaterdag 9 juni wordt LPG goedkoper. Deze prijsdaling is volgens de FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie het gevolg van de dalende prijsnoteringen van de olieproducten op de internationale markten.

Voor LPG betaalt men vanaf zaterdag maximum 0,497 €/liter (een daling van 0,016 €/l).
                                        BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Steinmetz P.Gasus :

De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden

Steinmetz P.Gasus: volgas op LPG :

Basis is een Opel Astra OPC van standaard 240pk die door Steinmetz v LPG-installatie en tuning wordt voorzien zodat hij 285pk en 340Nm levert

Comment

Working...
                                          X