Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Reservewiel opel Insignia vervangen door thuiskomertje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Reservewiel opel Insignia vervangen door thuiskomertje

Beste forumlezers,

Ik heb bij aankoop van mijn Opel Insignia 5drs een volwaardig reservewiel gekregen (per vergissing want ik had een klein reservewiel besteld). Ze hadden me het plaatsbesparend reservewiel aangeraden omdat je hiermee toch zo'n 8 cm kofferdiepte mee wint.

Nu ons dochtertje geboren is, had ik toch graag die 8 cm extra kofferruimte gehad. En wil ik dus het volwaardige reservewiel vervangen door een klein wiel.

Ik heb mn groot wiel eruit gegooid en ook de isomoblokken die de 8cm verhoging gaven. MAAR nu merk ik dat er aan de achterkant vd kofferbodem (tegen de achterzetels) een metalen balk zit die even hoog zit als de isomoblokken. Hierdoor krijgk mn bodem dus niet volledig naar onder.

Zijn er mensen die weten of dit zo is bij een insignia of dat je die metalen balk ook kan verwijderen? Of moet je de bodem gewoon schuin laten aflopen?

Bedankt al voor jullie hulp!!

Die metalen balk is een onderdeel van uw chassis. Hieronder zitten de twee draagarmen van uw achterwiel ophanging.

Je kan dit niet verwijderen, want dan verwijder je ook uw achteras...

Dit is bij een Opel Vectra C trouwen ook al zo gemaakt.

Comment

Inderdaad, zo is ondertussen gebleken.
      Om van een volwaardig reserviewiel over te stappen naar een klein reservewiel heb ik dus een nieuwe mat, een nieuwe bout en dus het nieuwe wiel moet kopen (alles samen zo'n 200 euro).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tofke01 Bekijk Berichten
        Inderdaad, zo is ondertussen gebleken.
        Om van een volwaardig reserviewiel over te stappen naar een klein reservewiel heb ik dus een nieuwe mat, een nieuwe bout en dus het nieuwe wiel moet kopen (alles samen zo'n 200 euro).
        dat gratis groot wiel was dus geen cadeau

Comment

ik snap echt niet waarom je een normaal wil vervangen door eentje waar je maar 80 mee mag.
          Ik heb zo ooit eens met de kids in plopsa de Panne gestaan. En dan tegen 80 naar noord antwerpen is leuk hoor.
          Denk toch nog maar eens na

Comment

Snap ik eigenlijk ook niet. Ik moest noodgedwongen een thuiskomertje nemen, want voor een volwaardig reservewiel is er niet voldoende plaats meer. Ik zou veel liever een echt reservewiel hebben i.p.v. een thuiskomertje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
              dat gratis groot wiel was dus geen cadeau
              Nee, inderdaad! De garage had wel een geste gedaan om de mat er gratis bij te geven. Moest dus enkel de velg en de band betalen. En ze waren ook bereidt mijn groot reservielwiel over te kopen. Maar het leek me toch wel handig voor verre afstanden om het nog bij te houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                ik snap echt niet waarom je een normaal wil vervangen door eentje waar je maar 80 mee mag.
                Ik heb zo ooit eens met de kids in plopsa de Panne gestaan. En dan tegen 80 naar noord antwerpen is leuk hoor.
                Denk toch nog maar eens na
                Ik heb geen thuiskomertje gekregen, maar een plaatsbesparend reservewiel. Hier staat geen snelheidsbeperking van 80 km/h op. Wel een snelheidsindex van 140 km/u ofzoiets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                  Snap ik eigenlijk ook niet. Ik moest noodgedwongen een thuiskomertje nemen, want voor een volwaardig reservewiel is er niet voldoende plaats meer. Ik zou veel liever een echt reservewiel hebben i.p.v. een thuiskomertje.
                  Een volwaardig reserviel past wel in de insignia, maar dan moet je dus ook een andere vloermat krijgen en verlies je een bijkomende 8cm in kofferdiepte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tofke01 Bekijk Berichten
                    Beste forumlezers,

Ik heb bij aankoop van mijn Opel Insignia 5drs een volwaardig reservewiel gekregen (per vergissing want ik had een klein reservewiel besteld). Ze hadden me het plaatsbesparend reservewiel aangeraden omdat je hiermee toch zo'n 8 cm kofferdiepte mee wint.

Nu ons dochtertje geboren is, had ik toch graag die 8 cm extra kofferruimte gehad. En wil ik dus het volwaardige reservewiel vervangen door een klein wiel.

Ik heb mn groot wiel eruit gegooid en ook de isomoblokken die de 8cm verhoging gaven. MAAR nu merk ik dat er aan de achterkant vd kofferbodem (tegen de achterzetels) een metalen balk zit die even hoog zit als de isomoblokken. Hierdoor krijgk mn bodem dus niet volledig naar onder.

Zijn er mensen die weten of dit zo is bij een insignia of dat je die metalen balk ook kan verwijderen? Of moet je de bodem gewoon schuin laten aflopen?

Bedankt al voor jullie hulp!!
                    Wij krijgen met 1 kind alles in de koffer van een A3 sportback. Ik zou je om die 8 centimeter echt niet teveel zorgen maken.
                    1991 BMW E30 318is

Comment

Working...
                    X