het geeft geen vermogenswinst, maar wat ik wel voel is dat hij na het schakelen sneller reageert.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
een hele domme vraag ben ik bang!
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten4e of 5e maakt niet zoveel uit
dat is het hem juist, vanuit uw lage toeren gaat hij nog een scheet sneller beginnen klimmen. dus daar ga je een vermogenswinst zien.
ik zeg niet dat uw top pk's gaan groeien é
Moest het niets winnen van vermogen, no prob! Toch geeft da geluid mij wel lekker gevoel I like turbo op benzinemotoren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichtenen zoals hogerop gezegd heeft een diesel geen gasklep, en zal je dus nooit een druk opbouwen tussen turbo en gaskelp, waardoor je dus ook nooit het gewenste effect zal kunnen creëren
Een diesel heeft idd geen gasklep. Maar als plots het luchtdebied naar de cilinders verminderd en je turbo blijft nog even doorblazen, dan krijg je toch ook een drukopbouw? Deze moet dan toch ook worden afgeblazen voor het goed opspoelen van de turbo ?
ofniet ?
grtz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichtenscheur in de turbodarm van een dieseltje maken levert ook pssss geluiden op
moest ik een impreza of evo hebben zou ik ook wel zo'n valve monteren.
vergeet niet dat er een paar paarden mee te winnen zijn
Ik heb het op de mijne nooit opgezet want die kist maakt zoveel lawaai dat je't toch niet gaat horen
Je kan veel beter het anti-lag aanzetten als je een verschil wil maken.
Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichtenhet geeft geen vermogenswinst, maar wat ik wel voel is dat hij na het schakelen sneller reageert.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Topic open van 11 april... En de opener was het laatst online op... Jawel... 11 april !
Oorspronkelijk geplaatst door TouchOfInsanity Bekijk BerichtenIk ben op zoek naar de naam van het systeem dat het typische "tsss" geluid maakt tijdens het schakelen!
Iemand die me hieraan kan helpen?
Wat is dit systeem, hoe heet het en of hoe werkt het?
Die 'tsss' is een Mercules die onder de kap zit !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sam-051- Bekijk BerichtenEen diesel heeft idd geen gasklep. Maar als plots het luchtdebied naar de cilinders verminderd en je turbo blijft nog even doorblazen, dan krijg je toch ook een drukopbouw? Deze moet dan toch ook worden afgeblazen voor het goed opspoelen van de turbo ?
ofniet ?
grtz
als je je gaspedaal bij een diesel plots lost zal je het luchtdebiet niet plots verminderen. Je gaat enkel een pak minder diesel injecteren (of zelfs geen als je op de motor afremt bij moderne motoren). Maar je blijft wel je cylinders vol lucht blazen, dit is net eigen aan een dieselmotor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TouchOfInsanity Bekijk Berichtenja maar een kennis van mij heeft een diesel
(VW Golf) en daar is dit gelijk ook te horen tijdens het schakelen kan dat niet dan?
en als je me niet geloofd moet je zelf maar gaan zien/horen. of k'zal nekeer filmen als hij passeert in't straat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenals dat die zwarte golf is uit Tienen, die heeft een volledige rechte lijn steken van vanvoor tot achteraan. daardoor hoor je dat geluid.
en als je me niet geloofd moet je zelf maar gaan zien/horen. of k'zal nekeer filmen als hij passeert in't straat.
dumpvalve is een klep tussen het stuk van de inlaat dat op druk gezet wordt door de turbo (tss turbo en gasklep) en het stuk ervoor tussen luchtfilter en turbo als het om een recirculating-dumpvalve gaat.
oftewel tussen het stuk onder druk (tussen tubo en gaskelp) en de buitenlucht
ongetwijfeld dat als je een rechte buis van aan je turbo (uitlaatzijde hebben we het nu over) tot aan je bumper achteraan steekt dat het "lawaai" maakt. Maar heeft niet maar dan ook niets te maken met dumpvalve.
Je gaat die volgens mij eerder constant horen fluiten als je de turbo al hoort dan dat je enkel het geluid van lucht onder druk dat onstapt hoort bij het schakelen.
en om terug te komen op de post over de diesel van de kennis of het niet kan. Ja het kan maar dat is FAKEN
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichtenwat heeft een uitlaatlijn met een dumpvalve te maken ? niets !!!!!!!!
dumpvalve is een klep tussen het stuk van de inlaat dat op druk gezet wordt door de turbo (tss turbo en gasklep) en het stuk ervoor tussen luchtfilter en turbo als het om een recirculating-dumpvalve gaat.
oftewel tussen het stuk onder druk (tussen tubo en gaskelp) en de buitenlucht
ongetwijfeld dat als je een rechte buis van aan je turbo (uitlaatzijde hebben we het nu over) tot aan je bumper achteraan steekt dat het "lawaai" maakt. Maar heeft niet maar dan ook niets te maken met dumpvalve.
Je gaat die volgens mij eerder constant horen fluiten als je de turbo al hoort dan dat je enkel het geluid van lucht onder druk dat onstapt hoort bij het schakelen.
en om terug te komen op de post over de diesel van de kennis of het niet kan. Ja het kan maar dat is FAKEN
ik leg enkel uit dat op een diesel ongeveer hetzelfde geluid komt door één rechte lijn te steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichteninderdaad niets, heb ik dat ergens gezegd?? beetje opgefokt precies
ik leg enkel uit dat op een diesel ongeveer hetzelfde geluid komt door één rechte lijn te steken.
Gewoon zeker zijn dat we geen verkeerde conclusies gaan nemen. Volgende week staat er hier eentje met zijn dumpvalve uit de lokale tuning shop en zijn tdi en vraag hij hoe moet ik dat ding plaatsen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk BerichtenNiet opgefokt
Gewoon zeker zijn dat we geen verkeerde conclusies gaan nemen. Volgende week staat er hier eentje met zijn dumpvalve uit de lokale tuning shop en zijn tdi en vraag hij hoe moet ik dat ding plaatsen
simpel en effectief. alleen "tuning is not a crime" stickers geven meer pk
Comment
Comment