Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Banden vervaldatum

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Bij winterbanden merk je dat precies feller dat de kwaliteit achteruit gaan per jaar.

Heeft misschien ook te maken met de warme temperaturen waardoor winterbanden minder grip hebben? Ik merk toch ook een gigantisch verschil tussen de twee, op mijn eigen wagen liggen winterbanden en ik rij heel dikwijls met wagens met zomerbanden. Het gripverschil is echt ongelofelijk, zeker op een nat wegdek waar geen water blijft staan.

Comment

Ik ben ook aan het zoeken gegaan naar nieuwe banden. Na dat mijn zomerbanden het profiel niet meer hadden laten groeien moest ik er ook maar eens aan geloven. Ik heb hier eerst eens rondgekeken en mij toch maar voor een set Pilot Sport PS2 voorzien. Ik heb ze al thuis op de velg. Nu maar wachten totdat het weer zomer wordt
      Last edited by ; 14/01/2013, 09:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Heeft misschien ook te maken met de warme temperaturen waardoor winterbanden minder grip hebben? Ik merk toch ook een gigantisch verschil tussen de twee, op mijn eigen wagen liggen winterbanden en ik rij heel dikwijls met wagens met zomerbanden. Het gripverschil is echt ongelofelijk, zeker op een nat wegdek waar geen water blijft staan.
        een winterband in de zomer zal zeker niet minder grip hebben dan in de winter.
        u probleem is eerder dat u band zeer snel zal afslijten doordat het rubber te zacht wordt.
        maar plakken zullen ze doen. Zie banden een beetje als kauwgom.

Comment

Ik heb momenteel winterbanden van 11 jaar oud. Profieldiepte is nog goed, vertonen geen verduring enz... . Ondervind wel dat bij regen de grip veel minder is dan vroeger. Net alsof ze hard zijn. Vooral op rotondes.

Waarschijnlijk is het beste om 4 nieuwe te laten monteren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
            yups, beter nieuwere monteren
            Volledig akkoord! Ik heb besloten om straks nieuwe banden te kopen. Veiligheid is belangrijker dan de centjes.

EDIT: voila, nieuwe banden liggen erop.
            Last edited by ; 10/01/2013, 15:25.

Comment

Half jaar over tijd.

Ja ik voelde het verschil. Het rubber van de oude banden was hard geworden en de nieuwe banden reden zachter.

Comment

Het viel mij op dat aan het Lago Maggiore veel Italianen en Zwitsers op hun winterbanden bleven rondkarren. Moet toch verschrikkelijk slijten bij buitentemperaturen van boven de dertig graden...

Sent from my iPad using Tapatalk
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

stel ge doet 30 000km jaar, je monteerd je winterbanden van november tot maart. in de winter rijd je ook iets minder dan de zomer, stel 10 000km/jaar.
                  na 5jaar zijn u winterbanden SLECHT, beter is ze na 3jaar vervangen.
                  als je er 2 winters mee rijd zijn die banden alles behalve versleten. kan je beter het hele jaar doorrijden in het 2de jaar en die banden gewoon verslijten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
                    Ik vond het ook een raar verhaal. Enfin hij doet wat hij wil he. Tzijn michelin bandjes als ik me niet vergis. Persoonlijk rij ik ook al op 12 jaar oud rubber en ondervindt daar geen problemen van. Maar reservewielen staan stil en zullen sneller verharden denk ik dan.
                    Levensgevaarlijk! Spelen met jouw eigen leven maar vooral ook van andere weggebruikers voor de prijs van 4 nieuwe banden! Werkelijk ongelooflijk! En dan nog het risico dat uw eigen verzekering de schade dat je hebt berokkend in geval van ongeval , verhaalt op jou ! Good luck ! En dit allemaal voor de verslavende geur en liefde van ..... Geld !

Comment

Misschien een interessant bericht in het kader van dit topic:

Het Amerikaanse Sherrif’s Department heeft zijn onderzoek naar het fatale ongeval van Paul Walker en Roger Rodas afgerond, en komt tot de conclusie dat een gereden snelheid van 93 mph (149,6 km/u) de hoofdoorzaak van de Carrera GT-crash is geweest. Bovenstaande zal niet als een verrassing komen, doch het is een conclusie van de onderzoekende […]

Comment

Working...
                      X