Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Kogelmotor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Nice!

Heeft eigenlijk veel weg van een 2-takt zuigermotor, maar dan 4-takt, en geen zuigers.

allé, je weet wel.

Comment

Tis nu wel keramiek maar ik heb de indruk dat je wel veel delen hebt die over elkaar schuiven. En, hoe gebeurd de afdichting tussen bol en huis?

Comment

mooi concept, maar ik denk zelfde bedje ziek als de wankel motor... afdichting....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
          mooi concept, maar ik denk zelfde bedje ziek als de wankel motor... afdichting....

Is het niet nog wat vroeg om reeds bepalen in welk 'bedje het spul eventueel ziek' zou kunnen zijn?

Het moet zichzelf nog bewijzen.

Comment

der staat dan ook: Ik denk...
            en ik denk veel ze...
            tis gewoon procentueel gezien veel afdichtingsvlak... en hoe meer ge moet afdichten, hoe meer kans op slijtage en lekkage... just my 2 cents

Comment

respec(h)t voor degenen die dat filmpje heeft uitgewerkt. En natuurlijk ook voor degene die dat principe ontdekte.
              Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

The car is not going to disappear anytime soon and neither is the combustion engine, despite the inevitable rise in fuel prices. We have said it before, electrical motors are an energy-efficient method for driving vehicles but battery technology is simply not going to advance quickly enough for…

Comment

Dat ze daar maar eens een mini WKK van maken!
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Dat ze maar vlug de gelijkstroom vanuit Afrika naar hier sturen opgewekt door de zon.Men heeft al zoveel gestudeerd ,mijn HD ontploft bijna. 't Is allemaal opwarming v/d aarde die CO2.
                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                      Dat ze maar vlug de gelijkstroom vanuit Afrika naar hier sturen opgewekt door de zon.Men heeft al zoveel gestudeerd ,mijn HD ontploft bijna. 't Is allemaal opwarming v/d aarde die CO2.
                      opgelet wat je schrijft. De aarde warmt niet op doordat de CO2 stijgt. De CO2 stijgt omdat de aardkorst opwarmt.

Dat wordt nogal vaak door elkaar gegooid omdat de politiek het ons anders inlepelt.
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                        opgelet wat je schrijft. De aarde warmt niet op doordat de CO2 stijgt. De CO2 stijgt omdat de aardkorst opwarmt.

Dat wordt nogal vaak door elkaar gegooid omdat de politiek het ons anders inlepelt.
                        Geen idee wat de politiek daarmee te maken heeft, maar de wetenschapper in mij zegt me dat de aardkorst geen broeikasgas is. Ik heb het gevoel dat je je oorzaak-gevolg-ketting wat verkeerd hebt begrepen
                        Last edited by ; 24/01/2012, 21:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                          Geen idee wat de politiek daarmee te maken heeft, maar de wetenschapper in mij zegt me dat de aardkorst geen broeikasgas is. Ik heb het gevoel dat je je oorzaak-gevolg-ketting wat verkeerd hebt begrepen
                          Dan zou de wetenschapper in jou moeten weten dat de zee hét grootste CO2 buffervat is en dat warm water minder CO2 op kan slaan dan koud water. En dan zou de wetenschapper in jou ook moeten weten dat de aarde de laatste jaren helemaal niet opgewarmd is, enkel de aardkorst. Temperaturen in de stratosfeer zijn immers gelijk gebleven. De wetenschapper in jou weet dan ook vast en zeker dat dat een gevolg is van meer warmte-instraling en niet van het niet meer kunnen ontsnappen van de warmte. Waardoor de wetenschapper in jou ook duidelijk weet dat er een verhouding is tussen opwarming van de aardkorst en CO2. Namelijk dat éérst de aardkorst (en dus ook de zee) opwarmen en we pas met een zekere inertie een verhoging van de CO2 bemerken.
                          En de wetenschapper in jou heeft dit tevens allang allemaal geconfimeerd met ondermeer The great global warming swindel.

Toch?

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

+ YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Met dank aan de BBC.
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

ik wil niet de gelijkstroom transporteren. Niet zo leuk die hoge spanningen en stromen op gelijkstroom om dat goed te beveiligen.

Comment

Als de dichtingen uit keramische materialen zijn gemaakt, zijn ze waarschijnlijk bewerkt met een ultrasoon assisted grinding 5-assige machine. Dat zijn allemaal zaken die 10 jaar geleden nog niet mogelijk waren. Dus het is niet omdat het 10 jaar geleden niet lukte om zoiets af te dichten, dat het nu niet lukt.

Mijn interesse is gewekt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.van.gent Bekijk Berichten
                                Als de dichtingen uit keramische materialen zijn gemaakt, zijn ze waarschijnlijk bewerkt met een ultrasoon assisted grinding 5-assige machine. Dat zijn allemaal zaken die 10 jaar geleden nog niet mogelijk waren. Dus het is niet omdat het 10 jaar geleden niet lukte om zoiets af te dichten, dat het nu niet lukt.

Mijn interesse is gewekt!
                                Klinkt als de zelfste zwarkte als de wankelmotor?
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Klinkt als de zelfste zwarkte als de wankelmotor?
                                  Dichting zal ook hier een zwak punt zijn, maar vooral de geleiding van de ballen in de groeven lijkt mij ook een pijn punt. Maar bij gebruik van de juiste materialen en bewerkingsstrategieën (die nu veel verder staan dan 10 jaar geleden) zou het misschien wel kunnen lukken.

Comment

http://www.marcovw.nl/Motor/Katalysator/katalysator.htm de 3-weg katalysator zet de gassen om.De stikstofoxide(zure regen dacht ik),meest geproduceert door diesels is het gevaarlijkste.Dan heb je nog de methaangassen van natte rijstvelden en de vele rundermest(Liebig,Oxo en andere saus- of soepverbeteraars)die de ozonlaag afbreken.
                                    Verder over de motor;wat toerentalbegrenzing,een korrect mengsel en verbranding zullen de motor wel helpen om hem wat levensduur te geven.Geef die mensen toch een kans,'t is niet allemaal Otto-motor of Mr Diesel.
                                    Ps;gelijkstroom kan over langere afstanden getransporteerd omdat daar minder verlies opzit.
                                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Ps;gelijkstroom kan over langere afstanden getransporteerd omdat daar minder verlies opzit.
                                      Dat kan, maar grote spanningen of grote stromen zijn moeilijk beveiligbaar.

Maar dat minder verlies is een van de redenen waarom treinnetten traditioneel gelijkspanning zijn (of waren, want iemand had mij gezegd dat dit zou veranderen?)

Comment

Dan zou de wetenschapper in jou moeten weten dat de zee hét grootste CO2 buffervat is en dat warm water minder CO2 op kan slaan dan koud water. En dan zou de wetenschapper in jou ook moeten weten dat de aarde de laatste jaren helemaal niet opgewarmd is, enkel de aardkorst. Temperaturen in de stratosfeer zijn immers gelijk gebleven. De wetenschapper in jou weet dan ook vast en zeker dat dat een gevolg is van meer warmte-instraling en niet van het niet meer kunnen ontsnappen van de warmte. Waardoor de wetenschapper in jou ook duidelijk weet dat er een verhouding is tussen opwarming van de aardkorst en CO2. Namelijk dat éérst de aardkorst (en dus ook de zee) opwarmen en we pas met een zekere inertie een verhoging van de CO2 bemerken.
                                        En de wetenschapper in jou heeft dit tevens allang allemaal geconfimeerd met ondermeer The great global warming swindel.

Toch?

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

+ YouTube Video

Met dank aan de BBC.
                                        Neen, toch niet. De stratosfeer is in deze niet relevant, want die zit veel te hoog. De warmte-opbouw gebeurt in de atmosfeer daaronder, door het broeikaseffect van o.a CO2, maar ook andere gassen zoals methaan. Het is die opwarming die er aan het aardOPPERVLAK voor zorgt dat er meer CO2 vrijkomt', niet alleen uit oceaanwater maar ook bijvoorbeeld uit permafrost. Je krijgt dus een vicieuze cirkel. De aardKORST warmt echter niet op, of toch niet onder invloed van dit broeikaseffect. De aardkorst heeft namelijk een dikte tussen de 10 en 80 km. De temperatuur van dat pakket aan materiaal wordt in essentie bepaald door de visceuze mantel en vaste nikkelijzeren aardkern.

Comment

Working...
                                        X