Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vermogen winst - Motor Grootte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vermogen winst - Motor Grootte

Hallo,

Ik was van plan om een sport uitlaat+spruitstuk onder mijn auto te hangen.
    Alleen hoorde ik van een kennis dat de vermogen winst veel kleiner is als je cilinder inhoud kleiner is.

En aangezien ik een 45 pk Clio heb weet ik dus niet of ik straks maar 10pk of minder omhoog ga.
    Want daar heeft die kennis wel een punt, van dat geld kan je beter voor een nieuwe auto sparen en dan heb je meer pk''s dan met je uit laat systeem.

Bedankt alvast voor het advies.

Met vriendelijke groet,
    rzanten
    Last edited by ; 24/05/2011, 15:01.

Sparen voor de volgende zou ik zeggen.
    Je gaat geen +20% vermogen winnen met hetgeen je beschrijft.

Comment

acceleratie : Pk / kg

in jouw geval beter stukken carrosserie uitsnijden, achterbank eruit of stukken vervangen door plastiek

Comment

Klopt het dus wat mijn kennis zegt?
        Hoe kleiner je motor is hoe minder PK je er uit gaat halen door een ander uitlaat systeem er op te zetten?

Comment

tuurlijk klopt dat, no replacement for displacement.

je kan toch moeilijk verwachten datje evenveel winst gaat halen uit een 1.2 motortje als uit een 2.0 motor.
          da kon je beter een nog kleinere motor steken

Comment

Nu de vraag, op hoeveel pk extra ga je uit komen als je een sportuitlaat + spruitstuk er toch onder gaat hangen?

Praat je dan over 10 extra pk of minder/meer?

Thanks

Comment

Spaar je geld simpelweg, zelfs 55 of 65pk blijft gewoon tam om eerlijk te zijn.

Comment

Een Clio met 45pk? Naar mijn weet was de 1990-1994 1.1 met 50pk de slapste Clio allertijden. Daarna werd dat een 1.2 8 klepper met 60 pk.

Voila, je hebt al opslag minstens 5 pk bij. Als dat geen goedkope tuning is!
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

Comment

Het is me duidelijk.
                  Bedankt voor de reacties.

Comment

hoe groter je cilinderinhoud hoe meer pk's je hebt en hoe meer je er "extra" kan laten geven.
                    met een sportuitlaat enzo, geven de merken pk winst op van vb 10pk, maar dat is dan voor zwaardere wagens, als je 55pk hebt kan je daar geen +10pk gaan bijkrijgen door een uitlaat hé. dat zou idd uitkomen op 20% vermogenwinst !
                    je zal mogen rekenen op 5% meer pk, dus 2,5 pk bij.

idd spaar je geld voor andere leukere dingen te doen, of voor je volgende wagen die op zich meer pk's kan hebben dan, want daar nu geld aan spenderen zal je spijt van hebben.

good luck

Comment

die blokjes draaien zelfs veel lager dan 6000 toeren
                      de 1.2 van 55pk haalt zelfs maar 5500 ....
                      met andere woorden: extra vrijere afvoer en extra hoger debiet zal je niet zoveel helpen
                      ik gok op 1-2%

Koop een oude w124 200D

Comment

Working...
                      X