Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen TSI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volkswagen TSI

    Voor een mogelijk projectje voor school ben ik op zoek naar een gedetailleerde beschrijving van de werking van de TSI.

    En vooral over hoe ze overschakelen tussen de Kompressor en Turbo, en hoe ze samen kunnen werken, is dit mechanisch, of puur geregeld door computer.

    Iemand die hier toevallig gedetailleerde info heeft over de techniek van die motor? Of mensen die bij D'ieteren werken?

    Alvast bedankt!

  • #2




    Annouced at the 2005 Frankfurt auto show to be used in the Golf GT, The 1.4l “Twincharger� is a twin-supercharged FSI engine with a turbocharger and a mechanically driven compressor in combination. Its downsizing leads to economy, with 14% more power than the 2.0 FSI but consumming 5% less fuel. The mechanical compressor operates at low engine speeds below 2400 rpm to increase low-end power, the turbocharger engages at middle revs, a clutch disengage the supercharger which will then be bypassed once the turbocharger reaches sufficient speed to provide boost above 3500 rpm.

    Comment


    • #4


      Comment


      • #5


        Comment


        • #6
          Merci!

          Vooral dat rood/blauwe schema is handig!

          Comment


          • #7


            Comment


            • #8


              Comment


              • #9



                Comment


                • #10



                  Comment


                  • #11
                    Ik vind die TSI techniek werkelijk schitterend. 170pk uit een serie geproduceerde 1400. Als de kwaliteit/betrouwbaarheid goed blijft is het volgens mij de revolutionairste benzine motor sinds de VANOS gelanceerd wed.

                    Comment


                    • #12




                      Zoiets?



                      bron

                      Comment


                      • #13
                        Trouwens B&B haalt 240pk & 360Nm uit dat 1.4-tje

                        Comment


                        • #14
                          Ja, inderdaad! zoiets!

                          Dit precies zocht ik!

                          Hartelijk bedankt!

                          Comment


                          • #15
                            No problemo!

                            Comment


                            • #16
                              De wondere wereld der techniek... Ze staan toch al ver, hoor...

                              Comment


                              • #17
                                Toch mooi, 167 pk halen uit zo een blokje... Zoals mijn post 2 min geleden: Ik hoop op een nieuwe toekomst voor de benzinemotor

                                Comment


                                • #18
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Acec
                                  Toch mooi, 167 pk halen uit zo een blokje... Zoals mijn post 2 min geleden: Ik hoop op een nieuwe toekomst voor de benzinemotor
                                  Ik eigenlijk ook. Hoewel de diesel veel voordelen heeft (verbruik,koppel,...) geniet ik toch van als ik met de 45 of 600 rijd.

                                  Comment


                                  • #19

                                    daar staat nog wat info

                                    Comment


                                    • #20
                                      en hier: http://www.amt.nl/pdfAMT/archief_pdf...22_motoren.pdf

                                      Comment

                                      Working...
                                      X