Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verlagen auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • verlagen auto

    Heb eens een technisch vraagje, wat is het nadeel als je de auto enkel verlaagd doormiddel van andere veren. En bijkomend vraagje, als je dan toch veer en schokdemper vervangt door een sportiever en harder exemplaar is het dan nodig de stabilisatorstangen en demper mee te vervangen?
    En als laatste misschien een vraagje voor de BMW aanhangers, is het misschien beter te kiezen voor een originele sportophanging? Vuur uw antwoorden maar af.

  • #2
    Er is mij altijd verteld dat als je niet lager gaat dan -30mm tgo de standaardophanging, je dit perfect kunt doen met enkel het veranderen van de veren. Zo heb ik het ook gedaan op mijn Golf en na 3 jaar geen enkel probleem
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

    Comment


    • #3
      rij al 2 jaar met enkel veren h+r 3,5cm en heb nog geen problemen gehad

      Comment


      • #4
        als je enkel veren plaatst kost het je max.350 euro

        Comment


        • #5
          Ik heb ook 3 jaar rondgereden met -4 cm (Eibach). Was ik zeer tevreden over maar het comfort liet toch wat te wensen over en na 3 jaar was ik het ook meer dan beu. Ook had ik enkele maanden na het verlagen een lekke demper. Kan toeval zijn maar het feit is dat die dempers er gewoon niet voor gemaakt zijn. Het is leuk, mooi en het werkt maar niet echt optimaal.

          Ik wil je hiermee niet ompraten, zeker niet, maar je eerder waarschuwen.
          Als je gaat verlagen, doe het dan meteen goed en ga voor een kit. Er is keus genoeg (zeker voor BMW): Koni, Bilstein, KW, Eibach, ... .
          Ben er zeker van dat ze allemaal kits leveren voor jouw auto. En een kit is meestal nog vrij voordelig ook. Verlagingsveren kosten ongeveer 300€. Een Koni kit kost pakweg 650€ maar dan heb je wel een perfect afgestelde ophanging met een beter comfort en wegligging dan enkel de veren.


          Conclusie, als je het doet: doe het meteen goed!
          2002 MX-5 NB 1.6

          2011 Honda PCX

          Comment


          • #6
            LOL, 650 € voor een perfect afgesteld onderstel...

            Een beetje kwaliteitswerk aan een goed chassis begint vanaf een slordige 1000€ per veer/demper...
            En met veren en dempers alleen ben je er niet echt vanaf hoor.
            Inversteer beter eens in een goed boek over ophangingen en onderstel-techniek...
            Meestal wel in het Engels maar z'n geld 100x meer waar dan een set prutsveerpoten...

            My 2 cents, ik ben die weg opgegaan vroeger en en rap een zijstraat genomen...
            www.perfectshine.be

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
              LOL, 650 € voor een perfect afgesteld onderstel...

              Een beetje kwaliteitswerk aan een goed chassis begint vanaf een slordige 1000€ per veer/demper...
              En met veren en dempers alleen ben je er niet echt vanaf hoor.
              Inversteer beter eens in een goed boek over ophangingen en onderstel-techniek...
              Meestal wel in het Engels maar z'n geld 100x meer waar dan een set prutsveerpoten...

              My 2 cents, ik ben die weg opgegaan vroeger en en rap een zijstraat genomen...

              wat raad jij onze topicopener aan, die de wagen gewoon wat lager wil laten leggen, en geen rijplezier wil inleveren?

              want jij praat over een beenharde ophanging voor echt circuitgebruik

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                LOL, 650 € voor een perfect afgesteld onderstel...

                Een beetje kwaliteitswerk aan een goed chassis begint vanaf een slordige 1000€ per veer/demper...
                Je praat hier over rallywagens ofzo? €1000 per veer/demper, ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat geven en ik denk ook niet dat je zoveel moet leggen om kwaliteit in huis te halen.

                Comment


                • #9
                  Ik heb misschien wel een "rally wagen" maar mijn onderstel is bijlange niet beenhard.
                  Ik durf zelfs te zeggen dat het even zacht is als standaard.
                  Wel zijn de veerpoten speciaal gemaakt om oververhitting (en dus "het pompeffect") te vermijden op de 'Ring na een paar ronden rijden.
                  Verder zijn alle rubber bussen verander, de stabilisators, de plaasting van de driehoeken vooraan, de achterbrug is verstevingd, zelf het stuurhuis is "gezakt" tov de voorbrug om bumpsteer te verminderen (= sporingsverandering door het inveren en dus mider stabiliteit...) enz...
                  Zoals ik al zie, niet enkel de dempers en veren zijn belangrijk !!!

                  Mijn goeie raad, hou de orignele dempers en veren, de kwaliteit van zulk materiaal is goed genoeg.
                  Wil je minder "roll" in je auto, begin dan met stabilisators (en vooral de achterste) aan te passen, monteer een goei stel banden en je zal zien dat je veel minder overhelt in de bochten, en harder de hoek om kan...
                  www.perfectshine.be

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                    Ik heb misschien wel een "rally wagen" maar mijn onderstel is bijlange niet beenhard.
                    Ik durf zelfs te zeggen dat het even zacht is als standaard.
                    Wel zijn de veerpoten speciaal gemaakt om oververhitting (en dus "het pompeffect") te vermijden op de 'Ring na een paar ronden rijden.
                    Verder zijn alle rubber bussen verander, de stabilisators, de plaasting van de driehoeken vooraan, de achterbrug is verstevingd, zelf het stuurhuis is "gezakt" tov de voorbrug om bumpsteer te verminderen (= sporingsverandering door het inveren en dus mider stabiliteit...) enz...
                    Zoals ik al zie, niet enkel de dempers en veren zijn belangrijk !!!

                    Mijn goeie raad, hou de orignele dempers en veren, de kwaliteit van zulk materiaal is goed genoeg.
                    Wil je minder "roll" in je auto, begin dan met stabilisators (en vooral de achterste) aan te passen, monteer een goei stel banden en je zal zien dat je veel minder overhelt in de bochten, en harder de hoek om kan...
                    Dit is idd een feit

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                      LOL, 650 € voor een perfect afgesteld onderstel...

                      Een beetje kwaliteitswerk aan een goed chassis begint vanaf een slordige 1000€ per veer/demper...
                      En met veren en dempers alleen ben je er niet echt vanaf hoor.
                      Inversteer beter eens in een goed boek over ophangingen en onderstel-techniek...
                      Meestal wel in het Engels maar z'n geld 100x meer waar dan een set prutsveerpoten...

                      My 2 cents, ik ben die weg opgegaan vroeger en en rap een zijstraat genomen...

                      Comment


                      • #12
                        Progressieve veren willen ook al wel eens helpen, maar meestal zitten die er standaard op
                        (die worden dan harder naarmate ze verder inveren...)

                        Laag en hard is goed voor de show, en een biljartlaken circuit.
                        Voor dagelijks gebruik moet je gewoon veerweg en demping hebben, anders bots je zo de bocht uit...

                        Maak de vergelijking eens tussen de prijs van een aftermarket setje en de hoeveelheid aan testwerk die in een originele ophanging zit.

                        Kies dus gewoon voor de BMW ophanging, die is goed genoeg en je behoud tenminste iets van comfort en garantie...
                        www.perfectshine.be

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                          LOL, 650 € voor een perfect afgesteld onderstel...

                          Een beetje kwaliteitswerk aan een goed chassis begint vanaf een slordige 1000€ per veer/demper...
                          En met veren en dempers alleen ben je er niet echt vanaf hoor.
                          Inversteer beter eens in een goed boek over ophangingen en onderstel-techniek...
                          Meestal wel in het Engels maar z'n geld 100x meer waar dan een set prutsveerpoten...

                          My 2 cents, ik ben die weg opgegaan vroeger en en rap een zijstraat genomen...
                          Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                          Ik heb misschien wel een "rally wagen" maar mijn onderstel is bijlange niet beenhard.
                          Ik durf zelfs te zeggen dat het even zacht is als standaard.
                          Wel zijn de veerpoten speciaal gemaakt om oververhitting (en dus "het pompeffect") te vermijden op de 'Ring na een paar ronden rijden.
                          Verder zijn alle rubber bussen verander, de stabilisators, de plaasting van de driehoeken vooraan, de achterbrug is verstevingd, zelf het stuurhuis is "gezakt" tov de voorbrug om bumpsteer te verminderen (= sporingsverandering door het inveren en dus mider stabiliteit...) enz...
                          Zoals ik al zie, niet enkel de dempers en veren zijn belangrijk !!!

                          Mijn goeie raad, hou de orignele dempers en veren, de kwaliteit van zulk materiaal is goed genoeg.
                          Wil je minder "roll" in je auto, begin dan met stabilisators (en vooral de achterste) aan te passen, monteer een goei stel banden en je zal zien dat je veel minder overhelt in de bochten, en harder de hoek om kan...
                          1000€ per hoek? Denk niet dat dat de topicopener zijn doel is. Hij vraagt gewoon hoe hij op een deftige manier zijn auto lkan verlagen en ik probeer hem erbij te helpen (naar mijn ervaringen dan).


                          Welke weg bedoel je? Van die kits? Zo'n slechte ervaring mee dan? Ik heb de laatste dagen zitten zoeken naar alternatieven voor mijn auto maar heb besloten om de dempers gewoon te vervangen door standaard dempers. Mss maar goed dan
                          2002 MX-5 NB 1.6

                          2011 Honda PCX

                          Comment


                          • #14
                            gewoon op de site van KW of Bilstein of FK of,... je type wagen zoeken en een bijgepaste verlagingskit (inclusief dempers).

                            Je zal zeer tevreden zijn over het resultaat en geen problemen hebben met je originele dempers.

                            Een schroefkit is ook een optie...vaak levert een vaste kit niet het gewenste resultaat...de wagen hangt iets te laag of the hoog vooraan of achteraan en dat kan je handig bijregelen.
                            Porsche 996 GT3 RS
                            Porsche 964 RS
                            BMW ///M3 e30
                            Mercedes c250 CDI AMG
                            www.flamebox.be

                            Comment


                            • #15
                              Welke kit u ook koopt, zie dat er een validatie attest bij is.
                              Laat het plaatsen waar men u een montage attest mee aflevert.

                              Of u bij een verlaging van 3 cm best andere dempers steekt hangt af van 2 factoren.
                              1/ hoe is de staat van uw originele dempers.
                              2/ welk merk wagen hebt u, sommige hebben standaard straffere dempers met slappere veren , andere net andersom. In het eerste geval hoeft u zeker geen andere dempers te steken.

                              Als u zich beperkt tot de prokit van Eibach hoeft u geen andere dempers te steken bij BMW.

                              Als u een kit koopt die progressieve veren heeft voor de vooras zou ik zeker straffere dempers steken, anders krijgt met het 2CV effect.

                              Die zogenaamde rallyophangingen zoals proflex enz… ik denk niet dat men u daarvoor een validatie attest aflevert.

                              Comment


                              • #16
                                Ik heb een vaste kit van KW steken onder m'n 156, en heel tevreden van. (dus veren + dempers van KW)

                                Ligt vooraan 45mm lager, achteraan 35mm lager. Maar hij ligt vooral veel beter op de weg.

                                Kostprijs, 580 euro (excl BTW, excl plaatsing)

                                Comment

                                Working...
                                X