Hallo ,
De thermostaat is vervangen ,en terug chauffage in de auto op volle toeren.
Maar nog steeds geen uitlezing op de temperatuurmeter.
Op foto1 zie je 2 sensoren
1 ste sensor :Type Audi 80 / 6-24v 053919369 110-104 130° C Max. (Draad M10 x 1 ) Deze is gemonteerd bovenaan dikke darm die naar de radiateur loopt
2 de sensor : Type Audi 80 / 6-24v 034919501C 120° C 130° Max.
Deze is gemonteerd aan de achterzijde van de dikke darm die naar de radiateur loopt.
Welke sensoren bedienen : Temperatuurmeter,Signaallampje temperatuur te hoog (alarm) enz….
En kan mij ook iemand uitleggen hoe die sensoren werken ? is dit een normaal open contact die zich sluit aan bvb 120° of is dat een weerstand die naargelang de warmte hoger of lager komt ?
K heb ook nog een sensor gevonden aan de achterzijde van het motorblok.
Als ik die uitmeet bij koude motor meet ik ongeveer 700 Ohm,bij warme motor is dit ongeveer 160 Ohm.Voor wat zou die sensor dienen ? ( foto 2)
Als ik die fische afschakel van die sensor ,en leg het contact aan van de wagen ,dan blijft het lampje branden van de voor verwarming !!!
Zou die sensor enkel voor dit lampje van de voor verwarming dienen of zou die nog andere fucties hebben ? vb aanduiding van de temperatuurmeter ?
T is natuurlijk nen hele boterham,maar wie zou mij enige uitleg daarover kunnen geven.
Dank
Audi 80 Diesel Bouwjaar 1990
De thermostaat is vervangen ,en terug chauffage in de auto op volle toeren.
Maar nog steeds geen uitlezing op de temperatuurmeter.
Op foto1 zie je 2 sensoren
1 ste sensor :Type Audi 80 / 6-24v 053919369 110-104 130° C Max. (Draad M10 x 1 ) Deze is gemonteerd bovenaan dikke darm die naar de radiateur loopt
2 de sensor : Type Audi 80 / 6-24v 034919501C 120° C 130° Max.
Deze is gemonteerd aan de achterzijde van de dikke darm die naar de radiateur loopt.
Welke sensoren bedienen : Temperatuurmeter,Signaallampje temperatuur te hoog (alarm) enz….
En kan mij ook iemand uitleggen hoe die sensoren werken ? is dit een normaal open contact die zich sluit aan bvb 120° of is dat een weerstand die naargelang de warmte hoger of lager komt ?
K heb ook nog een sensor gevonden aan de achterzijde van het motorblok.
Als ik die uitmeet bij koude motor meet ik ongeveer 700 Ohm,bij warme motor is dit ongeveer 160 Ohm.Voor wat zou die sensor dienen ? ( foto 2)
Als ik die fische afschakel van die sensor ,en leg het contact aan van de wagen ,dan blijft het lampje branden van de voor verwarming !!!
Zou die sensor enkel voor dit lampje van de voor verwarming dienen of zou die nog andere fucties hebben ? vb aanduiding van de temperatuurmeter ?
T is natuurlijk nen hele boterham,maar wie zou mij enige uitleg daarover kunnen geven.
Dank
Audi 80 Diesel Bouwjaar 1990
Comment