Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verluchting-ventilatie afvoer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verluchting-ventilatie afvoer

Kan er iemand mij uitleggen hoe de verluchting in een auto werkt?

Vooraan wordt er nieuwe lucht in de auto geblazen maar via welke weg kan de oude lucht er ergens uit?

Ik ben nog nergens een luchtafvoer klepje tegen gekomen en heb de indruk dat mijn auto een slechte of geen lucht afvoer heeft, waardoor bij regenweer de achterramen snel beslaan.
    Even een raampje op een spleetje en het probleem verdwijnt onmiddellijk maar tijdelijk.
    (de ventilatie staat niet op circulatie)

Alvast merci.

je hebt een aanjager, en je hebt kieren in je auto die de overdruk van de aanjager aflaten

een normale auto is niet echt winddicht, al proberen ze er alles aan te doen om een systeem op te zetten van overdruk

Comment

Dus goed sluitende deuren zonder kieren, geen lucht afvoer?

Comment

Vroeger bij de Manta waren er een paar luchtdoorlaten ter hoogte van de basis van de achterruit. De achterkant van de hoedenplank dus, de lucht kon langs daar weg en zo via twee roostertjes aan de zijkant.

Bij de Freelander is er een rooster in de zijwand van de koffer langswaar de lucht weg kan, en zo via spleten naar de buitenlucht. Ik denk wel dat iedere wagen een of ander luchtafvoer systeem heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zeveraar Bekijk Berichten
          Kan er iemand mij uitleggen hoe de verluchting in een auto werkt?

Vooraan wordt er nieuwe lucht in de auto geblazen maar via welke weg kan de oude lucht er ergens uit?

Ik ben nog nergens een luchtafvoer klepje tegen gekomen en heb de indruk dat mijn auto een slechte of geen lucht afvoer heeft, waardoor bij regenweer de achterramen snel beslaan.
          Even een raampje op een spleetje en het probleem verdwijnt onmiddellijk maar tijdelijk.
          (de ventilatie staat niet op circulatie)

Alvast merci.
          zit je niet per ongeluk ergens met een lek ofzo dat het vochtig word in de auto ?
          mijn wagen dampte vroeger ook ongelooflijk hard aan ( meestal nadat ik ermee had gereden hij een tijdje stil stond. vooral de achterruit wa een probleem.
          dankzij nieuwe weatherstripping heb ik er bijna geen last van.

Comment

In elke auto bijna kan er lucht weg.Omdat je de deur dicht doet moet de druk weg kunnen anders vliegt je ruit eruit.Die luchtroosters zitten meestal verborgen aan de achterbumer.Er bestaat ook de' recirc ' waarbij de binnenlucht herbruikt word om terug op te warmen.

Comment

Bedankt voor de antwoorden,

-er is geen waterlek te bespeuren, alles is binnen droog.

Morgen gaat de auto op eerste onderhoud zal ze eens vragen om onder de achterbumper te kijken en het probleem op te lossen.

Comment

Working...
              X