Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Duke’s axiale kantelschijfmotor
Collapse
X
-
Als het lease is wil ik het eens gebruiken.Levensduur voor partikulier gebruik?Zoals hierboven gemeld,de afdichting aan bovenkant cilinders.Er is daar verbranding met de onreinheden , hitte + drukken+aanzuig.
Een wankelmotor heeft ook een korte levensduur + de zuigerveerproblemen.
De media is sterk,opgepast.Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Alle voordelen in acht genomen is dit en IDEALE vliegtuigmotor voor piston engine bakjes!
Nu heeft een C172 bijvoorbeeld een luchtgekoelde 4cyl boxer 5.8L die 180PK levert.
Door het grote verschil in atmosferische druk en dus partiële zuurstofdruk is de grote inhoud nodig om ook op hoogte voldoende zuurstof te hebben om te verbranden. Hierdoor heb je ook grotere compressieverhoudingen waardoor er speciale, dure fuel nodig is (AVGAS 100LL) Deze tank je bij BP op je lokale vliegveld aan pakweg 2.8€/L en de bak verteert vlot 40L/u
Deze motorzou hoge compressieverhoudingen kunnen bieden met zelfs 91 octaan fuel?! ->Ideaal!
Komt hierbij dat je geen of minder oververhitting krijgt van de cilinderkop en dus geen detonatie. Dat is één van de grootste gevaren bij vliegtuigmotoren: mengsel wat te arm, temp gaat omhoog, detonatie, krukas die mogelijk breekt, gedaan met spelen. Eureka dus bij deze motor!
Verder: Lager gewicht: Ideaal, Meer vermogen: ideaal, minder vibratie, perfect en minder slijtage door minder onderdelen: naast goedkoper ook veiliger!
Ik zie er dus toekomst in, al zeker in luchtvaart... Als alles idd zo goed en betrouwbaar is als het lijkt!
Comment
Comment