Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassingen voor wagen voor mensen met een handicap !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door The_Godfather
    Bon, ondertussen weten we al wat meer. Op 7 augustus mag ik naar CARA om wat testen af te leggen. Bleek dat mijn neuroloog de aanvraag tot extra informatie zo maar eventjes 1.5 maand op zijn kabinet heeft laten rondslingeren

Khoop dat ik dan eindelijk terug met de wagen mag rijden. Allez, klein detail, moet nog wel een wagen kopen dan. Krijg meer en meer zin om een BMW 525d met automaat te kopen. Zal de invloed van dit forum zijn zeker?
    Hoi,
    Tof, dat je eindelijk je test zal kunnen afleggen ik duim voor je.

Ga je ene nieuwe BMW 525 kopen ?
    Greetz

Comment

Zeker geen nieuwe, dat is voorlopig wat te hoog gegrepen. Het vorige model zo van een jaar of 5 oud lijkt me wel wat. Ik twijfel nog tussen berline of touring. Maar het kan evengoed ook een Mercedes CLK worden, ik moet eerst eens informeren over de mogelijke plaatsing van een LPi-systeem. Ook een A6 Avant TDi sluit ik niet uit. Dilemma's, dilemma's...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_Godfather
        Zeker geen nieuwe, dat is voorlopig wat te hoog gegrepen. Het vorige model zo van een jaar of 5 oud lijkt me wel wat. Ik twijfel nog tussen berline of touring. Maar het kan evengoed ook een Mercedes CLK worden, ik moet eerst eens informeren over de mogelijke plaatsing van een LPi-systeem. Ook een A6 Avant TDi sluit ik niet uit. Dilemma's, dilemma's...
        Tip:
        Bmw Brussels Evere daar heb ik mijn keus gevonden staan daaar zeer leuke wagens in occasies http://www.bmwbrussels.be/occasiecentrum/index.html .
        Of hier
        Last edited by TheStraffe; 22/08/2007, 23:47.

Comment

Gisteren dus de testen bij CARA in Diegem gaan afleggen. De enige beperking die me opgelegd wordt, is dat ik vanaf nu enkel nog met wagens mag rijden die beschikken over... ...een servostuur Daar kan ik dus wel mee leven. Wel werd mij geadviseerd om een auto aan te schaffen met automaat (wat ik voor mijn eigen comfort ook ga doen) maar het is geen verplichting. De Sierra Cosworth kan dus blijven en daar ben ik zeer tevreden mee!

Comment

Blij te horen dat toch alles in orde is gekomen ,
            Tof voor je dat alles tot het minimun is herleid zodat je toch je Cosworth kunt houden.
            Mmmm, ??? daar zit toch een servostuur in hé.
            Greetz Jan

Comment

Hier nog iets meer info,

http://www.belgium.be/eportal/applic...age&docId=6788

Comment

Indien je het nog niet wist er zijn aangepaste wagens voor zien bij Touring.

http://www.touring.be/nl/dagelijks-l...agen/index.asp

Comment

Vorige zaterdag naar het autosalon geweest en daar sommige modellen gezien met een aanpassing voor mensen met een handicap;

Renault Kangoo: Verlaag aan de achterkant (hydralische ophangin ofzo)

Let eens op de uitlaat langs de zijkant van de auto (à la MB SLR of Dodge Viper), zodat bij het inrijden van de rolstoel je geen uitlaatgassen hebt onder u.

Toch mooi afgewerkt, me dunkt!

Mercedes-Benz Sprinter (denk ik): voor het 'grotere' vervoer

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Ongelooflijk niet wat ze deze dagen allemaal uitvinden,
                    Ik ben toch zo blij de ik in dees tijdperk leef,
                    anders lag ik al 25 jaar onder de groene zoden.

Comment

Ja, en het is ook goed dat ze zo'n modellen op het autosalon plaatsen.

Zo zie je eens hoe dat werkt en in elkaar zit!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Prachtig topic! Goed dat dit eens onder de aandacht wordt gebracht. Ook zal het jongeren aan zetten tot denken over hun eigen rijgedrag en wat dit tot gevolg kan hebben.
                        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Ik Heb hier wat Foto's op internet afgeplukt

Wat er allemaal nog mogelijk is
                          Bv met de motor
                          Bijgevoegde Bestanden
                          Last edited by TheStraffe; 29/11/2008, 19:05.

Comment

Hier nog foto's van een ander type
                            Last edited by TheStraffe; 29/11/2008, 19:05.

Comment

Misschien een domme vraag,maar hoe pak je dan uw rolstoel mee op de moto?

Comment

Plus dit van die moto's is toch niet voor paraplegieers?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joe5 Bekijk Berichten
                                  Plus dit van die moto's is toch niet voor paraplegieers?

Jawel, toch voor Paraplegiekers, de benen worden vast gemaakt
                                  Ik heb ni gezegd dat het simpel is hé

De rolstoel die breng wel iemand mee achterna.
                                  Op die tracks wordt wel de rolstoel bevestigd
                                  Last edited by TheStraffe; 26/08/2007, 22:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                    Ps; er zijn geen domme vragen ,
                                    er zijn alleen domme mensen, die geen vragen stellen...

Comment

Hi guys,

ik gebruik al jaren de Lynx portable hand controls, een dood simpel mechanisch systeem. Enorm voordeel is dat je het op 5min hebt overgezet op een andere wagen. Ik switch regelmatig tussen mijn Galant en onze Zafira. Ziet er alsvolgt uit:

Het kan ook makkelijk mee op reis, in de rugzak bv. en je zet het zo op een huurwagen. Automaat en nog voldoende kracht in je bovenlichaam zijn wel vereist.

Misschien zijn hier nog rolstoelgebruikers die hier wat aan hebben...
                                      Last edited by ; 13/04/2009, 11:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
                                        Hi guys,

ik gebruik al jaren de Lynx portable hand controls, een dood simpel mechanisch systeem. Enorm voordeel is dat je het op 5min hebt overgezet op een andere wagen. Ik switch regelmatig tussen mijn Galant en onze Zafira. Ziet er alsvolgt uit:

Het kan ook makkelijk mee op reis, in de rugzak bv. en je zet het zo op een huurwagen. Automaat en nog voldoende kracht in je bovenlichaam zijn wel vereist.

Misschien zijn hier nog rolstoelgebruikers die hier wat aan hebben...
                                        Zit je ook in een rolstoel?

Fak heb je nooit kramp als je zo rijdt? Met u duim een gaspedaal bedienen, of went dat?
                                        Opzich wel een eenvoudig systeem eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                          Je zegt het zelf... op de moto!

Was te zien op Reva-beurs in Dusseldorf. Indrukwekkend machien!

Comment

Working...
                                          X