Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel eye insignia ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel eye insignia ?

Beste mensen,
    Ik vraag mij af hoe ik het lezen van verkeersborden e.d. Moet/kan activeren op mijn insignia.
    2009 2.0cdti hatchtback diesel.
    bi xenon, navigatie, erg veel opties en knopjes maar kan dit gevraagde niet vinden.
    camera wel aanwezig want automatisch licht werkt ook.
    ik kan het ook njet gewaar worden in het boekwerk van de auto.
    wie weet het ?

Weet je zeker dat deze optie op de auto staat?

Ik zou dan best eens vragen aan de dealer. Maar hier zullen de Isignia rijders van het forum je een uitgebreid antwoord op geven

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palmblad Bekijk Berichten
      Beste mensen,
      Ik vraag mij af hoe ik het lezen van verkeersborden e.d. Moet/kan activeren op mijn insignia.
      2009 2.0cdti hatchtback diesel.
      bi xenon, navigatie, erg veel opties en knopjes maar kan dit gevraagde niet vinden.
      camera wel aanwezig want automatisch licht werkt ook.
      ik kan het ook njet gewaar worden in het boekwerk van de auto.
      wie weet het ?
      automatisch licht werkt meestal gewoon met een sensor, dus er hoeft niet per een camera op te zitten.
      Spring even binnen bij opel, die weten dat meteen te zeggen.
      Last edited by Glitchdj; 23/11/2012, 00:37.
      Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
      #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
      #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
      #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
      #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
      #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
      #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

De licht/regensensor en Opel eye zijn twee verschillende opties.
        dus alls je de LR sensor hebt wil dit niet zeggen dat je ook Opel Eye hebt.
        Zou dan toch tussen de optielijst op je factuur moeten staan.
        Je bedoelt de "Traffic Sign Detection" die een van de twee functies van de Opel Eye is.
        Heb je deze functie dan vind je deze op het submenu van de boordcomputer tussen de snelheidsmeter en de toerenteller.
        Je hebt dan ook een toets op je stuurwiel om het laatst opgenomen verkeersbord op te roepen.
        Je hebt dan ook "Lane Departure Warning". Daar heb je ook een extra toets en verklikkerlicht voor.
        Last edited by ivob2; 22/11/2012, 19:44.

Comment

Is het niet zo wanneer automatisch licht hebt , dat je dan zeker geen Opel Eye kan hebben?
          Zijn 2 optie's die niet compatibel zijn, dacht ik!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
            Is het niet zo wanneer automatisch licht hebt , dat je dan zeker geen Opel Eye kan hebben?
            Zijn 2 optie's die niet compatibel zijn, dacht ik!
            Volgens mij kan je alletwee hebben de garagezal dit wel weten

Comment

Beste mensen,
              ik heb navraag gedaan en het blijkt alsvolgt te zijn.
              het is het een of het ander.
              heb je automatisch groot licht dan heb je geen opel eye en andersom.
              Ik hoef dus niet verder te zoeken.
              iedereen bedankt voor het meedenken en tot een evt. Volgende keer.

Comment

Ook leuk om je daarvoor te registreren en 2 berichten te posten

Comment

Nu kan ik helemaal niet meer volgen. Automatisch groot licht heeft toch niets te maken met de optie lichtsensor.
                  Deze sensor schakel alleen de dimlichten aan en uit bij duisternis/tunnel en niet het groot licht.
                  De lichtsensor en regensensor zitten in de optie Zicht en Lichtpakket (ALC en TTW).
                  En Opel Eye kan je alleen krijgen als je ook het Zicht en Lichtpakket neemt.
                  Het automatisch groot licht is een onderdeel van de optie Bi-Xenon koplampen.
                  En deze optie is ook alleen maar verkrijgbaar als je het Zicht en Lichtpakket neemt.
                  Een eerste vereiste is dus het zicht en lichtpakket.
                  Daarboven kan je dan Bi-Xenon lampen nemen, of Opel Eye, of beide voorgaande.
                  Het automatisch groot licht (Bi-Xenon) is dus wel te combineren met Opel Eye.
                  De licht- en regensensor is een vereiste voor zowel Bi-Xenon als Opel Eye.
                  Volgens je eerste post heb je het zicht en lichtpakket (automatisch licht) en Bi-Xenon lampen (automatisch groot licht).
                  Je kan dus perfect Opel Eye hebben (maar je dient dan wel deze optie in meerprijs genomen te hebben).
                  Last edited by ivob2; 23/11/2012, 22:45.

Comment

Volgens mij kan je Opel Eye + Bi-xenon met lichtsensor hebben !
                    Maar niet Opel Eye + "automatische groot lichten" ...

Comment

De lichtsensor (ALC) maakt toch geen deel uit van het Bi-Xenon pakket maar van het TSQ pakket.

En de automatisch grootlichten (TQ5) maakt echter wel deel uit van de optie Bi-Xenon.

Voor zowel Opel Eye als Bi-Xenon is het Zicht en licht pakket (TSQ) een must.
                      Eenmaal je het Zicht en licht pakket als optie genomen hebt kan je er zowel Bi-Xenon (T4F) als Opel Eye (UFL) of beiden als optie er bijnemen.
                      En de automatische groot lichten (TQ5) zijn, zoals gezegd, een onderdeel van het Bi-Xenon pakket. Die komen niet te vervallen in een combinatie.

Als je het Bi-Xenon pakket neemt komt wel de elektrisch te verstellen koplampen te vervallen wat nogal logisch is want het Bi-Xenon pakket heeft al het onderdeel automatische koplampverstelling (TR7).

De Opel-configurator laat deze combinatie perfect toe, zowel in de ST als in de PW, vanaf het uitrustingsniveau Edition 150 years.
                      (opties niet mogelijk bij niveau Comfort en standaard (TSQ) bij Cosmo en OPC)
                      Last edited by ivob2; 26/11/2012, 20:47.

Comment

Working...
                      X