Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Eigelijk moet ik alleen de motor weten. Laguna van 98 weet ik dus al.
hallo het is een 1800 motor 16 klepper
als ik de verwarming aan zet loopt het themperatuur op zet ik hem uit zakt hij weer ventitator komt niet in werking
hallo het is een 1800 motor 16 klepper
als ik de verwarming aan zet loopt het themperatuur op zet ik hem uit zakt hij weer ventitator komt niet in werking
Bedankt.
Ok dat is al helemaal raar...normaal zou de temperatuur moeten zakken (hoewel ik dit nog steeds een overroepen regeltje vind. Als je temperatuur zakt met 3°C zal't veel zijn)
Ventilator komt dus op geen enkel moment in werking?
Als ik het goed voorheb werkt dat met een schakelcontactje dat ook ergens in't koelcircuit zit. Dat kan ook kapot zijn natuurlijk (of de ventilator zelf)
ik denk dat het best is dat blondie eens probeert om de ventilator rechtstreeks aan de spanning te leggen. voor dezelfde moeite is 'ie naar de zeik. of zo.
ik denk dat het best is dat blondie eens probeert om de ventilator rechtstreeks aan de spanning te leggen. voor dezelfde moeite is 'ie naar de zeik. of zo.
Heb ik dus ook al is aan gedacht om dat te testen
Ik keek net ff op winparts.nl. Je hebt daar 2 keuzes voor een 1.8 16v van '98. Ik snap het niet.
ik denk dat het best is dat blondie eens probeert om de ventilator rechtstreeks aan de spanning te leggen. voor dezelfde moeite is 'ie naar de zeik. of zo.
sorry hoor maar ben een leek op dat gebied hoe leg ik de ventilator aan de spanning stap voor stap en nee ventilator komt op geen enkel ogenblik in werking wil het nu weer even een eindje mee rijden en proberen ok
sorry hoor maar ben een leek op dat gebied hoe leg ik de ventilator aan de spanning stap voor stap en nee ventilator komt op geen enkel ogenblik in werking wil het nu weer even een eindje mee rijden en proberen ok
Je moet gewoon eens meten hoe groot je radiator is!
Ok dat is al helemaal raar...normaal zou de temperatuur moeten zakken (hoewel ik dit nog steeds een overroepen regeltje vind. Als je temperatuur zakt met 3°C zal't veel zijn)
Oeh....
Ik weet niet hoe dat zit bij andere voertuigen, maar bij benzjes kan je, als de motor écht heet wordt (>105°), gemakkelijk 10 graden erafkrijgen door de verwarming vollebak te zetten.
Toen de oude, versleten radiator nog in de 300TD zat, was dit het geval in de file.
Bij de G350 is het altijd zo. Als het 30° is buiten rijd ik met de verwarming vollebak, dan draait 'ie zo'n 10-15 graden kouder, afhankelijk van hoe hard je belast.
Het is naar mijn ervaring en gevoel dus absoluut géén overroepen regeltje.
Ik weet niet hoe dat zit bij andere voertuigen, maar bij benzjes kan je, als de motor écht heet wordt (>105°), gemakkelijk 10 graden erafkrijgen door de verwarming vollebak te zetten.
Toen de oude, versleten radiator nog in de 300TD zat, was dit het geval in de file.
Bij de G350 is het altijd zo. Als het 30° is buiten rijd ik met de verwarming vollebak, dan draait 'ie zo'n 10-15 graden kouder, afhankelijk van hoe hard je belast.
Het is naar mijn ervaring en gevoel dus absoluut géén overroepen regeltje.
Comment