Mededeling

Collapse
No announcement yet.

regeneratie roetfilter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • regeneratie roetfilter

    ik meende ergens in de vlucht op dit forum gelezen te hebben , dat een roetfilter om de xxx aantal km een regeneratiecyclus doorgaat...
    Is dit zo ?
    zo ja hoe werkt dit dan?

    alvast merci...

  • #2
    Sommige roetfilters wel, andere niet.

    Voor een regeneratie wordt een extra inspuitmoment gecreëerd net na de normale verbranding, zodat die onverbrande diesel in de uitlaat/roetfilter belandt. De diesel begint daar te ontbranden en zo warmt het hele boeltje op tot 600 à 700 graden. Resultaat : het resterende roet wordt verbrand aan een hogere temperatuur dan normaal.
    BMW E46 318d '05

    VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

    Comment


    • #3
      Kan je dan niet gewoon de uitlaat heet stoken met een brander ofzo?
      Powered by Detroit Diesel.

      Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
        Kan je dan niet gewoon de uitlaat heet stoken met een brander ofzo?
        BMW E46 318d '05

        VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
          ik meende ergens in de vlucht op dit forum gelezen te hebben , dat een roetfilter om de xxx aantal km een regeneratiecyclus doorgaat...
          Is dit zo ?
          zo ja hoe werkt dit dan?

          alvast merci...
          In den donker zie je dat. Dan wordt heel die uitlaatstuk/kat. roodgloeiend


















          Ni geloven hé

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
            Kan je dan niet gewoon de uitlaat heet stoken met een brander ofzo?
            in theoorie komt dat op hetzelfde neer ja

            Comment


            • #7
              Bedoel je dat ze voel zitten met "roet"?
              In het instructieboekje van een audi A8 staat dat je dit pas hebt bij langdurig stadsverkeer endat gwn ff doorblazen (hoge toeren) dit dirrect oplost

              Comment


              • #8
                das ni hetzelfde

                bij 800° vebrandt je roet

                Comment


                • #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                  Alles om u aan het lachen te krijgen.
                  Powered by Detroit Diesel.

                  Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                  Comment


                  • #11
                    Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                    Sommige roetfilters wel, andere niet.
                    De roetfilters op basis van cerium-injectie regenereren ook als de roetfilter volzit. Enkel kan dit reeds bij lagere uitlaatgastemperaturen en is't proces niet afhankelijk van de zwavelhoeveelheid van de diesel.


                    @ Ordan: een roetfilter, filtert een deel van het roet uit de uitlaatgassen. Maar na een tijdje komt die filter vol te zitten. De motor elektronica detecteert dit doordat ze steeds de tegendruk van de roetfilter in het oog houdt. Wordt deze te hoog, dan wordt een regeneratieproces in gang gezet om het roet weg te branden.
                    The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

                    Comment


                    • #12
                      bedankt voor den uitleg:
                      trekt heel hard op sturing als in process chemie: filter vuil, delta P meting tript, terugspoeling... simpel

                      Comment

                      Working...
                      X