Ik zie soms auto's rijden met een zwarte stalen velg zonder wielscheel.De reden zou ik niet direct kunnen verzinnen.Ijsophoping erin of mss kwijt geraken.Zout vreet aan de mooie wielschelen of alu velgen.Een hond komt er zijn behoefte tegen doen.Er past geen wielscheel op.Door de tragere snelheid en dichtmaken met een wielscheel krijgt de rem te weinig koeling.Door diefstal en om de zoveel mnd andere modellen hoeft er geen sierdeksel op.Of is het van;ziehier,ik heb winterbanden!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Winterbanden zonder wielscheel?
Collapse
X
-
Hier is 't eerder van: niet nóg meer uitgeven aan de bedrijfswagen.
Een set winterbanden à € 450 is al genoeg... € 80 voor een bijkomende set wieldeksels vind ik money not well spent. Zwart staal of grijs plastic, 't oogt allebei mottig.
-edit-
Zwart staal bedekt door remstof blijft zwart staal... een wieldeksel bedekt met remstof wordt daarentegen een vuil wieldeksel. Aan 250km per dag vind ik dat ook wel belangrijk: hoe lang blijft een auto proper ogen.Last edited by sibi; 14/12/2011, 22:40.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
-
Ik denk eerder dat het is om contrast te maken met hun alu velgen in de zomer.
Want met een wielkap erop lijkt het eerder alsof ze een basisversie hebben en dat willen ze zekerlijk niet.
En de meeste wielkappen zijn nu ook niet meer zo mooi te noemen (in de tijd dat mijn auto nieuw was wel nog, maar toen konden de dieren ook nog spreken )
Comment
-
deksels erop of niet
ook ik heb sinds dit jaar winterbanden op stalen velgen
eerst reed ik rond ...zonder sierdeksels
nu rijd ik rond mét sierdeksels
reden : het was geen zicht
als je de velgen en deksels met een speciale wheelwax beschermt , kan er echt niet snel iets mee gebeuren, daar is het poetsen goed voor denk ik dan maar .
het is idd een tijdje geleden "in" geweest om rond te rijden met enkel stalen velgen, reden :
nu ziet iedereen dat ik winterbanden heb
sommigen vinden het zelfs mooi , ik niet dus
feit is : ALS je al eens een schuiver maakt is het geen doodzonde dat die deksels en stalen velgen een "trek" krijgen, ze kunnen echt wel tegen een stootje
als je nu alu-velgen had gehad en je doet zo'n schuiver : niet echt mooi meer hé , daarom heb ik gekozen voor stalen velgen mét deksels
al dat zout is trouwens niet zo goed voor elke velg (zeker niet voor alu) , en als je bvb elke week je velgen goed afspoelt is er al veel te vermijden ivm invreten door zout en andere troep...
met meer of minder koeling/warmte heeft het niks te maken , het is trouwens ..winter en dan is alles al koud en voor je dit warm krijgt moet je al als een gek gaan remmen continue
Comment
-
*beetje late reply*
Stiekem vind ik het soms ook wel 'mooi' om eens gewoon op zwart staal rond te rijden, indien ze nog proper zijn en niet roestig of vol stoeprandschade en remstof. Straalt ook een beetje 'I don't care' uit, in tegenstelling tot de zomervelgen.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
Comment