Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veel carterdamp = versleten motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Veel carterdamp = versleten motor

    (Motor 389)
    Men rijdt L en R binnen om er naar te kijken.Dit nieuw ,dat nieuw= €'s
    Hij rookt geen blauwe damp,een beetje condens wat.Carterdamp genoeg.
    Nu de carterluchting een gesloten systeem is geworden hebben we een paar symptomen ;-durft soms inhouden bij willen vertrekken
    -plots een plof,motor valt stil,schiet terug in gang en rijdt normaal(tijdens opwarmfase)
    Het gesloten cartersysteem(occas) heeft in de R kleppendekselstop een kogel zitten die afsluit bij ralenti.
    Stel dat de carterdruk teveel is,de aanzuig van de motor is dan te gering bij ralenti .
    Kopcilinders zijn gereviseerd geweest.Welke kosten nog?

  • #2
    en als ge een compressiemeting van alle cilinders laat doen, hebben die dan de juiste en vergelijkbare waardes. Te hoge carterdruk is te wijten aan twee zaken: ofwel motor versleten (kan zuigerwand zijn, kunnen ze zuigerringen zijn) waardoor verbrandingsdruk in het carter komt, ofwel slechte afvoer van carterdampen waardoor een drukopbouw mogelijk wordt. Normaal gezien zit ge met een systeem dat de carterdampen via onderdruk terug aanzuigt in de inlaatcollector. Als de motor echt versleten is moet ge dat ook merken aan de olie die ge aflaat.
    Kan ook een probleem met de olie zijn die je gebruikt. De zuigerringen zorgen op zich niet voor de dichting tussen zuiger en zuigerwand, wel die olie die er tussenzit. Als die te lopend is hebt ge ook problemen.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #3
      Ik verdenk wel nr 7 en 8 ,die geraakten moelijk aan 8,7 bar.De andere zaten op 9,5 bar.De draad v/h bougiegat is groter dan normaal dus het was met zo'n rubber neus pushen en starten(gasklep en chokeklep stonden open.En mss ja,ik had evtl wat olie in die slechte cilinders kunnen spuiten voor de compressieopbouw(vergeten).
      We hebben eens naar zo'n meeting geweest.De hollanders laten gewoon de motor boren(ca 3 K €).Zij willen geen gezever met het rijden op lpg.
      De kosten van nu zijn bijna even hoog(erkende Mustang-garages in Nl en B) en nog,en nog......

      Comment

      Working...
      X