Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bandendruk-correctie nuttig ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bandendruk-correctie nuttig ?

Op reis zag ik zo een bus ,bij een truck heb ik het ook eens gezien.
    Bij een truck staan die banden op ca 8 bar. Is die correctie nodig ?

Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Zelf vind ik het iets teveel,er over. Een gewone bandendruksensor per wiel zou voldoende zijn voor evtl klapband en zuinig rijden(uitstoot).
    En dan heb je dat rondraaiend slangetje per wielomwenteling.
    Ooit eens 1 truckband opgepompt ,een half uur lang !
    ( http://www.tirepressurecontrol.com/prod-tb.php )

Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Is het soort uitvinding voor mensen die nooit hun bandenspanning nazien. Maar, ne keer dat ge het hebt krijgt ge wel nieuwe mogelijkheden natuurlijk, altijd dezelfde spanning of ge nu pas vertrekt in de kou of al uren rijdt in de hitte. Lang stuk autoweg in de vakantie, hup basislijn 2-3 tiendekes verhogen terwijl ge rijdt en zuinig rijden.

Misschien is het wel moeilijker de druk constant te houden bij een vrachtwagen. In elk geval al genoeg kapotte vrachtwagenbanden gezien langs de weg.
      30 jaar Mr Yuge!

Comment

Bij zo'n betonmixer is dat zo'n systeem waarmee ze al rijdend de druk in de banden kunnen aanpassen voor wanneer ze op bepaalde ondergrond rijden. Dan is het wel noodzakelijk dat ze de druk kennen natuurlijk.

Op een Renault Mégane RS 3 kan je ook de bandendruk zien in de boordcomputer. De meting gebeurt natuurlijk niet met zo'n zichtbare slang, hoe het wel werkt weet ik echter niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Bij zo'n betonmixer is dat zo'n systeem waarmee ze al rijdend de druk in de banden kunnen aanpassen voor wanneer ze op bepaalde ondergrond rijden. Dan is het wel noodzakelijk dat ze de druk kennen natuurlijk.

Op een Renault Mégane RS 3 kan je ook de bandendruk zien in de boordcomputer. De meting gebeurt natuurlijk niet met zo'n zichtbare slang, hoe het wel werkt weet ik echter niet.

Die hebben sensors in de ventielen zoals vele wagens tegenwoordig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Die hebben sensors in de ventielen zoals vele wagens tegenwoordig.

bij Mazda vroeger ook ik heb die nog
            maar tegenwoordig doen ze dat via ABS, principe dat wiel niet doorslipt, indien wel dan ziet ABS sensor dat, ... maar aan het aantal omwentelingen dat een fractie toeneemt weet ABS dat band "kleiner" is geworden dus minder druk erin (voor zover ik begrepen heb van dealer)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
              bij Mazda vroeger ook ik heb die nog
              maar tegenwoordig doen ze dat via ABS, principe dat wiel niet doorslipt, indien wel dan ziet ABS sensor dat, ... maar aan het aantal omwentelingen dat een fractie toeneemt weet ABS dat band "kleiner" is geworden dus minder druk erin (voor zover ik begrepen heb van dealer)
              Via abs is juist oud en minder accuraat als sensors in de ventielen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Via abs is juist oud en minder accuraat als sensors in de ventielen.
                Klopt maar deze manier wordt wel nog het meest gebruikt.
                Op mijn vrachtwagens heb ik nooit zoiets gehad hoor.

Sent from here
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                X