Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het zou aan mijn multimeter-batt kunnen liggen.Als die te plat is heb je foute metingen.
2° de vrijloop poelie dient om de riem te ontlasten als de motor plots daalt naar een lager toerental.
Zitten hier nu mecaniekers of techniekers?
Bij mijn saab 9000 heb ik ooit een tijd 16V gehad, naar dealer geweest en die zij dat de spanningsregelaar stuk was. Op de sloop 1 gaan halen en alles terug ok, spanningsregelaar is dat zwart blokje op de alternator
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
De batterij in een multimeter wordt gebruikt als spannings- of stroombron bij weerstandsmeting maar niet bij spannings- of stroommeting.
Een zwakke batterij geeft dus geen verkeerde spanningsmeting.
17 V is te hoog als oplaadspanning voor je autobatterij.
Vorming van H2-gas is dan mogelijk wat tot gevaarlijke situaties kan leiden !
Hier denk ik ook aan een defecte spanningsregelaar.
Comment