Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verbruiksmeter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verbruiksmeter

Hoi,

Soms valt er me iets op mbt het verbruik. Je rijdt een constante snelheid in versnelling x. Je ziet een verbruik van 7 liter. Je laat even de gas los en geeft gas tot je opnieuw dezelfde constante snelheid in dezelfde versnelling x rijdt. Plots zie je dan 5 liter verbruik... Er is niets anders gewijzigd...

Gaat die millimeter extra pedaal druk dan resulteren in zoveel meerverbuik?

Captain?

ge duwt soms met uw voet onbewust wat dieper en dat resulteert in dat meerverbruik. Ofwel loopt de weg juist iets naar boven: meer verbruik. Redenen genoeg waarom daar op die plek juist wat meer verbruik dan 100 meter verder.
    Als ik constante snelheid moet rijden, is het altijd via CC. Vanaf 50 km/h lukt dat perfect. Rijplezier wel 0.0 natuurlijk.
    www.peugeotforum.be

Comment

Is dit hetzelfde op cruise control? Ik weet dat de stand van het gaspedaal een grote invloed heeft op het actueel verbruik op boordcomputer.

Comment

Het moet inderdaad met de pedaal druk te maken hebben, maar in beide situaties is de weg vlak (ogenschijnlijk) en is er geen sprake van enige vertraging of versnelling.

Die metingen zijn inderdaad tijdelijk, maar het valt me wel op.
        Misschien eens testen met cruise control straks.

Comment

ofwel vertraag je, ofwel meet de computer een meetfout. ik heb hetzelfde ook al gemerkt met firmawagens vroeger.

terwijl je dus je snelheid rijd, spuit de computer bij elke inspuiting x hoeveelheid brandstof in. de computer rekent dit om en zegt x//100km verbruik.
          moment dat jij dus je pedal loslaat en weer indrukt, is er een periode dat de computer een heleboel 0.0 inspuitingen brandstof heeft zien passeren. dit kan een reden zijn dat die ineens zoveel minder geeft. (die zal waarschijnlijk ook een gemiddelde ergens meenemen in zijn berekeningen. ik heb trouwens ook al gemerkt dat ik op een weg aan 3.5l verbruik kon rijden als ik de hele weg ervoor max 100 had gereden.
          had ik op de autosnelweg ervoor deftig doorgereden, dan haalde ik dat lage verbruik op die weg erna nooit.

een 2de reden kan zijn dat je wel degelijk vertraagd, ook al merk je het direct niet. laat gas los, druk weer in en kijk naar de toerenteller. kijk dan ff 30sec weg en kijk erna terug naar de toerenteller. die zal een 100rpm ofzo gezakt zijn en op de km teller zie je nagenoeg geen verschil. wel degelijk vertraagd dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Het moet inderdaad met de pedaal druk te maken hebben, maar in beide situaties is de weg vlak (ogenschijnlijk) en is er geen sprake van enige vertraging of versnelling.

Die metingen zijn inderdaad tijdelijk, maar het valt me wel op.
            Misschien eens testen met cruise control straks.
            Zeker van dat je dpf niet bezig is op dat moment?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              Zeker van dat je dpf niet bezig is op dat moment?
              Neuh je kan dit effect altijd en overal reproduceren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Is dit hetzelfde op cruise control? Ik weet dat de stand van het gaspedaal een grote invloed heeft op het actueel verbruik op boordcomputer.
                Cruise control gaat normaal constant wijzigen, dat ding dient om uw snelheid gelijk te houden, niet om uw verbruik gelijk te houden.
                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

idd op cc en constante snelheid is je verbruik erg variabel

Comment

Water- en olietemp naast snelheid en toeren, al de rest is onzin.

Comment

toeren en snelheid moet je horen, je kent je wagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                        Water- en olietemp naast snelheid en toeren, al de rest is onzin.
                        brandstofpeil is ook soms nuttig.
                        en een volt meter

Comment

ik ben al die meters digitaal aan het maken voor men golf (arduino met oled scherm) en als alles lukt gaan de andere oldtimers er ook aan geloven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                            ik ben al die meters digitaal aan het maken voor men golf (arduino met oled scherm) en als alles lukt gaan de andere oldtimers er ook aan geloven
                            Wreed :o

Comment

als ge uw verbruik op gemiddeld kunt zetten ipv actueel gaat ge wel degelijk een verschil zien als ge op CC of niet rijdt voor hetzelfde traject
                              www.peugeotforum.be

Comment

wat veel erger is, is dat mensen een constant verbruik willen, dan krijg je schommelaars

de ring van apen is 100 per uur, die gaat naar bove en beneden zonder dat je't merkt, evenzo uw bc tegen 100 per uur

Comment

het is voor mij een indicatie
                                  als ik wil weten hoe het juist zit, duw ik op de volgende geheugenstand welke het gemiddelde weergeeft van de huidige tank, eentje meer geeft dan het gemiddelde verbruik weer over 9999 km.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                  X