Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aanpassingen voor wagen voor mensen met een handicap !
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door The_GodfatherOk bedankt. Ik hoop dat het niet meer zo lang duurt, want ik ben nu al een half jaar autoloos en voor een autofreak valt dat niet echt mee Ik zal hier een update posten van zodra ik meer weet.
Wanneer heb je je aanvraag ingediend?
Anders moet je eens bellen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffeHalf jaar mmm das toch vrij lang.
Wanneer heb je je aanvraag ingediend?
Anders moet je eens bellen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The_GodfatherDe aanvraag zelf is nog niet zo lang geleden verstuurd, een 3-tal weken ofzo. Het ongeluk zelf is een half jaar geleden gebeurd maar ben nog niet zo lang terug op de been, daarmee dat ik wat afgewacht heb om die aanvraag in te dienen. Alles is redelijk goed in orde gekomen, behalve die 5 vingers van mijn rechterhand, daar krijg ik geen mm beweging in.
En alles in orde komt, zodat je terug kunt rijden.
Greetz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MbmanDamn
Waarom zetten ze zoiets niet op de optielijst, da's toch megahandig
En elk Merk heeft zo zijne ombouwer voor dat specifiek merk,Mercedes Audi Bmw , maar ook Citroën Opel ... enz
Video ik heb gene maar als ik op internet iets vind zal ik het er op zetten.Ik zal in het kort uitleggen hoe ik het doe.
Ik jump in mijn autozetel en zet die zetel op de verste stand achteruit ook de rugleuning.De passagier zetel zet ik zo ver mogelijk vooruit ook de rugleuning daarvan
Ik ontmantel mijn rolstoel in stukken de grote wielen en kleine wielen zijn afneembaar en die leg ik op de achterbank samen met mijn zitkussen
Mijn runleunig van de rolstoel die leg ik plat en heb nu nog zoiets over als een box die trek ik dan over mijn buik naar achter op de zetel, leg die stoel tegen de wielen en klaar en kees
Dit werk alleen als je armen sterk genoeg zijn, en je buik niet te dik is ik zal dus moeten oppassen GreetzLast edited by TheStraffe; 13/11/2013, 13:29.
Comment
-
Formidabel dat je beperkingen je niet beperken!
Comment
-
Hier zie je hoe die stoel achter in de auto zit
Ps,
Die beschermings bekleding is van BMW optie
en is als bescherming van zetels en de deuren tegen rolstoel en Hond en andere .
GreetzBijgevoegde BestandenLast edited by TheStraffe; 22/08/2007, 23:43.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The_GodfatherHet lijkt me toch ook niet zo simpel te zijn. Dat heeft wel een tijdje geduurd zeker eer je die techniek volledig meester was? En serieus vloeken als je net in de wagen zit en je beseft dat je binnen in huis iets vergeten hebt?
Meestal G.S.M.meke vergeten bv.
dan is er een GVD van gewelste
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The_GodfatherHet lijkt me toch ook niet zo simpel te zijn. Dat heeft wel een tijdje geduurd zeker eer je die techniek volledig meester was? En serieus vloeken als je net in de wagen zit en je beseft dat je binnen in huis iets vergeten hebt?
Comment
-
Op www.renaultadaptation.nl (ik heb geen belgische website gevonden) kan je alles vinden over het programma van renault nederland voor het ombouwen van wagens voor gehandicapten en dealers. Je kan zelfs een renault kangoo laten ombouwen zodat je je rolstoel kan vastzetten op de vloer zelfs op de plaats van de bestuurder. (gelezen in auto en motor techniek, een nederlands tijdschrift over de techniek van auto's en motoren, op de website (www.amt.nl) vind je alle artikels van de laatste 10 jaar en verschillende filmpjes over techniek)BMW = Freude Am Fahren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door woutebOp www.renaultadaptation.nl (ik heb geen belgische website gevonden) kan je alles vinden over het programma van renault nederland voor het ombouwen van wagens voor gehandicapten en dealers. Je kan zelfs een renault kangoo laten ombouwen zodat je je rolstoel kan vastzetten op de vloer zelfs op de plaats van de bestuurder. (gelezen in auto en motor techniek, een nederlands tijdschrift over de techniek van auto's en motoren, op de website (www.amt.nl) vind je alle artikels van de laatste 10 jaar en verschillende filmpjes over techniek)
Je kunt dezer dagen bijna alles ombouwen ---> zelf Moto's voor iemand in rolstoel . . .
en dan bedoel ik geen driewieler
http://www.adaptivemotorcycles.com/
Klik op foto's
Hier is ergens ook een filmke http://www.nabd.org.uk/index.htm
Greetz
Ps, ik ben op vakantie dus als ik niet antwoord weet je waaromLast edited by TheStraffe; 10/07/2006, 23:48.
Comment
-
Inderdaad knap dat BMW dat allemaal in de optielijst heeft...
Kameraad van me met 'n spierziekte heeft zijn Golf ook laten ombouwen, en heeft zo'n rolstoellift aan de achterdeur... Echt enorm knap gemaakt, ook de hydraulische pedalen, niet normaal gewoon... Kzal 'm eens moeten verwijzen naar die dingen van BMW----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Bon, ondertussen weten we al wat meer. Op 7 augustus mag ik naar CARA om wat testen af te leggen. Bleek dat mijn neuroloog de aanvraag tot extra informatie zo maar eventjes 1.5 maand op zijn kabinet heeft laten rondslingeren
Khoop dat ik dan eindelijk terug met de wagen mag rijden. Allez, klein detail, moet nog wel een wagen kopen dan. Krijg meer en meer zin om een BMW 525d met automaat te kopen. Zal de invloed van dit forum zijn zeker?
Comment
Comment