Een tweetal weken geleden heb ik in de avondschool mijn wielen afgehaald om eens goed te poetsen. Terwijl heb ik voor - en achterbanden gewisseld. In het naar huis rijden viel me vanaf 60 à 70km/h een ongewoon geluid op, een soort geratel, vergelijkbaar met een zwierende wasmachine. Het geluid is niet superluid, maar met de radio uit is het toch goed hoorbaar. Als ik sneller rij, gaat het ook sneller ratelen.
Ik dacht dat het een nagel of vijs was die in één van de banden zat. En inderdaad, in mijn rechtervoorband zat een nagel. Deze heb ik laten verwijderen. Maar het geratel is er helaas nog steeds.
Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik denk misschien aan een kapotte wiellager? Maar ik snap niet wat ik verkeerd zou kunnen gedaan hebben aan vier wielen afhalen en weer opzetten...
Alvast bedankt voor jullie opinies & hulp!
Ik dacht dat het een nagel of vijs was die in één van de banden zat. En inderdaad, in mijn rechtervoorband zat een nagel. Deze heb ik laten verwijderen. Maar het geratel is er helaas nog steeds.
Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik denk misschien aan een kapotte wiellager? Maar ik snap niet wat ik verkeerd zou kunnen gedaan hebben aan vier wielen afhalen en weer opzetten...
Alvast bedankt voor jullie opinies & hulp!
Comment