Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een hele domme vraag ben ik bang!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    het geeft geen vermogenswinst, maar wat ik wel voel is dat hij na het schakelen sneller reageert.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
      4e of 5e maakt niet zoveel uit
      dat is het hem juist, vanuit uw lage toeren gaat hij nog een scheet sneller beginnen klimmen. dus daar ga je een vermogenswinst zien.
      ik zeg niet dat uw top pk's gaan groeien é
      4e of 5e is wel belangrijk om z'n correcte meting moet je eigenlijk verhouding 1 op 1 van uw versnellingsbak hebben

      Moest het niets winnen van vermogen, no prob! Toch geeft da geluid mij wel lekker gevoel I like turbo op benzinemotoren

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
        en zoals hogerop gezegd heeft een diesel geen gasklep, en zal je dus nooit een druk opbouwen tussen turbo en gaskelp, waardoor je dus ook nooit het gewenste effect zal kunnen creëren

        Een diesel heeft idd geen gasklep. Maar als plots het luchtdebied naar de cilinders verminderd en je turbo blijft nog even doorblazen, dan krijg je toch ook een drukopbouw? Deze moet dan toch ook worden afgeblazen voor het goed opspoelen van de turbo ?

        ofniet ?

        grtz

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
          scheur in de turbodarm van een dieseltje maken levert ook pssss geluiden op

          moest ik een impreza of evo hebben zou ik ook wel zo'n valve monteren.
          vergeet niet dat er een paar paarden mee te winnen zijn
          Niet echt. Integendeel. Het laat de wagen minder efficient lopen. Is zuiver voor de show.
          Ik heb het op de mijne nooit opgezet want die kist maakt zoveel lawaai dat je't toch niet gaat horen
          Je kan veel beter het anti-lag aanzetten als je een verschil wil maken.

          Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
          het geeft geen vermogenswinst, maar wat ik wel voel is dat hij na het schakelen sneller reageert.
          Meer gas geven, dan kom je dat niet tegen
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • #25
            Topic open van 11 april... En de opener was het laatst online op... Jawel... 11 april !
            Oorspronkelijk geplaatst door TouchOfInsanity Bekijk Berichten
            Ik ben op zoek naar de naam van het systeem dat het typische "tsss" geluid maakt tijdens het schakelen!

            Iemand die me hieraan kan helpen?
            Wat is dit systeem, hoe heet het en of hoe werkt het?

            Die 'tsss' is een Mercules die onder de kap zit !

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Sam-051- Bekijk Berichten
              Een diesel heeft idd geen gasklep. Maar als plots het luchtdebied naar de cilinders verminderd en je turbo blijft nog even doorblazen, dan krijg je toch ook een drukopbouw? Deze moet dan toch ook worden afgeblazen voor het goed opspoelen van de turbo ?

              ofniet ?

              grtz
              toch niet

              als je je gaspedaal bij een diesel plots lost zal je het luchtdebiet niet plots verminderen. Je gaat enkel een pak minder diesel injecteren (of zelfs geen als je op de motor afremt bij moderne motoren). Maar je blijft wel je cylinders vol lucht blazen, dit is net eigen aan een dieselmotor.

              Comment


              • #27
                Dit is hier spek naar de bek voor Skippie...


                ... en zo leert ne mens ook nog eens wat bij...

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door TouchOfInsanity Bekijk Berichten
                  ja maar een kennis van mij heeft een diesel
                  (VW Golf) en daar is dit gelijk ook te horen tijdens het schakelen kan dat niet dan?
                  als dat die zwarte golf is uit Tienen, die heeft een volledige rechte lijn steken van vanvoor tot achteraan. daardoor hoor je dat geluid.
                  en als je me niet geloofd moet je zelf maar gaan zien/horen. of k'zal nekeer filmen als hij passeert in't straat.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                    als dat die zwarte golf is uit Tienen, die heeft een volledige rechte lijn steken van vanvoor tot achteraan. daardoor hoor je dat geluid.
                    en als je me niet geloofd moet je zelf maar gaan zien/horen. of k'zal nekeer filmen als hij passeert in't straat.
                    wat heeft een uitlaatlijn met een dumpvalve te maken ? niets !!!!!!!!
                    dumpvalve is een klep tussen het stuk van de inlaat dat op druk gezet wordt door de turbo (tss turbo en gasklep) en het stuk ervoor tussen luchtfilter en turbo als het om een recirculating-dumpvalve gaat.
                    oftewel tussen het stuk onder druk (tussen tubo en gaskelp) en de buitenlucht

                    ongetwijfeld dat als je een rechte buis van aan je turbo (uitlaatzijde hebben we het nu over) tot aan je bumper achteraan steekt dat het "lawaai" maakt. Maar heeft niet maar dan ook niets te maken met dumpvalve.
                    Je gaat die volgens mij eerder constant horen fluiten als je de turbo al hoort dan dat je enkel het geluid van lucht onder druk dat onstapt hoort bij het schakelen.

                    en om terug te komen op de post over de diesel van de kennis of het niet kan. Ja het kan maar dat is FAKEN
                    Last edited by ; 29/09/2009, 16:51.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                      wat heeft een uitlaatlijn met een dumpvalve te maken ? niets !!!!!!!!
                      dumpvalve is een klep tussen het stuk van de inlaat dat op druk gezet wordt door de turbo (tss turbo en gasklep) en het stuk ervoor tussen luchtfilter en turbo als het om een recirculating-dumpvalve gaat.
                      oftewel tussen het stuk onder druk (tussen tubo en gaskelp) en de buitenlucht

                      ongetwijfeld dat als je een rechte buis van aan je turbo (uitlaatzijde hebben we het nu over) tot aan je bumper achteraan steekt dat het "lawaai" maakt. Maar heeft niet maar dan ook niets te maken met dumpvalve.
                      Je gaat die volgens mij eerder constant horen fluiten als je de turbo al hoort dan dat je enkel het geluid van lucht onder druk dat onstapt hoort bij het schakelen.

                      en om terug te komen op de post over de diesel van de kennis of het niet kan. Ja het kan maar dat is FAKEN
                      inderdaad niets, heb ik dat ergens gezegd?? beetje opgefokt precies
                      ik leg enkel uit dat op een diesel ongeveer hetzelfde geluid komt door één rechte lijn te steken.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                        inderdaad niets, heb ik dat ergens gezegd?? beetje opgefokt precies
                        ik leg enkel uit dat op een diesel ongeveer hetzelfde geluid komt door één rechte lijn te steken.
                        Niet opgefokt

                        Gewoon zeker zijn dat we geen verkeerde conclusies gaan nemen. Volgende week staat er hier eentje met zijn dumpvalve uit de lokale tuning shop en zijn tdi en vraag hij hoe moet ik dat ding plaatsen

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                          Niet opgefokt

                          Gewoon zeker zijn dat we geen verkeerde conclusies gaan nemen. Volgende week staat er hier eentje met zijn dumpvalve uit de lokale tuning shop en zijn tdi en vraag hij hoe moet ik dat ding plaatsen
                          koffer open, dumpvalve erin, koffer toe. klaar. 20 pk erbij.
                          simpel en effectief. alleen "tuning is not a crime" stickers geven meer pk

                          Comment

                          Working...
                          X