Ik vroeg mij onlangs af hoe de schakeltrommel bij een sequentiële transmissie wordt bediend, is dat met een motortje of met stangen en kabels?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Versnellingsbakken: manueel, automaat, geautomatiseerd, koppelingen, koppelomvormer .
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk BerichtenIk vroeg mij onlangs af hoe de schakeltrommel bij een sequentiële transmissie wordt bediend, is dat met een motortje of met stangen en kabels?A Twist of the Wrist
Comment
-
groot rond ding ==> verbonden met schakeltrommel
hefboom ==> verbonden met buitenkant
En hier japanse toptechnologie, hamamatsu's topracer
A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenEn da's gelijk welke versnellingsbak ofzo?
Comment
-
ik heb hier een röntgenfoto van een 717 5-versnellingsbak van Mercedes (gebruikt in o.a. de 190E):
Aantal tanden weet ik niet, maar kheb wel de overbrengingsverhoudingen:
1: 3,909
2: 2,170
3: 1,370
4: 1,000
5: 0,810
Kweet niet of je hier iets mee bent, but for what it's worth...Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichtenik heb hier een röntgenfoto van een 717 5-versnellingsbak van Mercedes (gebruikt in o.a. de 190E):
Aantal tanden weet ik niet, maar kheb wel de overbrengingsverhoudingen:
1: 3,909
2: 2,170
3: 1,370
4: 1,000
5: 0,810
Kweet niet of je hier iets mee bent, but for what it's worth...
ferm bedankt
eneuh de tandwielen zal ik wel kunne uitrekenen zeker ?
Comment
-
voor de eerste versnelling heb ik ff gerekend. ik heb zitten zoeken tot ik 3.9 uit kwam. en het is 78 / 20 = 3.9 dus dit is ideaal. maareuh dus heeft het kleine tandwiel dat op de krukas zit 20tanden. dus is het drijvend tandwiel z1= 20tanden. en 78 voor het gedreven tanwiel (z2) ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichtenvoor de eerste versnelling heb ik ff gerekend. ik heb zitten zoeken tot ik 3.9 uit kwam. en het is 78 / 20 = 3.9 dus dit is ideaal. maareuh dus heeft het kleine tandwiel dat op de krukas zit 20tanden. dus is het drijvend tandwiel z1= 20tanden. en 78 voor het gedreven tanwiel (z2) ?
Hoe kom je eigelijk aan dat aantal tanden? De verhouding is juist.
En je tweede redenering ook.
Je gaat van een snelle omwentelingssnelheid naar een trage omwentelingssnelheid, dus door een klein tandwiel een groot te laten aandrijven, bekom je dit effect.
Comment
-
Ik heb hier op mijn gsm een foto van de in- en uitgaande as van een MTX-75 versnellingsbak van Ford liggen, jammer genoeg kan ik die wel niet op pc zetten.
Aantal tanden en overbrengingsverhoudingen kan ik wel opzoeken, kheb die zelf geteld. Kmoet wel efkes zoeken waar ik dat gelegd heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenIk heb hier op mijn gsm een foto van de in- en uitgaande as van een MTX-75 versnellingsbak van Ford liggen, jammer genoeg kan ik die wel niet op pc zetten.
Aantal tanden en overbrengingsverhoudingen kan ik wel opzoeken, kheb die zelf geteld. Kmoet wel efkes zoeken waar ik dat gelegd heb.
aaah... dat ik daar niet aan gedacht heb....
*gaat even tussen verslagjes van vorig jaar zoeken...*
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenHoe kom je eigelijk aan dat aantal tanden? De verhouding is juist.
En je tweede redenering ook.
Je gaat van een snelle omwentelingssnelheid naar een trage omwentelingssnelheid, dus door een klein tandwiel een groot te laten aandrijven, bekom je dit effect.
dus alles is correct ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenIk heb hier op mijn gsm een foto van de in- en uitgaande as van een MTX-75 versnellingsbak van Ford liggen, jammer genoeg kan ik die wel niet op pc zetten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichtenheeltijd zitten typen in die rekenmachine tot ik een getal uitkwam die 3.9 kwam. heeltijd een groot getal gedeelt door een kleiner. 78/20 = 3.9
dus alles is correct ?
Die getallen lijken mij reëel, dat wel.
Maar die 3.9 is de verhouding hé. Dus dat wil zeggen dat je niet alleen 78/20 een mogelijkheid is, maar ook 39/10, 117/30, etc.
Nuja, het zal wel juist zijn hoor, dus no worries. 10 tanden is te weinig, en 117 is wel véél
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
*gaat even tussen verslagjes van vorig jaar zoeken...*
*en vindt niks...*
Comment
Comment