Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zuinige HEHC-motor verbluffend anders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zuinige HEHC-motor verbluffend anders


  • #2
    Die wankelmotoren gingen 100.000 mee.De olieschraapveren waren ook niet zo goed. 2 bougies .Emissie was ook te hoog.Bij 1 toer had hij het viertaktproces uitgevoerd..
    De stoom van de koeling gebruiken om mee te helpen draaien.Ok;ik wil het zien
    Ik ben meer voor die bussen die met een vliegwiel rond rijden.Tijdens remmen en rijden gaat de energie naar vliegwielen zodat telkens bij start en stop in de stad de energie goed wordt benut..

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door fantomas Bekijk Berichten
      Die wankelmotoren gingen 100.000 mee.De olieschraapveren waren ook niet zo goed. 2 bougies .Emissie was ook te hoog.Bij 1 toer had hij het viertaktproces uitgevoerd..
      Als ge het tegoei bekijkt kom je tot conclusie dat die problemen hier niet optreden omdat de verbranding buiten de wankel gebeurt. De wanden zullen nooit zo heet worden, een oliefilm zal dus niet aangetast worden door de verbranding zelf.
      Emissies zijn totaal anders en kunnen goed geregeld worden door de verbranding in de cylindrische ruimte appart te laten gebeuren.

      Ik vind het wel iets om in de gate te houden.
      Dit is the way to go, want al die elentrieke rommel is zever. Niks is zo goed om energie portable mee te nemen as een tankske waar ge wa naft of diesel in moet kappen. Ik zie u al een camion of een veerbood op elentieke motoren maken, ge gaat er niet ver mee geraken. Neen de enige optie op midde-lange termijn is zoeken naar hogere rendementen en andere manieren om de energie in dat tankje om te zetten in beweging.

      Oorspronkelijk geplaatst door fantomas Bekijk Berichten
      Ik ben meer voor die bussen die met een vliegwiel rond rijden.Tijdens remmen en rijden gaat de energie naar vliegwielen zodat telkens bij start en stop in de stad de energie goed wordt benut
      dat is het ook niet hoor. Hoeveel percentjes minder verbruik (dus in pricipe meer rendement over een hele rit) haal je hier mee, hoop en al een paar.
      En elke start/stop blaas je wel een hoop bucht de lucht in want dat zijn de momenten dat de diesel verbranding verre van optimaal is.


      Dat van die stoom is vrij logisch, enkel ga je dan natuurlijk water verbruiken. Maar termodynaisch is dit een perfect plaatje, je verhoogt de druk in de arbeidsfaze zonder dat je meer energie in een compressiefaze moet steken. Is in principe perfect mogelijk dus en waarschijnlijk zelfs bijlange niet de moeilijkste te realiseren uitdaging in dit project.
      Last edited by ; 18/02/2011, 13:09.

      Comment

      Working...
      X