Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zelf vind ik het iets teveel,er over. Een gewone bandendruksensor per wiel zou voldoende zijn voor evtl klapband en zuinig rijden(uitstoot).
En dan heb je dat rondraaiend slangetje per wielomwenteling.
Ooit eens 1 truckband opgepompt ,een half uur lang !
( http://www.tirepressurecontrol.com/prod-tb.php )
Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Is het soort uitvinding voor mensen die nooit hun bandenspanning nazien. Maar, ne keer dat ge het hebt krijgt ge wel nieuwe mogelijkheden natuurlijk, altijd dezelfde spanning of ge nu pas vertrekt in de kou of al uren rijdt in de hitte. Lang stuk autoweg in de vakantie, hup basislijn 2-3 tiendekes verhogen terwijl ge rijdt en zuinig rijden.
Misschien is het wel moeilijker de druk constant te houden bij een vrachtwagen. In elk geval al genoeg kapotte vrachtwagenbanden gezien langs de weg.
Bij zo'n betonmixer is dat zo'n systeem waarmee ze al rijdend de druk in de banden kunnen aanpassen voor wanneer ze op bepaalde ondergrond rijden. Dan is het wel noodzakelijk dat ze de druk kennen natuurlijk.
Op een Renault Mégane RS 3 kan je ook de bandendruk zien in de boordcomputer. De meting gebeurt natuurlijk niet met zo'n zichtbare slang, hoe het wel werkt weet ik echter niet.
Bij zo'n betonmixer is dat zo'n systeem waarmee ze al rijdend de druk in de banden kunnen aanpassen voor wanneer ze op bepaalde ondergrond rijden. Dan is het wel noodzakelijk dat ze de druk kennen natuurlijk.
Op een Renault Mégane RS 3 kan je ook de bandendruk zien in de boordcomputer. De meting gebeurt natuurlijk niet met zo'n zichtbare slang, hoe het wel werkt weet ik echter niet.
Die hebben sensors in de ventielen zoals vele wagens tegenwoordig.
Die hebben sensors in de ventielen zoals vele wagens tegenwoordig.
bij Mazda vroeger ook ik heb die nog
maar tegenwoordig doen ze dat via ABS, principe dat wiel niet doorslipt, indien wel dan ziet ABS sensor dat, ... maar aan het aantal omwentelingen dat een fractie toeneemt weet ABS dat band "kleiner" is geworden dus minder druk erin (voor zover ik begrepen heb van dealer)
bij Mazda vroeger ook ik heb die nog
maar tegenwoordig doen ze dat via ABS, principe dat wiel niet doorslipt, indien wel dan ziet ABS sensor dat, ... maar aan het aantal omwentelingen dat een fractie toeneemt weet ABS dat band "kleiner" is geworden dus minder druk erin (voor zover ik begrepen heb van dealer)
Via abs is juist oud en minder accuraat als sensors in de ventielen.
Comment