Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De offset van velgen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De offset van velgen.

    Iets anders nu : de offset van velgen. (in 't Duits weergegeven door de ET-waarde, "ET" staat hier voor Einpresstiefe).

    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by ; 24/12/2007, 04:29.

  • #2
    En spoorverbreders, wat is dat juist?

    Zijn dat 'blokjes' die je tussen het montage-vlak van de velg en de wielflans steekt?

    2006-2010 '97 VW Golf III TDI
    2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
    2012-...
    '07 BMW 118d

    Comment


    • #3
      Inderdaad. Spoorverbreders verminderen dus je ET-waarde, vergroten je offset. Je velg komt dus gewoon verder naar buiten te staan.

      Comment


      • #4
        Alleen worden de gevaren van spoorverbreders onderschat, de doordeweekse sjonnie denkt dat zijn slopel kadettt geeeessie 30 keer beter op de baan ligt met een stel spoorverbreders van een decimeter of 2. en daar zit ie lichtjes fout.
        A Twist of the Wrist

        Comment


        • #5
          Zeg er dan ook meteen bij waarom, Rob.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            Zeg er dan ook meteen bij waarom, Rob.

            Punt 1: Soms geven spoorverbreders een "gevoel" van dat je wagen beter op de weg ligt, terwijl dat in kritieke situaties je ophanging zodanig in de war is waardoor je net een pak minder grip gaat krijgen.

            Punt 2: Als je spoorverbreders gaat steken voor je voorwielen kan het zijn dat je negatieve schuurstraal wordt omgezet in een positieve schuurstraal waardoor je stuurgedrag helemaal gaat veranderen.

            2.A) bvb. Ik rij tegen een borduur aan, en terwijl je wagen normaal gezien de schok gaat kunnen "verwerken" gaat je stuur nu een enorme slag krijgen die je niet kan opvangen en je hele auto gaat naar de richting van de borduur sturen.

            2.B) Als je remkracht ongelijk is dan gaat je ophanging dit niet meer compenseren.
            A Twist of the Wrist

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door gTa
              Iets anders nu : de offset van velgen. (in 't Duits weergegeven door de ET-waarde, "ET" staat hier voor Einpresstiefe).

              *plaatje waar 'ie een weekend aan gezwoegd heeft*

              wat is een wielflans? ik kan me voorstellen dat ze bij de gemiddelde duitse bak een wielflens in mekaar flansen, maar om nu te gaan veralgemenen...

              Comment


              • #8


                Izzehèms è blikboar ni v'ralhemjind.

                Comment


                • #9
                  Trouwens, waar is de foto heen uit de beginpost ?

                  - edit -

                  Zo, weer online gezet.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                    Trouwens, waar is de foto heen uit de beginpost ?

                    - edit -

                    Zo, weer online gezet.
                    Grote kuis geweest he ...

                    Comment


                    • #11
                      Neenee, stond nog op m'n oude webspace. users.skynet.be/gTa ... maar da's een alias voor een skynet-account van m'n appartement in Gent geweest, en ik heb wel nog de login & paswoord, maar de nieuwe bewoner heeft er een site op gezet en al m'n dinges verwijderd.

                      Heb om 'm te ****** 'es een paar keer z'n index.html verwijderd *hihi* maar nou laat ik het.

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt om het terug online te plaatsen!

                        ik zou hier eens werk van moeten maken van dit forum...

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                          Inderdaad. Spoorverbreders verminderen dus je ET-waarde, vergroten je offset. Je velg komt dus gewoon verder naar buiten te staan.
                          Verkleinen je offset, niet? Aangezien een negatieve offset zorgt voor een "brede look"?

                          Comment


                          • #14
                            Idd. My mistake.
                            Last edited by ; 26/12/2006, 20:24.

                            Comment


                            • #15
                              Ik kan velgen kopen die in stock zijn(breyton spirit) voor m'n X3,enig nadeel is denk ik ,ze hebben offset ET 18 en men beweert dat het beter is om offset ET38 en zelfs achteraan ET 42 te steken.
                              Wat is het nadeel hiervan en wat met de keuring en wat met het rijgedrag?
                              Wie weet raad?
                              Alvast bedankt.

                              Comment


                              • #16
                                Die velgen zullen dus meer "naar buiten" staan. De kans bestaat dat ze dan (bij gedraaide voorwielen + inveren, of bij enkel inveren, of...) de wielkassen raken met de band, wat niet zo bevorderlijk is voor de veiligheid.

                                Nu, twee centimeter meer naar buiten lijkt me niet meteen iets om moord en brand over te gaan roepen. 't Is een SAV en die hebben wel wat ruimte in hun wielkassen. Een standaard X3 staat trouwens ook behoorlijk smalletjes, er is zeker nog ruimte over.

                                Bij de keuring kan men de offset van de velgen niet checken, tenzij door te kijken of de velgen/banden niet uit de wielkassen puilen. Als dat niet het geval is, lijkt er mij niet meteen een probleem te zijn op dat vlak.

                                'Es monteren met de correcte banden, en 'es testrijden, lijkt me dus wel aangewezen.

                                Comment


                                • #17
                                  De standaard BMW-maten en offsets.
                                  • 8Jx17" v+a : ET 46
                                  • 8Jx18" v+a : ET 46
                                  • 9Jx18" a : ET 51
                                  • 8,5Jx19" v : ET 46
                                  • 9Jx19" a : ET 51
                                  Hoeveel duim zijn die Breytons die je zou kunnen kopen?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                    De standaard BMW-maten en offsets.
                                    • 8Jx17" v+a : ET 46
                                    • 8Jx18" v+a : ET 46
                                    • 9Jx18" a : ET 51
                                    • 8,5Jx19" v : ET 46
                                    • 9Jx19" a : ET 51
                                    Hoeveel duim zijn die Breytons die je zou kunnen kopen?
                                    Dat zou 19 inch zijn.

                                    Comment


                                    • #19
                                      De zaligheid.

                                      Staat al lang op m'n PC, eigenlijk gewoon vergeten dit 'es te uploaden en te posten hier.



                                      Je zal wel zien, 't spreekt voor zich. Je kan je originele velgmaat (breedte, hoogte, offset) invullen, inclusief bandenmaat, en dan de "gewenste" banden en evt. -velgmaat ingeven ... en dat wordt dan visueel weergegeven, wat 't verschil wordt.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        De zaligheid.

                                        Staat al lang op m'n PC, eigenlijk gewoon vergeten dit 'es te uploaden en te posten hier.



                                        Je zal wel zien, 't spreekt voor zich. Je kan je originele velgmaat (breedte, hoogte, offset) invullen, inclusief bandenmaat, en dan de "gewenste" banden en evt. -velgmaat ingeven ... en dat wordt dan visueel weergegeven, wat 't verschil wordt.
                                        Nu dat je't zegt. Dit heb ik ook al een aardige tijd op mijn pc staan.
                                        Dom dat we er niet eerder aan dachten, 't blijft ontzettend handig en gemakkelijk om een te vergelijken!
                                        Thx om het online te pleuren.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X