Kan er iemand een site terug vinden waar dit deftig beschreven staat hoe dit werkt?
Wat ik weet is dat tijdens stationair toerental de versnelling van het vliegwiel gemeten wordt door de krukassensor en dat de inspuittijd verhoogd of verlaagd wordt om een mooi trillingvrije motorloop te verkrijgen. Vroeger stond dit mooi uitgelegd op AMT maar nu werkt dit helaas niet meer. Maar hoe gaat dit eigenlijk in zijn werk. Stel ontstekingsvolgorde 1-3-4-2 en cilinder 1 gaat inspuittijd verhoogd aangeven op diagnosetoestel, wil dit dan zeggen dat cilinder 2 niet snel genoeg versnelt of dat cilinder 1 niet snel genoeg versnelt? Dus m.a.w ECU gaat cil 1 meer aansturen omdat cil 2 te traag is. Ik hoor hier verschillende opvattingen over.
thx
Wat ik weet is dat tijdens stationair toerental de versnelling van het vliegwiel gemeten wordt door de krukassensor en dat de inspuittijd verhoogd of verlaagd wordt om een mooi trillingvrije motorloop te verkrijgen. Vroeger stond dit mooi uitgelegd op AMT maar nu werkt dit helaas niet meer. Maar hoe gaat dit eigenlijk in zijn werk. Stel ontstekingsvolgorde 1-3-4-2 en cilinder 1 gaat inspuittijd verhoogd aangeven op diagnosetoestel, wil dit dan zeggen dat cilinder 2 niet snel genoeg versnelt of dat cilinder 1 niet snel genoeg versnelt? Dus m.a.w ECU gaat cil 1 meer aansturen omdat cil 2 te traag is. Ik hoor hier verschillende opvattingen over.
thx
Comment