Mededeling

Collapse
No announcement yet.

compressieverhouding bij diesels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • compressieverhouding bij diesels

    hoe komt het dat vroegere onrechstreekd ingespoten diesels een comprssieverhouding hebben van pakweg 23/1 en de meer recentere direct ingespoten pakweg 18/1 ?

    bijkomende vraag, als die oude diesels zelfontbranden op die 23...waarom dan niet te vroeg als ze al 18 hebben ?


    mersie voor de uitleg alvast

  • #2
    zou de inspuitdruk er niets mee te maken hebben? volgens mij lag die vroeger lager, en was die hogere compressieverhouding nodig om te kunnen ontbranden.

    het is niet omdat de verhouding lager ligt, dat de druk daarom automatisch lager is, behalve als er niets wordt ingespoten.

    Comment


    • #3
      dat zou idd een logische verklaring kunnen zijn, een nevel fikt rapper

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
        het is niet omdat de verhouding lager ligt, dat de druk daarom automatisch lager is, behalve als er niets wordt ingespoten.
        omdat de voorkamers ook bijgeteld moeten worden bij een conventionele diesel ?
        of waarom ??

        Comment


        • #5
          niet alleen een betere verneveling, ik vermoed dat de druk gewoon hoger is.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
            niet alleen een betere verneveling, ik vermoed dat de druk gewoon hoger is.
            hangt dat niet samen druk en verneveling ?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              omdat de voorkamers ook bijgeteld moeten worden bij een conventionele diesel ?
              of waarom ??
              nee, omdat de inspuitdruk van een conventionele diesel ongetwijfeld lager is dan van een modern ding. uiteindelijk wordt er ingespoten ergens rond het onderste dode punt, als op die manier al druk in de verbrandingsruimte gecreëerd wordt, is er niet veel bijkomende compressie meer nodig. denk ik hé. toen ik m'n diploma automechanica haalde, was 't benzine of diesel. en daar hield het zowat op.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                hangt dat niet samen druk en verneveling ?
                deels wel, maar zou de afwerking van de injectoren er ook niks mee te maken hebben? 'k denk dat ze vroeger nogal ruw gemaakt werden, tegenover fijnere technieken die nu gebruikt worden.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                  deels wel, maar zou de afwerking van de injectoren er ook niks mee te maken hebben? 'k denk dat ze vroeger nogal ruw gemaakt werden, tegenover fijnere technieken die nu gebruikt worden.
                  ik weet het niet ?

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                    nee, omdat de inspuitdruk van een conventionele diesel ongetwijfeld lager is dan van een modern ding. uiteindelijk wordt er ingespoten ergens rond het onderste dode punt, als op die manier al druk in de verbrandingsruimte gecreëerd wordt, is er niet veel bijkomende compressie meer nodig. denk ik hé.
                    drukken zijn niet optelbaar, een vat met 1 bar verbinden met een vat van ook 1 bar geeft geen 2 bar

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      drukken zijn niet optelbaar, een vat met 1 bar verbinden met een vat van ook 1 bar geeft geen 2 bar
                      maar 5 bar samendrukken met een verhouding van 23/1 geeft toch iets anders dan 10 bar samendrukken met 18/1, niet?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                        maar 5 bar samendrukken met een verhouding van 23/1 geeft toch iets anders dan 10 bar samendrukken met 18/1, niet?
                        das waar !

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          das waar !
                          dus...

                          Comment


                          • #14
                            ....we komen er nog !

                            Comment


                            • #15
                              voila.

                              iemand inspuit-druk-gegevens van ouwe en nieuwe pompen?

                              Comment


                              • #16
                                bijkomende vraag dan nog

                                hoe krijgen ze het mengsel steeds op de perfecte moment ontbrandt
                                want bij een koude motor moet dat toch op een ander moment gebeuren

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                  voila.

                                  iemand inspuit-druk-gegevens van ouwe en nieuwe pompen?
                                  ik dacht een oude pomp iets van een 120 bar, moderne cr reeds tot 2000 zoiets ?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                    dus...
                                    maar die ingespoten hoeveelheid is eigelijk peanuts, niet

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      maar die ingespoten hoeveelheid is eigelijk peanuts, niet
                                      ja, maar de druk is van belang denk ik.

                                      Comment


                                      • #20
                                        die druk is van belang voor de verneveling, maar ik twijfel er toch een beetje aan of die zich significant voortplant in de cylinder

                                        een hogedrukreiniger is maar juist krachtig aan zijn nozzle, even voorbij de kop is de druk alhaast nix meer


                                        maar uw theorie blijft wel mogelijk uiteraard

                                        Comment

                                        Working...
                                        X