Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Versnellingsbakken: manueel, automaat, geautomatiseerd, koppelingen, koppelomvormer .

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Die getallen lijken mij reëel, dat wel.

Maar die 3.9 is de verhouding hé. Dus dat wil zeggen dat je niet alleen 78/20 een mogelijkheid is, maar ook 39/10, 117/30, etc.

Nuja, het zal wel juist zijn hoor, dus no worries. 10 tanden is te weinig, en 117 is wel véél

ja , je kan idd meer mogelijkheden. de opdracht was stel een versnellingsbak samen met 5 versnelling zonder achteruit. en bereken van iedere versnelling de overbrengingsverhouding.
    kheb een tekening gemaakt met de assen en de tandwielen. en nu alles wat berekenen hé.

echt jullie zijn ferm bedankt !!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      *en vindt niks...*

geeft niet , ik heb alles wat ik nodig heb. je bent nogmaals bedankt

Comment

Op welke school zit jij wel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichten

ja , je kan idd meer mogelijkheden. de opdracht was stel een versnellingsbak samen met 5 versnelling zonder achteruit. en bereken van iedere versnelling de overbrengingsverhouding.
          kheb een tekening gemaakt met de assen en de tandwielen. en nu alles wat berekenen hé.

echt jullie zijn ferm bedankt !!!!

Ah oké.

np.

Comment

pff een probleem

ik heb dus 78/20 en dit is 3.9 maar het moet het drijvend / gedreven zijn.
            een klein getal delen door een groot en 3.9 uitkomen. kan niet , dus wat moet ik nu doen ?
            mijn schets

Comment

Volgens mij wordt de overbrengingsVERHOUDING als volgt berekend:

Aandrijvend wiel: 20 tanden
              Gedreven wiel: 78 tanden

Dat is een verhouding van 20:78
              OF:
              een verhouding van 1:3,9

Meestal wordt die '1:' weggelaten in de specificaties, omdat dat een constante is.

Dus de berekening is 'gedreven gedeeld door drijvend', maar de VERHOUDING is drijvend op gedreven.
              Je resultaat is dus juist.

Comment

Inderdaad, zo is het, was ook onze fout in ons verslag.

Comment

bedankt mannen !

kga mijn verslagje af maken , en morgen indienen.

Comment

wuttputt ?

een kollega van me reed een chevrolet suburban op gas
                    de boite van die auto ging naar de haaien en de dealer weed dat aan het rijden op lpg, en dat die sturing moest worden herschreven te wijten aan andere drukken (ik veronderstel vaccum) bij het rijden op lpg

ik heb daar verder, bij geeneen ander merk nog eens over gehoord

ik weet dat alleen dat zijn nieuwe suburban een 2008 model, opnieuw de boite is aangepast

mijn vraag is in hoeverre drukken kunnen verschillen bij rijden op gas dan wel op benzine

Comment

Niet.

Lager ja. In praktijk heeft een motor op gas minder vermogen en koppel dat eentje op benzine.
                      Dus de automaat (en zéker zo'n USA spul) mag daar zeker geen moeite of problemen mee hebben.

Comment

volgens mij toch.

Comment

ik snap er ook nix van
                          hij spreekt over zijn bak 'chippen'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            wuttputt ?

een kollega van me reed een chevrolet suburban op gas
                            de boite van die auto ging naar de haaien en de dealer weed dat aan het rijden op lpg, en dat die sturing moest worden herschreven te wijten aan andere drukken (ik veronderstel vaccum) bij het rijden op lpg

ik heb daar verder, bij geeneen ander merk nog eens over gehoord

ik weet dat alleen dat zijn nieuwe suburban een 2008 model, opnieuw de boite is aangepast

mijn vraag is in hoeverre drukken kunnen verschillen bij rijden op gas dan wel op benzine
                            Ik deel de mening van matteus. In principe blijven de drukken gelijk. Maar omdat je ietsje minder vermogen hebt op LPG, geef je ietsje meer gas, waardoor de onderdruk in de inlaatcollector wat lager ligt. Maar daar kan zo'n bak zonder probleem tegen, aangezien hierdoor enkele de schakelpunten wat verlegd worden.

Als het om een redelijk recente auto gaat met elektronisch gaspedaal, haalt de bewering van die dealer helemaal geen steek. Want een moderne boite houdt helemaal geen rekening meer met de onderdruk in de motor. Die haalt z'n info van de motorsturing of rechtstreeks van het elektronisch gaspedaal. Of je nu op LPG rijdt of niet, die sensor zegt nog steeds hetzelfde.
                            The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

nog eens navragen als ik hem zie

Comment

Working...
                              X