Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweetaktdiesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tweetaktdiesel

    Motortechniek onder de loep: de FairDiesel



    Weleens gehoord van de swashplate- danwel barrel-motor? Het is een motorprincipe dat sinds 1911 de ronde doet en waar veel bedrijfjes al mee aan de haal zijn gegaan. Eén van de meest recente toepassingen is het motoridee van het Britse FairDiesel.


    Een tweetakt dieselmotor met gigantisch veel koppel. Dat klink wel heel erg scheepsvaart, nietwaar? FairDiesel meent dat hun uitvinding (die al eventjes bestaat) in veel meer situaties kan worden toegepast. Zelfs als generator. Zei daar iemand range-extender ?






    The FairDiesel opposed-piston barrel engine





    YourMoby informeert, adviseert en faciliteert alles op het gebied van nieuwe mobiliteit. Lees meer over elektrisch rijden.


    Rajatiktok merupakan provider parlay bola pasaran termurah. Keamanan data terjamin serta memiliki kualitas kecepatan pasang taruhan bola anti lelet.

  • #2
    zal0g

    Comment


    • #3
      Een BMW 011d !
      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

      Comment


      • #4
        Leutig, maar is het met kleppen of poorten? Weinig concrete info over te vinden.
        De cilinderruimte wordt gevuld met lucht onder druk en de brandstof wordt ingespoten als de cilinder bijna bij elkaar zijn. Is er dan wel een goede vermenging lucht-brandstof? Geen gevaar voor de injector?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
          Is er dan wel een goede vermenging lucht-brandstof?
          euhm ... diesel?

          Comment


          • #6
            Ik zie daar wel enkele problemen.
            1. hoog koppel heeft wel nood aan sterke overbrenging
            2. Hoge toeren zullen niet gehaald worden, tenzij met extreme washplate slijtage (de zuigers slijten en vreten continu op de gedraaide platen.)

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
              euhm ... diesel?
              diesel is toch een brandstof? en dat moet ook mengelen.

              Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
              Ik zie daar wel enkele problemen.
              1. hoog koppel heeft wel nood aan sterke overbrenging
              2. Hoge toeren zullen niet gehaald worden, tenzij met extreme washplate slijtage (de zuigers slijten en vreten continu op de gedraaide platen.)
              Het zal toch of zijn zeker? Of hoog koppel of hoge toeren. En als je een hoog koppel hebt, waarom zou je dan nog hoge toeren willen?

              Generator : voor 50Hz heb je 1500rpm nodig, voor 60Hz heb je 1800rpm nodig.
              Je kan ook met een tandwielkast werken bij lagere toeren en hoger koppel.

              op de link van groen7.nl las ik iets voor scheepsvaarttoepassing. Daar is hoog koppel veelal interessanter dan hoog toerental, want schroef wil lage toeren (efficiënter) en een TWK is altijd verlies, dus hoe lager toerental, hoe toffer voor de schroef en de aandrijflijn.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                diesel is toch een brandstof? en dat moet ook mengelen.
                Ik zou eens opzoeken hoe een 4-takt diesel werkt ...

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                  diesel is toch een brandstof? en dat moet ook mengelen.
                  dieselmotor = zelfontbrander =/= "mengsel"motor

                  eens opzoeken


                  Het zal toch of zijn zeker? Of hoog koppel of hoge toeren. En als je een hoog koppel hebt, waarom zou je dan nog hoge toeren willen?

                  Generator : voor 50Hz heb je 1500rpm nodig, voor 60Hz heb je 1800rpm nodig.
                  Je kan ook met een tandwielkast werken bij lagere toeren en hoger koppel.

                  op de link van groen7.nl las ik iets voor scheepsvaarttoepassing. Daar is hoog koppel veelal interessanter dan hoog toerental, want schroef wil lage toeren (efficiënter) en een TWK is altijd verlies, dus hoe lager toerental, hoe toffer voor de schroef en de aandrijflijn.
                  Wel ja, als generator zal dit zeker nog ok zijn als principe.
                  Maar de slijt op dat gewrongen schijfke zie ik niet goe zitten. Olie zal vlug vol schilfers en vuiligheid zitten.

                  Comment


                  • #10
                    brandstof dat ontbrandt heeft lucht nodig. Als de diesel en de lucht niet vermengeld zijn : slechte verbranding.

                    Twee zuigers bewegen zich tegenover elkaar, en bij samenkomst in het midden van een cilinder wordt de ingespoten diesel onder hoge druk tot ontbranding gebracht.
                    Hieronder wordt de ‘slag’ die in de cilinder wordt gemaakt weergegeven. De aangevoerde lucht wordt onder druk in de cilinder geperst, wat het rendement van de motor flink verhoogd. Vergelijkbaar met de drukvulling in reguliere dieselmotoren.
                    (de hieronder is eigenlijk hierboven die bewegende tekening van die zuigers loodrecht tegenover elkaar).

                    Bij de "klassieke" tweetakt is er ook een inspuiting van de diesel, en die diesel is wel verneveld en allemaal, maar moet ook de tijd krijgen om te kunnen vermengen IN de cilinder. (heeft niets met mengmotor of zo te maken : is elementaire verbranding )

                    Zelfontbranding =/= ontbranden zonder zuurstof. Zou properkes zijn anders. Zelfontbranding wil zeggen dat er geen externe energiebron moet zijn om tot ontbranding over te gaan.

                    Comment


                    • #11
                      de lucht zit er al lang in en gecomprimeerd (energie) de diesel ontbrandt bij inspuiting

                      Comment


                      • #12
                        Doet mij meer denken aan zo 'n ding om grond aan te stampen.Als Je 2 pistons uit elkaar laat gaan door ontbranding zal er altijd 1 zijn die rapper is(is dat ding trillingsvrij?).De schijven zullen de vliegwielen zijn.Opstarten moet je dat nog doen met een lont?
                        Alles heb ik niet gelezen of gezien.Ik denk dus verbrandingskamer in de piston(direkte inspuiting) en evtl een elektrisch bediende commonrail injektor erop voor voorinspuiting zodat het niet is als die eerste luidruchtige tweetaktdiesels.
                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                          de lucht zit er al lang in en gecomprimeerd (energie) de diesel ontbrandt bij inspuiting
                          Wat probeer je nu te bewijzen? gewoon_ik heeft toch gelijk. Waarom wordt diesel onder 2000 bar ingespoten? Juist ja om het fijn te vernevelen zodat het goed mengt met de lucht. Zo fijn zelfs dat er fijnstof ontstaat wat eigenlijk niet zo fijn is

                          Comment

                          Working...
                          X