Zeer knappe post idd, ik had echter graag wat meer details gehad over de gewone sequentiële transmissies.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Versnellingsbakken: manueel, automaat, geautomatiseerd, koppelingen, koppelomvormer .
Collapse
X
-
vraagje
Mijn Mercedes sportcoupé heeft ook een automatische versnellingsbak,
en sinds kort schakeld deze niet meer lekker...
steeds wanneer er word overgegaan van eerste naar tweede gebeurt dit met een enorme duw en stoot... enkel 1ste naar 2de.
Zeer irritant om met te rijden, want wanneer ik eens lekker wil doortrekken aan kruispunt dan krijgen mijn achterwielen een zodanig hevige klap dat deze zelf beginnen door te slippen (patineren)
aangezien jullie hier veel blijken te weten van automatische versnellingsbakken dacht ik om het even aan jullie te vragen,
mijn garage weet geen raad...
alvast bedankt
grtz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CarlitoDe veren zijn om de trillingen op te vangen, om het schakelschokken op te vangen kan de plaat tov zijn centrale gat verdraaien onder een hoek van 24° ofzo dacht ik...
@Wutputt: zeer knap verslag! Ik snap nu alles perfect, mede omdat ik dit nu allemaal zie op school! Interessant naslagwerk!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NilsdbMijn Mercedes sportcoupé heeft ook een automatische versnellingsbak,
en sinds kort schakeld deze niet meer lekker...
steeds wanneer er word overgegaan van eerste naar tweede gebeurt dit met een enorme duw en stoot... enkel 1ste naar 2de.
Zeer irritant om met te rijden, want wanneer ik eens lekker wil doortrekken aan kruispunt dan krijgen mijn achterwielen een zodanig hevige klap dat deze zelf beginnen door te slippen (patineren)
aangezien jullie hier veel blijken te weten van automatische versnellingsbakken dacht ik om het even aan jullie te vragen,
mijn garage weet geen raad...
alvast bedankt
grtz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomTVolgens mij ligt het aan de koppeling zelf. De veertjes die ervoor zorgen dat de koppeling zonder schokken aanpakt werken misschien niet meer optimaal ofwel is je koppeling gewoon versleten en zit je met een slippende koppeling.
nog iets dat ik opgemerkt heb is, als ik stil sta in D(rive) mode met men voet op de rem, en schakel dan de automaat om van W(interstand) naar S(port) dat ik dezelfde slag krijg, zo dat mijn auto eventjes naar voor schokt...
bij de garage denken ze aan de stuurdoos voor mijn versnellingsbak die kapot is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nilsdbnog iets dat ik opgemerkt heb is, als ik stil sta in D(rive) mode met men voet op de rem, en schakel dan de automaat om van W(interstand) naar S(port) dat ik dezelfde slag krijg, zo dat mijn auto eventjes naar voor schokt...
in winterstand vertrekt je auto in 2de, behalve bij een kompleet ingedrukte gaspedaal
laat het lastige van je probleem deels opgelost zijn als je in 'w' rijdt, je maakt de lastige overgang niet meer mee
in file zet ik de mijne ook altijd in 'w', dan bolt hij harder
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NilsdbMijn Mercedes sportcoupé heeft ook een automatische versnellingsbak,
en sinds kort schakeld deze niet meer lekker...
steeds wanneer er word overgegaan van eerste naar tweede gebeurt dit met een enorme duw en stoot... enkel 1ste naar 2de.
Zeer irritant om met te rijden, want wanneer ik eens lekker wil doortrekken aan kruispunt dan krijgen mijn achterwielen een zodanig hevige klap dat deze zelf beginnen door te slippen (patineren)
aangezien jullie hier veel blijken te weten van automatische versnellingsbakken dacht ik om het even aan jullie te vragen,
mijn garage weet geen raad...
alvast bedankt
grtz
Ik weet ook niet direct welke bak onder een C200K hangt. Dus zelf eens zo een schema opvragen en bekijken kan al voor een beetje opheldering zorgen.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomTVolgens mij ligt het aan de koppeling zelf. De veertjes die ervoor zorgen dat de koppeling zonder schokken aanpakt werken misschien niet meer optimaal ofwel is je koppeling gewoon versleten en zit je met een slippende koppeling.
Ik sluit me aan bij 911turbo: sturing laten uitlezen en de verschillende oliedrukken laten opmeten (natuurlijk niet enkel in positie N)The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomTVolgens mij ligt het aan de koppeling zelf. De veertjes die ervoor zorgen dat de koppeling zonder schokken aanpakt werken misschien niet meer optimaal ofwel is je koppeling gewoon versleten en zit je met een slippende koppeling.
Koppeling in een automaat . Daar zit een koppelomvormer in
Edith: potver, el maestro is me voor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmijne heeft het alleen bij koude boite, de eerste 2 Ã 3 overgangen, dan loopt het smooth
ai-ai, dat beloofd
Ik heb wel geen winter mode, enkel S/C.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk BerichtenMijn vraag is blijkbaar onopgemerkt gebleven, bij deze: Zou iemand kunnen uitleggen hoe sequentiele transmissie's werken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenHetzelfde als handgeschakelde, alleen is het een geautomatiseerd systeem die de versnellingen verlegd.
met behulp van elektrische motortjes worden de koppeling en de schakelvorken bediend. De ECU regelt wanner de gasklep moet worden gesloten, om het schakelen vlot te laten verlopen.
Comment
Comment