Mededeling

Collapse
No announcement yet.

olie die langs de gloeibougies uitkomt, hoe kan dit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• olie die langs de gloeibougies uitkomt, hoe kan dit?

We hebben ontdekt dat er olie langs één van de gloeibougies van onze renault kangoo naar buiten komt. Dit lijkt me niet normaal aangezien dat er volgens mij daar zelf geen olie is. De wagen is verleden maand wel naar de garage geweest en daar hebben ze de 'pottekes' vervangen die op de nokkenas bevestigd zijn, hier is wel iets serieus fout gelopen, ze hebben op één of andere manier de nokkenas gebroken, maar die zou nu vervangen zijn. Sindsdien hadden we in het begin het gevoel dat er iets mechanisch ( trilling) in het gaspedaal te voelen is (enkel bij draaiende motor). Dit lijkt nu steeds erger te worden, vooral bij lage toeren en bij het terugvallen van het toerental. Heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Zo kunnen we als leken ons toch een beetje voorbereiden op het bezoek aan onze "fantastische" (not) garagist.

Alvast bedankt voor de hulp.

Oorspronkelijk geplaatst door sjaakie Bekijk Berichten
    We hebben ontdekt dat er olie langs één van de gloeibougies van onze renault kangoo naar buiten komt. Dit lijkt me niet normaal aangezien dat er volgens mij daar zelf geen olie is. De wagen is verleden maand wel naar de garage geweest en daar hebben ze de 'pottekes' vervangen die op de nokkenas bevestigd zijn, hier is wel iets serieus fout gelopen, ze hebben op één of andere manier de nokkenas gebroken, maar die zou nu vervangen zijn. Sindsdien hadden we in het begin het gevoel dat er iets mechanisch ( trilling) in het gaspedaal te voelen is (enkel bij draaiende motor). Dit lijkt nu steeds erger te worden, vooral bij lage toeren en bij het terugvallen van het toerental. Heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Zo kunnen we als leken ons toch een beetje voorbereiden op het bezoek aan onze "fantastische" (not) garagist.

Ik vermoed dat er langs daar diesel lekt, je ziet dat soms ter hoogte van de injectors.
    Probleem is dat het een zwarte peklaag kan worden die het bijna onmogelijk maakt die gloeibougies er achteraf uit te draaien.
    Ik zou er toch is laten naar kijken wat het precies is, zo moeilijk te zeggen.

Comment

Check je oliepeil eens? Mogelijks zit er veel te veel in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjaakie Bekijk Berichten

Het is wel vervelend, maar je zou eens kunnen langsgaan bij een andere merkgarage. Zeg niet dat het het geval is, maar bij die garage gaan ze mogelijk de wildste verhalen beginnen verzinnen om weet ik veel wat te verstoppen.

Je kan bvb. eens rondrijden in de buurt van een andere garage, zien of het probleem aanwezig is, en normaal gezien is dat zo, en dan toevallig langsrijden bij die ene garage, met de vraag om er dringend naar te kijken, want je vreest het ergste. See what happens.

Lijkt mij niet goed in ieder geval...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
          Check je oliepeil eens? Mogelijks zit er veel te veel in.
          Is een mogelijkheid, en als het zo is ... bellen naar uw wegenhulp (niet naar de garage), laat u slepen naar uw garage (of, naar een andere merkgarage), en vragen om het probleem op te lossen (het probleem is dan vastgesteld door een derde partij, altijd interessant).

Als er teveel olie inzit, zou ik niet ermee rijden, tenzij uw garagist expliciet zegt dat het OK is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gebruiker67982 Bekijk Berichten
            Is een mogelijkheid, en als het zo is ... bellen naar uw wegenhulp (niet naar de garage), laat u slepen naar uw garage (of, naar een andere merkgarage), en vragen om het probleem op te lossen (het probleem is dan vastgesteld door een derde partij, altijd interessant).

Als er teveel olie inzit, zou ik niet ermee rijden, tenzij uw garagist expliciet zegt dat het OK is.
            Het probleem is dat ongeacht wat een garagist zegt over teveel olie in de motor het toch de klant is die uiteindelijk, bij het opduiken van problemen, de factuur zal moeten betalen. Het is toch een algemeen bekend feit dat teveel olie in een motor zéér slecht is voor alles en nog wat. Goede werking van de oliepomp, olie die boven de dichtingen geduwd wordt met olieverbruik tot gevolg, eventueel dichtingen van de turbo die doorslaan waardoor de motor ongecontroleerd kan beginnen op olie draaien enz....

Comment

Working...
            X