Mededeling

Collapse
No announcement yet.

remklauw,zuiger werking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • remklauw,zuiger werking

    Kromme schijven hoeft niet persé te harde blokken,slechte schijven of wild west aandraaien wielbouten te zijn.Die rubber in de klauw dicht af,vervormt bij het remmen zodat bij rem loslaten de zuiger iets terugtrekt.Oud en hard rubber doet dit niet meer.
    Bij een oude Acona moest ik een bandijzer gebruiken om die piston te bewegen.Dus ik denk dat de piston afslijt en kantelt zodat die blokkeert.(binnenkant cilinder was roestvrij en voorzien van blauw remmenvet)
    Bij een startspoel van een starter heb ik dit ook al eens gezien dat de solenoide blokkeert desondanks ik er vet heb ingedaan.Wie gelooft het of kan het beamen?

  • #2
    Na wat googelen naar calliper heb ik mijn info wel.Die rubber op de zuiger rolt een beetje op zodat hij nadien de zuiger een beetje terugtrekt
    De geleiders mag je enkel insmeren met lichte ole,teflon bvb.Kopervet zou vacuum creeren en griperen zodat de klauw blijft hangen
    Het mag allemaal niet gecorrodeert zijn en een oude piston seal en alu corrosie kan het ook doen stroef doen gaan.Stofkap moet ook dicht zijn.
    Bijgevoegde Bestanden

    Comment

    Working...
    X