Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassingen voor wagen voor mensen met een handicap !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe
    Hoi
    Ik kan alleen ervaren wat ik heb meegemaakt 25 jaar geleden.
    Toen waren het andere tijden he.
    Maar van hoe lang alles geduurd heeft en zo weet ik eigelijk niet meer, te lang geleden maar meer dan 3 maand heeft dat zeker niet geduurd
    Ik ben bij Cara toen ongeveer een halve dag daar geweest.
    Heb ik met docters moeten spreken en enkele Fysieke tests moeten afleggen.
    daar na een rijtest en ben toen geslaagd .
    Dan krijg je papieren, die je later nodig hebt, om de aanpassingen te doen aan je auto.
    In je geval zal dat niet zoveel aanpassingen zijn, maar het is nodig om later geen discussie te hebben. Zij geven advies wat het beste is voor U
    Greetz Jan
    Ok bedankt. Ik hoop dat het niet meer zo lang duurt, want ik ben nu al een half jaar autoloos en voor een autofreak valt dat niet echt mee Ik zal hier een update posten van zodra ik meer weet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_Godfather
      Ok bedankt. Ik hoop dat het niet meer zo lang duurt, want ik ben nu al een half jaar autoloos en voor een autofreak valt dat niet echt mee Ik zal hier een update posten van zodra ik meer weet.
      Half jaar mmm das toch vrij lang.
      Wanneer heb je je aanvraag ingediend?
      Anders moet je eens bellen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheStraffe
        Half jaar mmm das toch vrij lang.
        Wanneer heb je je aanvraag ingediend?
        Anders moet je eens bellen ?
        De aanvraag zelf is nog niet zo lang geleden verstuurd, een 3-tal weken ofzo. Het ongeluk zelf is een half jaar geleden gebeurd maar ben nog niet zo lang terug op de been, daarmee dat ik wat afgewacht heb om die aanvraag in te dienen. Alles is redelijk goed in orde gekomen, behalve die 5 vingers van mijn rechterhand, daar krijg ik geen mm beweging in.

Comment

De aanvraag zelf is nog niet zo lang geleden verstuurd, een 3-tal weken ofzo. Het ongeluk zelf is een half jaar geleden gebeurd maar ben nog niet zo lang terug op de been, daarmee dat ik wat afgewacht heb om die aanvraag in te dienen. Alles is redelijk goed in orde gekomen, behalve die 5 vingers van mijn rechterhand, daar krijg ik geen mm beweging in.
          Dan zal het niet zo lang meer duren hoop ik, voor je.
          En alles in orde komt, zodat je terug kunt rijden.

Greetz

Comment

X5, zo knappe OEM systemen! Ik wist niet dat BMW dat in zijn ellelange lijst staan had.

@TheStraffe, heeft dat systeem invloed op de prestaties? Is de wagen even alert?

Comment

Misschien vind je dit genant, maar heb je daar een video van hoe jij in- en uit stapt, en alles regelt met je rolstoel?
              Ik ben echt benieuwd hoe je dat gedaan krijgt.

Chapeau!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X5
                Damn

Waarom zetten ze zoiets niet op de optielijst, da's toch megahandig

Comment

Ja, ongelofelijk kanppe systemen, bijna niet te geloven, en de afwerking!

Raar dat ze dat niet meer in het daglicht zetten, als zelf een bmw liefhebber rolstoelgebruiker daar niet van op de hoogte is ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
                    Damn

Waarom zetten ze zoiets niet op de optielijst, da's toch megahandig
                    Die rolstoellift is voor mensen met zeer weinig kracht in de armen en die systemen zijn ook vrij duur, weinig info in Belgie is te wijten aan het belgische systeem in Duitsland is er een zeer goede samenwerking tussen de autobouwer en de ombouwer.
                    En elk Merk heeft zo zijne ombouwer voor dat specifiek merk,Mercedes Audi Bmw , maar ook Citroën Opel ... enz
                    Video ik heb gene maar als ik op internet iets vind zal ik het er op zetten.Ik zal in het kort uitleggen hoe ik het doe.
                    Ik jump in mijn autozetel en zet die zetel op de verste stand achteruit ook de rugleuning.De passagier zetel zet ik zo ver mogelijk vooruit ook de rugleuning daarvan
                    Ik ontmantel mijn rolstoel in stukken de grote wielen en kleine wielen zijn afneembaar en die leg ik op de achterbank samen met mijn zitkussen
                    Mijn runleunig van de rolstoel die leg ik plat en heb nu nog zoiets over als een box die trek ik dan over mijn buik naar achter op de zetel, leg die stoel tegen de wielen en klaar en kees
                    Dit werk alleen als je armen sterk genoeg zijn, en je buik niet te dik is ik zal dus moeten oppassen Greetz
                    Last edited by TheStraffe; 13/11/2013, 13:29.

Comment

Formidabel dat je beperkingen je niet beperken!

Comment

Hier zie je hoe die stoel achter in de auto zit
                        Ps,
                        Die beschermings bekleding is van BMW optie
                        en is als bescherming van zetels en de deuren tegen rolstoel en Hond en andere .
                        Greetz
                        Bijgevoegde Bestanden
                        Last edited by TheStraffe; 22/08/2007, 23:43.

Comment

Het lijkt me toch ook niet zo simpel te zijn. Dat heeft wel een tijdje geduurd zeker eer je die techniek volledig meester was? En serieus vloeken als je net in de wagen zit en je beseft dat je binnen in huis iets vergeten hebt?

Comment

Het lijkt me toch ook niet zo simpel te zijn. Dat heeft wel een tijdje geduurd zeker eer je die techniek volledig meester was? En serieus vloeken als je net in de wagen zit en je beseft dat je binnen in huis iets vergeten hebt?
                            idd...
                            Meestal G.S.M.meke vergeten bv.
                            dan is er een GVD van gewelste

Comment

en ja de techniek heeft tijd nodig ... en het verschilt ook van persoon tot persoon.

Comment

Op www.renaultadaptation.nl (ik heb geen belgische website gevonden) kan je alles vinden over het programma van renault nederland voor het ombouwen van wagens voor gehandicapten en dealers. Je kan zelfs een renault kangoo laten ombouwen zodat je je rolstoel kan vastzetten op de vloer zelfs op de plaats van de bestuurder. (gelezen in auto en motor techniek, een nederlands tijdschrift over de techniek van auto's en motoren, op de website (www.amt.nl) vind je alle artikels van de laatste 10 jaar en verschillende filmpjes over techniek)
                                BMW = Freude Am Fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                  eigelijk een sticky waard
                                  Dat vind ik dus ook...

Voila sé, is gefixt...
                                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouteb
                                    Op www.renaultadaptation.nl (ik heb geen belgische website gevonden) kan je alles vinden over het programma van renault nederland voor het ombouwen van wagens voor gehandicapten en dealers. Je kan zelfs een renault kangoo laten ombouwen zodat je je rolstoel kan vastzetten op de vloer zelfs op de plaats van de bestuurder. (gelezen in auto en motor techniek, een nederlands tijdschrift over de techniek van auto's en motoren, op de website (www.amt.nl) vind je alle artikels van de laatste 10 jaar en verschillende filmpjes over techniek)

Je kunt dezer dagen bijna alles ombouwen ---> zelf Moto's voor iemand in rolstoel . . .
                                    en dan bedoel ik geen driewieler

http://www.adaptivemotorcycles.com/

Klik op foto's

Hier is ergens ook een filmke http://www.nabd.org.uk/index.htm
                                    Greetz

Ps, ik ben op vakantie dus als ik niet antwoord weet je waarom
                                    Last edited by TheStraffe; 10/07/2006, 23:48.

Comment

Die systemen van BMW heb ik nog nooit gezien !

Heel ingenieus, en toch bedachtzaam om ook aan die groep mensen te denken, want die worden bijna altijd over het hoofd gezien !

De techniek staat niet stil....

Comment

Inderdaad knap dat BMW dat allemaal in de optielijst heeft...
                                        Kameraad van me met 'n spierziekte heeft zijn Golf ook laten ombouwen, en heeft zo'n rolstoellift aan de achterdeur... Echt enorm knap gemaakt, ook de hydraulische pedalen, niet normaal gewoon... Kzal 'm eens moeten verwijzen naar die dingen van BMW
                                        ----------------------------------------------------------------------------------
                                        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                        Pictures here: BMW 7 Series
                                        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                        Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                                        It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                        It might need half a starsystem to turn around,
                                        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                        Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Bon, ondertussen weten we al wat meer. Op 7 augustus mag ik naar CARA om wat testen af te leggen. Bleek dat mijn neuroloog de aanvraag tot extra informatie zo maar eventjes 1.5 maand op zijn kabinet heeft laten rondslingeren

Khoop dat ik dan eindelijk terug met de wagen mag rijden. Allez, klein detail, moet nog wel een wagen kopen dan. Krijg meer en meer zin om een BMW 525d met automaat te kopen. Zal de invloed van dit forum zijn zeker?

Comment

Working...
                                          X