Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kent er iemand gps die nwe wegen bijvoegt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kent er iemand gps die nwe wegen bijvoegt

4 jaar terug zocht ik de Ikea in Barcelona.Het was een nieuw aangelegde straat en niet te vinden.Navtec was 1 jaar oud.Hablo espagnol was niet van toepassing.
    Die self update gps zouden werken met proximus.Of zie ik dat verkeerd?
    In B zijn er regelmatig nieuwe straten in de industrieparken plus dan het veranderen van enkelrichtingen.

Ik denk dat ze bij Tomtom zo'n functie hebben.

Comment

JA naargelang het merk en type, kan je altijd je gps effe op je pc aansluiten en de nieuwe ge update mappen op je gps copieren.(kan betalend zijn naargelang merk etc...)

Comment

Als ik zo 'n stadje wil inzoomen dan gaat het niet.Sta ik voor de stadspoort dan gaat het plots wel.Is dit info van de sateliet ?
        Dan nog die vraag over de self updating van de gps;zou dit niet gaan via de tmc?
        Die tom tom's hebben een gyroscoop inzich zodat zij in een tunnel de afslag nog vinden via de aansluiting aan de km teller en na bochten.

Comment

via tmc gaat dit niet.Tmc gebruikt radiogolven ,daar kan geen data door.
          Het is zoals rds info op je autoradio

Comment

TMC-radiogolven bevatten nogal veel data ... anders kan uwe ontvanger daar zijn informatie nooit uithalen die 'em nodig heeft om z'n display aan te sturen.
            GPS'sen kunnen op 2 manieren ge-updated worden, nml. de firmware van het toestel EN de kaartinformatie. Firmware-update's gebeuren regelmatig, soms 4x jaar, ff updaten via de website van de fabrikant en klaar is kees. Kaartinformatie, meestal is er slechts 1 major update per jaar, zowel bij TT als bij Garmin ( de 2 grootste die ik ken). De allerlaatste nieuwste software voor versie 2011 is bij elkaar gezet in 2010 met data die in 2008 en 2009 verkregen is.
            Vb : op 5 jaar tijd is hier een complete wijk uit de grond gestampt, het laatste huis is nu gebouwd, en toch staat er in versie 2011 slechts 3 van de 5 nieuwe straten op het plan. Vorig jaar was dat nog ingekleurd als bos. Garmin noch TT vergaren die informatie ook niet, ze kopen die van kaartmakers zoals Navteq. Het enige wat ze wel doen, is hier en daar sporadisch bijsturen, en dat zal eerder de commerciële informatie zijn zoals telefoonnummers en adressen van restaurants, want daar is poen voor betaald, en dan kan het best maar in orde zijn ook.

Comment

tomtom heeft zo'n updates toch via mede tomtom gebruikers ?
              TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Ja, maar niet via "druk-op-de-knop" en iedereen krijgt andere info op z'n TT , genre Coyote.
                Niet verwarren met LIVE-functie, dat gaat enkel over controle's, wegenwerken etc.

Comment

Working...
                X