Mededeling

Collapse
No announcement yet.

skoda fabia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• skoda fabia

Ik heb een skoda fabia combi TDI bjr.2002 (nieuw gekocht) Reeds jaren sukkel ik met alles wat electronisch is.
    Zo werkt de verwarming plots op volle kracht, zonder dat ik dat wil. De binnencirculatie en airco slaan willekeurig aan en af enz.
    Nu is de afstandsbediening van de deurvergrendeling weer stuk.

Voor al die zaken ben ik al herhaaldelijk bij de merkverdeler geweest, maar zonder resultaat (behalve de faktuur)
    Gisteren kreeg ik te horen dat de herstelling van de verwarming rond de 1000€ zou kosten, en de herstelling van de deurvergrendeling eveneens 1000€.
    Voor de verwarming zouden de "motoren?" van de klepbediening moeten vervangen worden (wat volgens mij niet kan, want al de electronische problemen zijn begonnen na het eerste onderhoud, wat duidelijk wijst op een electronische besturingsfout, wegens een piekspanning bijvoorbeeeld)
    De deurvergrendeling krijgt men niet gecodeerd op de sleutels, zodat men ook de vergrendeling en diefstalbeveiliging kompleet wil vervangen.

Ten einde raad, en om zinloze herstellingen te vermijden, wil ik zelf de zaak nakijken. Zo zou het probleem met de vergrendeling misschien op te lossen zijn met de aankoop van een aparte kit.
    Maar daarvoor heb ik het electrische schema nodig.
    En dat blijkt onvindbaar in de handel.

Kan iemand mij helpen om dit schema te vinden, of evtl. een echte vakman aanraden, die de echte oorzaak zou kunnen verhelpen?

Dank bij voorbaat.

99% zeker een rot stuk kabelboom in het motorcompartiment (rechts van de motor als je voor de wagen staat)

Is een vaak voorkomend probleem waar weinigen weet van hebben. En de enige oplossing is: alle rotte draad verwijderen en nieuwe draad leggen.

Maar dit is natuurlijk geen zekere diagnose die ik stel. Dit is louter op ervaring

Comment

Working...
    X