Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polo II air temp sensor=lucht ralenti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Polo II air temp sensor=lucht ralenti

    AAU=motor,singlepoint.In de ronde luchtfilter zit een rood blokje dat de defroster aanstuurt.Ik denk ook dat hij een beperkte hoeveel lucht geeft voor het stationair draaien omdat hij onder de gasklep aangesloten zit.Wie kent het rood blokje zijn opbouw en doel?
    Last edited by ; 25/12/2010, 23:31.

  • #2
    Ik denk ook dat hij een beperkte hoeveel lucht geeft voor het stationair draaien omdat hij onder de gasklep aangesloten zit.
    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

    Comment


    • #3
      Ok,ik had de vraag ook gesteld bij het AMT garageforum.Men heeft de vraag in de prullenmand gesmeten(diagnose-kaskes-mannen).Op het net was ik ook gaan zoeken maar het komt niet ter sprake.Bij een valstroomcarburator zitten progresieve poorten en een stationair sproeier om een zachte overgang te verkrijgen als de gasklep opengaat.De acceleratie doet natuurlijk ook mee.In zo'n monopoint zit alleen een gasklep met 2 gaatjes waar de benzine binnenloopt.Lucht moet er toch ook zijn om lambda 1 te benaderen.Wie weet het vervolg?

      Comment


      • #4
        Ik snap geen bal van wat ge zegt kerel
        2002 MX-5 NB 1.6

        2011 Honda PCX

        Comment


        • #5
          Ik was 3 jaar avondles gaan volgen.De lamda zit in de uitlaat.14,7 deeltjes lucht op 1 deeltje brandstof=de perfecte verbranding=lambda 1.------Mijn vraag:zit er een stapmotortje op de gasklep;Wat doet het rode blokje in de luchtfilter allemaal.ik heb ook veel zin om zo een blokje door te slijpen en zijn werking te beprijpen.

          Comment


          • #6
            singelpoint is bijna altijd met een stappemotor op de gasklep voor het stationair. Aangezien inspuiting net voor (boven) de gasklep gebeurd moet je zorgen dat de luchtroom de benzine nog meepakt. dit zou niet lukken met andere stationairregelsytemen zoals bypas klep (rotationele of lineaire).

            dat een lambda dient voor lambda 1 te regelen en een "perfecte" verbranding te hebben is heel kort door de bocht. Primair doel is de catalysator zijn werk te laten doen door een cyclussen van net te arm en net te rijk af te wisselen. "perfecte" verbranding is ook foute woordkeuze. Een arm (lambda > 1) mengsel kan ook "perfect" verbranden. Ideale lucht brandsoftverhouding is een beter omschrijving omdat je bij lamba 1 (14,7 gram lucht op 1 gram benzine, niet in deeltjes uitgedrukt zoals jij zegt want dan zou je andere getallen hebben) net alle benzine opbrand met de aanwezige zuurstof zonder tot vorming van CO2 en in principe geen CO (wat onstaat bij rijk mengsel).

            van het rode blokje dat jij vernoemt zou een foto tof zijn dan kunne we al iets verder. Ik ken het motortje niet dus ik kan het niet zo zeggen waarvoor het dient. Vergeet niet dat bij een singelpoint inject de enige sensor die meestal gebruikt wordt een lucht-temp meter is en verder wordt de inspuithoeveelhed bepaald door aan de hand van toerental en gasklepstand aan de hand van een in het motormangement voorgeprogrammeerde waardes (een alpha-n regeling zoals men dat noemt)
            Last edited by ; 26/12/2010, 19:09.

            Comment


            • #7
              Bij googelen vind ik geen picture.Pdf kan ik ook niet plaatsen,gsm foto 's
              Bijgevoegde Bestanden

              Comment


              • #8
                Op www.steilheck.nl kan je het misschien eens vragen, is een Polo 86(c) forum.

                E30SHOP.be
                - Alles voor uw BMW E30.
                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                Comment


                • #9
                  duidelijk dus een lucht temperatuur sensor.

                  dient dus gewoon om inspuithoeveelheid te bepalen. Als je de temperatuur van de lucht kent ken (voor de gasklep hier), je kent het toerental aan de hand van de krukassensor die er ook is op zo'n monopoint injectie blokje. En je kent de positie van de gasklep. Dan weet het motormanagment genoeg om de inspuithoeveelheid te bepalen aan de hand van voorgeprogrameerde waardes (waardes bepaald voor het specifieke blok op een testbank). Eventueel met een lambdacorrectie (niet noodzakelijk).

                  verder moet je dus niet zoeken. Stationair wordt zoals eerder gezegd met een sappenmotor op de gasklep geregeld.

                  Comment


                  • #10
                    Ik kwam vandaag de dame van de steilheck tegen.Ze was zeer content.Die echte luchttemperatuurmeter zit toch in het gasklephuis.Die temperatur regulator in het luchtfilterhuis verbind de vacuum door naar de defroster(warme lucht via uitlaatspruitstuk.Er zit geen extra luchtschuif onder het inlaatspruitstuk.voor koudstart.Niemand kan het beamen;volgens mij krijgt die motor een beperkte hoeveelheid lucht van de temperature regulator--------------------.Nog een klein vraagje.Die kleine gaatjes op de gasklep, ,kunnen die wat dichtslibben door restanten van benzine(gom)?

                    Comment

                    Working...
                    X