Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Alleen worden de gevaren van spoorverbreders onderschat, de doordeweekse sjonnie denkt dat zijn slopel kadettt geeeessie 30 keer beter op de baan ligt met een stel spoorverbreders van een decimeter of 2. en daar zit ie lichtjes fout.
Punt 1: Soms geven spoorverbreders een "gevoel" van dat je wagen beter op de weg ligt, terwijl dat in kritieke situaties je ophanging zodanig in de war is waardoor je net een pak minder grip gaat krijgen.
Punt 2: Als je spoorverbreders gaat steken voor je voorwielen kan het zijn dat je negatieve schuurstraal wordt omgezet in een positieve schuurstraal waardoor je stuurgedrag helemaal gaat veranderen.
2.A) bvb. Ik rij tegen een borduur aan, en terwijl je wagen normaal gezien de schok gaat kunnen "verwerken" gaat je stuur nu een enorme slag krijgen die je niet kan opvangen en je hele auto gaat naar de richting van de borduur sturen.
2.B) Als je remkracht ongelijk is dan gaat je ophanging dit niet meer compenseren.
Neenee, stond nog op m'n oude webspace. users.skynet.be/gTa ... maar da's een alias voor een skynet-account van m'n appartement in Gent geweest, en ik heb wel nog de login & paswoord, maar de nieuwe bewoner heeft er een site op gezet en al m'n dinges verwijderd.
Heb om 'm te ****** 'es een paar keer z'n index.html verwijderd *hihi* maar nou laat ik het.
Ik kan velgen kopen die in stock zijn(breyton spirit) voor m'n X3,enig nadeel is denk ik ,ze hebben offset ET 18 en men beweert dat het beter is om offset ET38 en zelfs achteraan ET 42 te steken.
Wat is het nadeel hiervan en wat met de keuring en wat met het rijgedrag?
Wie weet raad?
Alvast bedankt.
Die velgen zullen dus meer "naar buiten" staan. De kans bestaat dat ze dan (bij gedraaide voorwielen + inveren, of bij enkel inveren, of...) de wielkassen raken met de band, wat niet zo bevorderlijk is voor de veiligheid.
Nu, twee centimeter meer naar buiten lijkt me niet meteen iets om moord en brand over te gaan roepen. 't Is een SAV en die hebben wel wat ruimte in hun wielkassen. Een standaard X3 staat trouwens ook behoorlijk smalletjes, er is zeker nog ruimte over.
Bij de keuring kan men de offset van de velgen niet checken, tenzij door te kijken of de velgen/banden niet uit de wielkassen puilen. Als dat niet het geval is, lijkt er mij niet meteen een probleem te zijn op dat vlak.
'Es monteren met de correcte banden, en 'es testrijden, lijkt me dus wel aangewezen.
Je zal wel zien, 't spreekt voor zich. Je kan je originele velgmaat (breedte, hoogte, offset) invullen, inclusief bandenmaat, en dan de "gewenste" banden en evt. -velgmaat ingeven ... en dat wordt dan visueel weergegeven, wat 't verschil wordt.
Je zal wel zien, 't spreekt voor zich. Je kan je originele velgmaat (breedte, hoogte, offset) invullen, inclusief bandenmaat, en dan de "gewenste" banden en evt. -velgmaat ingeven ... en dat wordt dan visueel weergegeven, wat 't verschil wordt.
Nu dat je't zegt. Dit heb ik ook al een aardige tijd op mijn pc staan.
Dom dat we er niet eerder aan dachten, 't blijft ontzettend handig en gemakkelijk om een te vergelijken!
Thx om het online te pleuren.
Comment