Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trommelremmen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Trommelremmen

Kan iemand mij vertellen hoe ik een trommelrem open. Nadat ik mijn wiel verwijderd heb, heb ik de vier moeren verwijderd die vaaraan op de trommelrem staan, maar dan krijg ik de trommel er nog niet af. Ik heb ook al eens met een hamer geprobeerd. Ik durf wel niet zo hard doorslaan omdat ik niet weet of ik wel goed bezig ben.
    De trommels zijn van een Taunus 12 M uit 1953.
    Alle hulp van harte welkom.

zorg dat je handrem en je rem af staat, anders ga je nog hard kunnen kloppen.
    dan moet je gewoon trommel eraf krijgen, soms moet je eens een beetje wringen met een schroevendraaier ofzo ertussen.

Comment

normaal gezien ga je die trommel echt niet beschadigen door er een op te slaan met een hamer.
      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
        normaal gezien ga je die trommel echt niet beschadigen door er een op te slaan met een hamer.

Liefst wel een rubberen hamer gebruiken.

Btw, als je werkt aan je oldtimer is het altijd handig als je de workshop/ service manual van je auto hebt.
        Last edited by ; 01/09/2010, 11:56.

Comment

eerst zien of ge plaat waar de trommel opzit geen kijkgat heeft vanachter waar ge de dikte van de remmenvoering kunt kijken. Daar kunt ge met een platte schroevendraaier de remvoeringen naar binnen duwen en krijgt de trommel er zonder kloppen af.
          www.peugeotforum.be

Comment

Indien handrem niet af, afzetten.

Als de remtrommel nog niet loskomt, zal je met een schroevendraaier het automatisch bijstelmechanisme moeten terugdraaien. Meestal kan je dat zien door het inspectiegaatje in de trommel. Met een lamp opschijnen en de trommel zachtjes ronddraaien totdat je het mechanisme ziet. Dat mechanisme moet met een schroevendraaier teruggedraaid worden.

vb (mechanisme dat de persoon vast heeft)

Mechanisme kan onderaan of bovenaan zitten.

Comment

Trommelrem

Ik denk niet dat in 1953 er al een automatisch opspansysteem bestond. Maar ik ga dit allemaal eerdaags proberen.
              Bij de eerste poging stond de handrem af (die gebruik ik nooit) en was de rem niet ingedrukt. Maar het wiel is zo al moeizaam rond te draaien. Als ik met de wagens rijdt wordt het wiel wel warm .
              Bedankt voor jullie goede raad.
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

Kan soms vast zitten...

Wringen met een schroevendraaier of met een trekker, wel oppassen dat je zo de remvoeringen niet stuk trekt natuurlijk.

Comment

Normaal zou het moeten lukken op ksirk zijn manier. Zo is het toch bij mij gelukt met de kever. In ieder geval nog veel succes met de Taunus

Comment

Working...
                  X