Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lombardino dieselmotor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lombardino dieselmotor

    Ik heb hier een Lombardino 2-cilinder dieselmotor staan.
    type LDW 502 M3 3000 3526653 K372651.
    Waarschijnlijk uit een Ligier of een Aixam of zoiets.
    De motor start heel moeilijk, en als hij start gaat hij direkt over zijn toeren.
    Kan er hier iemand mij uitleggen hoe de snelheidsregeling werkt ?
    Bedankt en vriendelijke groeten.
    Looitje

  • #2
    Wat voor inspuitsysteem staat er op?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door hornet Bekijk Berichten
      Wat voor inspuitsysteem staat er op?
      @Hornet, geen idee, hoe kan ik dat zien ? Zeker niets elektronisch daar
      motor al jaaaaaren oud is.

      Comment


      • #4
        Geen idee hoe het juist voor die motor ineen zit. Maar bij eenvoudige systemen gaat het bijna altijd om gewichtjes die op een as gemonteerd zijn. Hoe hoger het toerental hoe verder de gewichtjes van elkaar komen te staan onder invloed van de middelpuntvliedende kracht. Dit systeem is dan gemonteerd op de regelschuif die de hoeveelheid gespoten diesel regelt. Dus als het toerental stijgt wordt er was minder "gas" gegeven.

        Dit systeem komt echter enkel in werking wanneer er veel gas gegeven wordt. Daarnaast zijn er regelschroeven gemonteerd op de inspuitpomp voor de stationairregeling, stopregeling en vollastregeling.

        Je kunt die proberen af te stellen, maar ik denk dat het probleem is dat de regelschuif van de inspuitpomp op vollast blijft staan, waardoor hij steeds volgas geeft ook al doe jij dit niet.
        The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

        Comment


        • #5
          zie zeker of de motor niet overmatig olie verbruikt , als er resten van olie in de inlaatcollector zitten , gaat de motor dit als brandstof gebruiken .
          Zoals Wutputt al zei : de regeling werkt met een master en slave : de master is de centrifugaalgewichtjes op de regelschuif die werken volgens het toerental . De slave is de gashendel die ook invloed heeft op de regelschuif maar de centrifugaalregelaar op de regelschuif controleert diens werkzame slag .
          Het moeilijk starten kan de gloeibougie zijn , inspuittijdstip , injectoren of slechte kleppenafstellingen . Vergeet niet van de motorslijtage in acht te nemen , dit is doodsoorzaak nr 1 na gloeibougies . Ik weet uit ervaring dat vele van deze Lombardini - motortjes flink hebben afgezien en vaak rotversleten eruit komen maar doe de test ! 'k Benne kik God nie he :-)
          Als je volgas geeft met goede gloeibougies en de motor pluimt blauwgrijs tijdens het starten , probeer de krukas dan eens met de hand te verdraaien en voel met uw sleutel of die voldoende compressie heeft . Een diesel moet echt wel moeilijk over zijn compressieslag te krijgen zijn met een ratelsleutel !

          Comment

          Working...
          X