Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Montage dakdragers op een E91...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Montage dakdragers op een E91...

Wie heeft reeds ervaring met dakdragers op een E91 ?
    Waar plaats je ze best op de dakrails, er is namelijk niets aangeduid...
    De bedoeling is om een dakkoffer te plaatsen.
    Deze koffer zou volgens Thule evenwijdig met de rijweg moeten geplaatst worden, maar gezien de duikende daklijn is dit makkelijker gezegd dan gedaan !

De specificaties voor de eventuele kenners:
    - BMW E91 met dakrails
    - Thule Rapid Crossroad 775 voet
    - Thule Aero bar 861 alu balk
    - Thule Spirit 820 dakkoffer

Graag wat tips over de ideale montage van dragers en koffer om zo weinig mogelijk windgeruis te hebben...

Alvast bedankt,

Tourer

Euhm dat is toch logisch? Niet waterpas tov de weg hé, gewoon in dezelfde richting plaatsen, dus niet dwars!

En de montage gebeurt toch bij BMW?

Comment

De montage moet ik zelf doen want het is allemaal Thule en geen originele BMW dragers en koffer.

Monteren is geen probleem, maar goed monteren zodat je geen hoofdpijn krijgt op de autostrade is iets anders !
      Ik heb de dragers al 3 keer verzet op de dakrails (een beetje vooruit of achteruit plaatsen) en dit geeft telkens een verschil qua windgeruis.

Mijn probleem is gewoon dat de dakrails van de E91 nogal 'aflopen' en daardoor staat je dakkoffer met zijn neus omhoog (overdreven gezegd natuurlijk) en pakt hij daardoor ook veel wind en geeft dit opwaartse druk...
      Daarom raad Thule aan om de dakkoffer zo waterpas mogelijk te monteren om die opwaartse druk te verminderen...
      Maar daar knelt het schoentje bij een break met een sterk dalende daklijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
        Graag wat tips over de ideale montage van dragers en koffer om zo weinig mogelijk windgeruis te hebben...
        'k Heb een E91 met dakrails en een dakkoffer van Thule (Atlantis ...).

Mijn dragers zijn echter van BMW zelf, en die moet je (als ik het mij goed herinner) als volgt plaatsen:
        de achterste dakdrager net voor het steunpunt van de dakrails ter hoogte van de C stijl.
        de voorste dakdrager ongeveer 75 centimeter daarvoor.

Zo gemoteerd en met de koffer er op had ik "geen" last van windgeruis.

Mvg,
        FramF

Comment

Ik vrees ook dat het probleem bij mijn dakdragers ligt...

Ik ga de originele dakdragers van BMW eens uitlenen bij mijn dealer om te testen of deze beter (stiller) zijn of niet !

Wat de plaats van de dragers betreft, zo had ik ze ook ongeveer staan.
          De achterste net voor de steun, de voorste redelijk vooraan op de dakrails.
          De afstand tussen de balken heb ik niet gemeten, wel heb ik er de waterpas ne keer opgelegd.

Testen is dus de boodschap... bij Thule zei men dat de dragers of koffer enkele cm verschuiven veel verschil kan maken, want elke wagen of elke combinatie is anders...

Comment

Dakkoffer gekocht Tourer ?

Ik ga deze week ook eens binnenstappen bij de dealer voor een dakkoffer te placeren
            op den E91

Het is inderdaad een aflopende daklijn en die rails duiken mee, ik had er nog niet bij stilgestaan, ik ga dat eens aan die mannen vragen

Kan je eens foto's nemen als de koffer erop staat ? Hou ons alvast op de hoogte

Comment

Dit weekend testje gedaan met de originele dakdragers van BMW in combinatie met mijn Thule Spirit 820 dakkoffer...

Ik vind de BMW dragers zeker stiller en makkelijker te monteren dan hun broertjes van Thule...

Dus bij deze staan mijn Thule dakdragers dus te koop !

Mijn mening na heel wat testen:
              - gebruik de originele dragers van BMW (minpunt is wel dat ze op geen andere breaks passen)
              - zit je keuze bij de 3 dakkoffers van BMW, neem dan ook maar de originele (bevestiging is ook beter en stiller dan bij Thule)
              - wil je nog meer ruimte (max. 460 l bij BMW) kies dan een koffer uit van Thule (kwalitatief toch wel bij de beste volgens mij)

Mvg,
              Tourer

Comment

Montagerichtlijnen had men niet bij Jorssen, men zei enkel er op te letten dat de koffer zo vlak (waterpas) mogelijk op het dak geplaatst word...

Hoe FramF het heeft uitgelegd is de juiste manier blijkbaar, anders krijg je de koffer niet vlak op je dak...

Comment

Montagerichtlijnen had men niet bij Jorssen, men zei enkel er op te letten dat de koffer zo vlak (waterpas) mogelijk op het dak geplaatst word...

Hoe FramF het heeft uitgelegd is de juiste manier blijkbaar, anders krijg je de koffer niet vlak op je dak...
                  Staat zo in de handleiding van de dakdragers ...

Comment

Thx voor de info Tourer !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                      Staat zo in de handleiding van de dakdragers ...
                      Als ik de BMW dragers ging halen om te testen kreeg ik die zo los mee samen met de sleutels... ik stelde de vraag: 'Hoe zit het met de montagerichtlijnen ?'

Hun antwoord: 'Wij monteren die dragers en koffer ook 'à l'improvice...', zolang hij er maar wat deftig opstaat en de koffer nog open gaat is alles ok...

Maar ja, niet elke garage is dezelfde zeker...

Greetz,
                      Tourer

Comment

Ik ben al een paar jaar met een dakkoffer op een espace naar het zuiden gereden en naar mijn ervaring kan je hem het best licht duikend monteren. In mijn geval gaf dat in ieder geval het minste windgeruis.

Ik ben destijds ook nog met een Thule op een E46 naar Italie gereden en toen had ik idd ook een probleem om de juiste kofferpositie te vinden. Ik heb ze toen uiteindelijk optisch véél te ver naar voren geplaatst en dat gaf het beste resultaat.

Comment

Net een dakkoffer bij BMW Jonckheere in Roeselare gereserveerd om te huren. Een 10-tal dagen zou 90 Euro kosten. De dakdragers verhuurden ze niet, maar ik was eigenlijk sowieso al van plan om ze zelf aan te kopen (fietsen), kostprijs 150 Euro.

In 2 andere garages waren ze al allemaal verhuurd.

Ik ben curieus wat zo'n koffer gaat geven qua windgeruis en verbruik.

Als het meevalt zou ik toch overwegen om zelf een koffer te kopen

Comment

Is het de BMW 460 dakkoffer ?

Bij Jorssen is dit de enige koffer die ze in verhuur hebben... en het is ook de grootste van BMW zelf dacht ik...

Wij vertrekken vrijdag op verlof, dus dan kan ik de combinatie Thule - BMW nog eens goed op de proef stellen !

Ik laat mijn bevindingen hier wel weten als we terug in het land zijn...

Greetz,

Tourer

PS. ik probeer vrijdag nog snel een fotoke te nemen van de dakkoffer op de E91 voor we vertrekken, en als het niet meer lukt zullen er wel foto's zijn als ik terug ben !

Comment

Is het de BMW 460 dakkoffer ?
                              Jep !

Ik ben curieus wat het gaat geven aan 150-160 km/h...

Ik ga ook een fotoke maken van de box,

een goeie reis gewenst in ieder geval !

Comment

Zo'n 5000km gereden met de Thule dakkoffer en ben best tevreden.
                                Ik denk dat dit een goede combinatie is.
                                Helemaal geen last gehad van gefluit of storende geluiden..

Je merkt pas dat je met een dakbox op stap bent vanaf 120 - 130km/h
                                Enkel bij hoge snelheden hoor je duidelijk de wind tussen de box en je dak razen...

Comment

Enkele foto's...

Bijgevoegde Bestanden
                                  Last edited by Tourer E91; 06/08/2007, 23:46.

Comment

Na wat geklungel zijn de foto's toch zichtbaar...

Greetz, Tourer
                                    Last edited by Tourer E91; 06/08/2007, 23:47.

Comment

Enkele foto's...

Voila!

Comment

Bedankt voor de hulp !
                                        Na wat zoekwerk heb ik het gisteren zelf nog in orde gekregen...

Greetz, Tourer

Comment

Working...
                                        X