Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Versnellingsbakken: manueel, automaat, geautomatiseerd, koppelingen, koppelomvormer .

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Ik vroeg mij onlangs af hoe de schakeltrommel bij een sequentiële transmissie wordt bediend, is dat met een motortje of met stangen en kabels?
    BMW = Freude Am Fahren

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk Berichten
      Ik vroeg mij onlangs af hoe de schakeltrommel bij een sequentiële transmissie wordt bediend, is dat met een motortje of met stangen en kabels?
      Bij een moto is dat met meestal met een stangetje.
      A Twist of the Wrist

      Comment


      • #63
        groot rond ding ==> verbonden met schakeltrommel

        hefboom ==> verbonden met buitenkant




        En hier japanse toptechnologie, hamamatsu's topracer

        Bijgevoegde Bestanden
        A Twist of the Wrist

        Comment


        • #64
          Het is niet helemaal duidelijk getekend, maar ik veronderstel dat je bedoelt dat die 'klauw' in de trommel haakt bij schakelen en daarna terug loslaat?
          BMW = Freude Am Fahren

          Comment


          • #65
            Amai wat een uitleg, kga da ook es op me gemak lezen, ziet er goed uit.

            Comment


            • #66
              Bedankt voor de uitleg!!

              Comment


              • #67
                kan iemand mij helpen ?
                ik zoek een foto van een 5bak versnellingsbak. en het aantal tanden zodat ik de overbrengingsverhouding van alle 5 de versnellingen kan berekenen. R heb ik niet nodig

                alvast bedankt

                Comment


                • #68
                  En da's gelijk welke versnellingsbak ofzo?

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                    En da's gelijk welke versnellingsbak ofzo?
                    ja, liefst een 5bak. algelijk welke opstelling van aandrijven (voor of achter)

                    Comment


                    • #70
                      ik heb hier een röntgenfoto van een 717 5-versnellingsbak van Mercedes (gebruikt in o.a. de 190E):





                      Aantal tanden weet ik niet, maar kheb wel de overbrengingsverhoudingen:

                      1: 3,909
                      2: 2,170
                      3: 1,370
                      4: 1,000
                      5: 0,810




                      Kweet niet of je hier iets mee bent, but for what it's worth...
                      Bijgevoegde Bestanden

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                        ik heb hier een röntgenfoto van een 717 5-versnellingsbak van Mercedes (gebruikt in o.a. de 190E):





                        Aantal tanden weet ik niet, maar kheb wel de overbrengingsverhoudingen:

                        1: 3,909
                        2: 2,170
                        3: 1,370
                        4: 1,000
                        5: 0,810




                        Kweet niet of je hier iets mee bent, but for what it's worth...
                        matteus je bent een schat

                        ferm bedankt

                        eneuh de tandwielen zal ik wel kunne uitrekenen zeker ?

                        Comment


                        • #72
                          voor de eerste versnelling heb ik ff gerekend. ik heb zitten zoeken tot ik 3.9 uit kwam. en het is 78 / 20 = 3.9 dus dit is ideaal. maareuh dus heeft het kleine tandwiel dat op de krukas zit 20tanden. dus is het drijvend tandwiel z1= 20tanden. en 78 voor het gedreven tanwiel (z2) ?

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichten
                            voor de eerste versnelling heb ik ff gerekend. ik heb zitten zoeken tot ik 3.9 uit kwam. en het is 78 / 20 = 3.9 dus dit is ideaal. maareuh dus heeft het kleine tandwiel dat op de krukas zit 20tanden. dus is het drijvend tandwiel z1= 20tanden. en 78 voor het gedreven tanwiel (z2) ?

                            Hoe kom je eigelijk aan dat aantal tanden? De verhouding is juist.

                            En je tweede redenering ook.
                            Je gaat van een snelle omwentelingssnelheid naar een trage omwentelingssnelheid, dus door een klein tandwiel een groot te laten aandrijven, bekom je dit effect.

                            Comment


                            • #74
                              Ik heb hier op mijn gsm een foto van de in- en uitgaande as van een MTX-75 versnellingsbak van Ford liggen, jammer genoeg kan ik die wel niet op pc zetten.
                              Aantal tanden en overbrengingsverhoudingen kan ik wel opzoeken, kheb die zelf geteld. Kmoet wel efkes zoeken waar ik dat gelegd heb.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                Ik heb hier op mijn gsm een foto van de in- en uitgaande as van een MTX-75 versnellingsbak van Ford liggen, jammer genoeg kan ik die wel niet op pc zetten.
                                Aantal tanden en overbrengingsverhoudingen kan ik wel opzoeken, kheb die zelf geteld. Kmoet wel efkes zoeken waar ik dat gelegd heb.


                                aaah... dat ik daar niet aan gedacht heb....





                                *gaat even tussen verslagjes van vorig jaar zoeken...*

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Hoe kom je eigelijk aan dat aantal tanden? De verhouding is juist.

                                  En je tweede redenering ook.
                                  Je gaat van een snelle omwentelingssnelheid naar een trage omwentelingssnelheid, dus door een klein tandwiel een groot te laten aandrijven, bekom je dit effect.
                                  heeltijd zitten typen in die rekenmachine tot ik een getal uitkwam die 3.9 kwam. heeltijd een groot getal gedeelt door een kleiner. 78/20 = 3.9

                                  dus alles is correct ?

                                  Comment


                                  • #77
                                    alvast bedankt voor al de hulp

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                      Ik heb hier op mijn gsm een foto van de in- en uitgaande as van een MTX-75 versnellingsbak van Ford liggen, jammer genoeg kan ik die wel niet op pc zetten.
                                      Aantal tanden en overbrengingsverhoudingen kan ik wel opzoeken, kheb die zelf geteld. Kmoet wel efkes zoeken waar ik dat gelegd heb.
                                      Met google ook geen doorsnede van die versnellingsbak gevonden.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichten
                                        heeltijd zitten typen in die rekenmachine tot ik een getal uitkwam die 3.9 kwam. heeltijd een groot getal gedeelt door een kleiner. 78/20 = 3.9

                                        dus alles is correct ?

                                        Die getallen lijken mij reëel, dat wel.

                                        Maar die 3.9 is de verhouding hé. Dus dat wil zeggen dat je niet alleen 78/20 een mogelijkheid is, maar ook 39/10, 117/30, etc.

                                        Nuja, het zal wel juist zijn hoor, dus no worries. 10 tanden is te weinig, en 117 is wel véél

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

                                          *gaat even tussen verslagjes van vorig jaar zoeken...*


                                          *en vindt niks...*




                                          Comment

                                          Working...
                                          X